Onko tässä enää mitään järkeä?

Onko tässä enää mitään järkeä?

Käyttäjä MentalGod aloittanut aikaan 02.12.2012 klo 04:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä MentalGod kirjoittanut 02.12.2012 klo 04:34

Olen suhteellisen nuori mieshenkilö ja on alkanut epäilyttämään on lääkityksessäni enää mitään rotia.
Päivässä menee:

Seroquel: 400mg aamulla 300mg päivällä ja 600mg illalla

Serenase: 10mg aamulla 10mg illalla

Abilify: 30mg aamulla

Zyprexa: 20mg illalla

Tenox: 40mg yöksi

Xanor depot 2mg: 1 aamulla 1 päivällä 1 illalla ja 1 yöksi

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt että onko lääkityksen tarkoitus parantaa oloa vai eliminoida minut yhteiskunnasta.

Kokemuksia tämän kokoisesta lääkeannoksesta?

Käyttäjä repukka kirjoittanut 02.12.2012 klo 12:05

Mulla oli aiemmin kutakuinkin saman tyyppinen lääkitys ja silloin olin aika lailla pois pelistä ja zombi. Mikään ei tuntunut miltään. Olin aivan turta. Pyysin lääkäriltä, että lääkitystä kevennettäisiin. Nyt on kevyempi lääkitys, mutta olotilatkin vaihtelee paljon enemmän. Välillä on aika vaikeaa, mutta välillä on jopa hyviä hetkiä. En oikein osaa sanoa, kumpi tilanne on parempi. Silloin kun masennus ja ahdistus on erityisen vaikea, on ehkä parempi, että lääkitys on tukevampi. Mietit itse, mitä haluat ja mikä sinulle olisi paras. Mutta täytyy sanoa, että aika tukeva tuo lääkityksesi on. Lääkärin kanssa voit siitä kyllä keskustella, jos asia sinua mietityttää.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 02.12.2012 klo 15:08

Aikamoisella arsenaalilla sinua hoidetaan, syystäkö?
Vai päällekkäisyyttäkö vahingossa?
Kysyt hyvin, aiheellista kysyä, aikamoinen 'dieetti'ruoka, tuohan vie normaalin ruokahalunkin:/
Voimia sulle saada muutosta asiaan, jos mahdollista niin!

Käyttäjä MentalGod kirjoittanut 03.12.2012 klo 06:00

Kaikki lääkkeet on määrännyt sama lääkäri, psykiatrian ylilääkäri, joten ei pitäisi vahingossa olla liikaa.
Syystä syön, en voi kieltää.

Arveluttaa vain että onko osa oireista lääkkeiden sivuvaikutuksia, kun en ole kuullut että kukaan söisi moista määrää neuroleptejä, siksi tänne kirjoitin jos joku osaisi kertoa omia kokemuksiaan, kuten jo eräs osasikin, kiitos siitä.

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 03.12.2012 klo 06:53

Hei!
En ole lääkäri, mutta opiskelen lähihoitajaksi. Sen verran noista lääkkeistä ymmärrän, että tuossa sulla on ainakin kolmea eri mielialalääkettä. Tenox on unilääke. Kannattaisi varmaan käydä toisella lääkärillä tarkistuttamassa että onko kaikki lääkkeet todella tarpeellisia.
En tiedä mikä on diagnoosisi, mutta aikamoiset lääkkeet sulla on. Noilla kyllä varmaan menee ihminen pian zombieksi. Yritä löytää toinen lääkäri ja keskustele hänen kanssaan. Voi olla että löytyy muitakin keinoja kuin lääkkeet.

Käyttäjä Hukka73 kirjoittanut 03.12.2012 klo 12:27

Mulle leponex, abilify ja zyprexa aiheutti pyörtyilyä jonka johdosta murtui kylkiluu sekä oikea käsi jossa on nykyään metallia. Lopetin itse abilify ja zyprexa jolloin loppui pyörtyilyt. Liikaa on aina liikaa.