Onko tämä teistä muista erikoista?
Olen isoäiti mutta en ole kuitenkaan. Lapsenlapseni ovat jo aikuisia. Heitä on kolme. Lasten perhetilanne oli ongelmallinen lapsuudessa. Siellä oli seksuaaliseen vähemmistöön kuluva isoäiti joka ei pitänyt miehistä.
Hänellä ja tyttärellään symbioottinen suhde. Isän puolen suku heitettiin syrjään. On vain äidin sukulaiset. Tämä isoäiti on toiminut näin myös omille lapsilleen. Heitti miehensä ulos kun nuorin oli 4 viikkkoa vanha. Surullista mutta tämä näyttää periytyvän sukupolvelta toiselle.
Olemme tavallisia ihmisiä poikani kanssa. Emme narkomaaneja, emme rikollisia yms.
Lapset eivät tietenkään käy minun luonani, Isällä ja vanhimmalla pojalla on hauras yhteys. Poikani kärsii kovasti siitä etteivät käy luonani. Nykyään puhutaan paljon tästä vieraannuttamisesta joka tässäkin tapauksessa on kysymysessä.
Olin pudota tuolilta kun näin lapsenlapseni tatuoinnin käsivarressa. Siinä lukee isolla tämän isoäidin nimi. Sellainen nimi jota ei kovin yleisesti käytetä. Tarkoittaa kuiten isoäitiä. Hän esittelee sitä kuvassa sydänhymiöiden kera.
Näytin pojalleni kuvaa sivulta joita nuoret pitää. Hänkin oli jotenkin järkyttynyt ja ihmeissään, sanoen no en ainakaan tuollaista olisi laittanut. Lisäsi siihen ”pitäisiko hänenkin tatuoida käteensä mummon nimi eli ”Saara” tai ”impi”. Toisaalta olen jotenkin huolestunut tästä nuoresta miehestä joka jo 25 v. Onko hänellä kaikki ok?
Hän ottaa isoäidin tatuoinnin joka on riistänyt häneltä lapsuudessa isän. Erittäin surullista jotenkin. Miten vääristyneinä hän ilmeisesti asiat kokee. Lapsen mieleen voi vaikuttaa. Isoäiti konttrolloiva, dominoiva. Hänen tyttärensä on myös uhri kuten lapset, minä ja poikani. Poikani on liian kiltti ja periksi antava ollut aina. Aika häijy oli tämä isoäiti pojalleni aikoinaan. No tämä on pitkä likainen ja surullinen tarina. Joten ei sen enempää. Tunnen suurta ahdistusta ja yksinäisyyttä nytkin.