On(ko) tämä elämää
Olen yli nelikymppinen ihminen. Parit avioerot takana, pienempää ja suurempaa jälkikasvua siunaantunut ja elämänsuunta täysin kateissa.
Itselläni ajettu kaksi vuotta mielialalääkitystä alas, mikä ollut mielestäni erittäin hyvä, sillä halusin ottaa vastuun omasta voinnistani ja kokeilla, miltä tuntuu elo 15 vuoden lääkkeiden syömisen jälkeen. Ristiriitaiselta tuntuu. Olisi niin helppo syödä kaikkia mahdollisia pillereitä, jotta olo olisi edes siedettävä.
Toimin äitinä, omaishoitajana ja bipolaarisen ihmisen kumppanina. Ihminen veti multa maton jalkojen alta, kun hän ilmoitti, ettei hänestä ole enää koskaan työelämään. Olen kantanut kolme vuotta (ja aika monta sitäkin ennen entisen liiton aikana) taloudellista vastuuta perheeni voinnista. Ja ajanut itseni aikamoiseen stressiin.
Nyt työsopimukseni on päättymässä, mistä olen erittäin tyytyväinen, koska olen hyvin väsynyt ja tarvitsen hetken vapaata. Mitäs sitten?? Millä helvetillä sitten elätän tämän konklaavin? Yritystoiminta ollut suunnitteilla pitkään, mutta nyt kun tuo kumppani jättäytyi siitäkin pois, niin menee paljon osaamista mukana. Ja uskallanko yksin?
Välillä tuntuu siltä, että lähetän kumppanin jurottamaan johonkin toiseen osoitteeseen ja ryhdyn parantamaan omaa vointia siltä osin. En tiedä mitä hemmettiä me ollaan viimeiset kolme vuotta tehty, kun olo on nyt näin negatiivinen. Ehken vaan kestä toisen sairautta ja oma ryhtyy siltä osin kukoistamaan? Mutta ei näissä fiiliksissä voi näinkään jatkaa. Olen ollut aina hyvin luova, aikaansaava, positiivinen ja rohkea ihminen. Nyt ei kiinnosta ei sitten mikään! Ja hetkittäin vieläkin vähemmän!
Tämä on omaa sisimmän purkua hyvin rönsyilevästi ja epäselvästi. Pakko vaan saada purkaa johonkin tätä aivotoimintaa. Kiitos siitä, kun olette olemassa