Onko täällä paljon bipoja?

Onko täällä paljon bipoja?

Käyttäjä Sekalainen tapaus aloittanut aikaan 14.02.2009 klo 09:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Sekalainen tapaus kirjoittanut 14.02.2009 klo 09:32

Miten pärjäätte sen kanssa? Mikä on lääkityksenne? ym…….

Itelle ei tunnu löytyvän sopivaa lääkitystä, ja oon masentunut enimmäkseen.

Lääkitys
Seroquel 250 mg ja tarvittaessa 25 mg *? ahdistukseen
efexor 225 mg
abilify 12,25 mg
buspar 25 mg
Opamox 15 mg 1-6kpl
tenox 20mg 1-2 nukkumiseen

Käyttäjä Drakan kirjoittanut 22.02.2009 klo 10:47

Jos tarkotat kaksisuuntaista mielenhäiriötä niin mulla todetiin 5.2 tai sain diagnoosin
olen edeleen sairaala hoidossa ja lääketä tohon maniaan tutkitaan. jouduin tai menin ite 8.1.2009 kun totaalinen romahus tuli eli mullahan on masenus ja paniikkihäirö mihin on lääkitys ollut. mutta tollon oloni romahti syvään masenuksenen. enne sitä kerkesin "ELÄÄ" rahan käyttö oli holtitonta niiin että ulosotosssa on vino pino laskuja ja meinasin tuhota parisuhteen vaiken tajunut sitä (eräs "ystävä" alkoi viestitellä väärälaisia viestejä ja menin mukaan siihen ja petäminenkin kävi mielessä aikaisemin ennen kuin saaraalaana jouduin. onneksi vika löyty ja nyt olen työstänyt asiaa ja yritän oppia elämään tään Bipon kanssa että pääsen takas töihin ja elämäni järjästyy. mulla on myös useita lääkeitä mutta en niitä julkisesti kerro.

Käyttäjä koiraneito kirjoittanut 23.02.2009 klo 20:56

Mulla on kanssa todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö, tosin se 2 versio eli lievä. Ensin kokeiltiin peratsiinia ja zoloftia mut tuo peratsin ei mulle käyny..niinpä se vaihdettiin ketipinor-nimiseen lääkkeeseen ja voin sanoo et sen avulla oon nukkunu nyt tosi hyvin ja mieli on nyt hyvin tasainen. 🙂

Ihmettelen tuota et sulle on määrätty efexoria sillä sitähän ei juuri saisi missään tapauksessa määrätä kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavalle henkilölle, tai näin minulle sanottiin ku kysyin tuon zoloftin vaihtamista efexooriin ku olin kuullu et se kuulema hyvä mielialalääke. 🤔 mut tietty jos siulle lääkäri on sen katsonut oikeaksi lääkkeeksi niin ei kai siinä sit mitä..

Mie otan tuota ketipinoria 25mg 3 tbl illalla ennen nukkumaanmenoa ja 1 tbl aamulla..ja sillä on hyvin pysyny oireet kurissa! 🙂

Voimia sulle jaksaa sairautes kans! 🙂👍

Käyttäjä Sekalainen tapaus kirjoittanut 28.02.2009 klo 10:58

Koiraneito,
taitaa olla lääkäreillä paljonkin eri mielipiteitä eri lääkkeistä, meinaan kun ihmettelit et mulla on efexor.
En oo muuten ennen kuullukkaan ettei efee sais määrätä bipolle.
Mulla on kanssa bipo II, ja paljon masennuksen puolella.

Käyttäjä johnu67 kirjoittanut 03.03.2009 klo 13:52

täälläpä yks joka on vasta vuosi sitten hyväksynyt diagnoosin itselleen vaikka lääkäri sitä jo on ehdotellut sitä mulle varmaan 5 vuotta sitten ekan kerran. mulla on kaksoisdiagnoosi eli päihderiippuvainen,vierottautunut sekä bipo. lääkitys on ollut vaihtelevaa koska silloin kun käytin päihteitä niin lääkkeiden otto oli nyt mitä oli (nyt päihteetön 1,5v.) menin päihteily aikana muutaman kerran psykoosiin ja olin muutaman kerran sairaalahoidossa keskimäärin 2 viikkoa. tällä hetkellä olen sairaslomalla vaikean masenuksen takia,pystyn kyllä hoitamaan kaikki asiani kaupassa käynnit, raha asiat sekä sosiaaliset yhteydenpidot on kunnossa, mutta en jaksa ajatella työntekoa tällä hetkellä. tuosta lääkityksestä.mulla on kova lääkitys mutta mulla on kova toleranssi lääkkeisiin johtuen päihdetaustastani. mutta nyt lääkityksen johdosta kaikki on hyvin ja olo tasoinen,myös tunnen hyviä ja onnellisiakin hetkiä
efexor 225mg
topimax 200mg
levotzin 50 mg
atarax 150 mg
seroguel 300 mg depot aamuisin sekä iltaisin
seroguel 300 mg
eli lääkettä kyllä löytyy mutta en kuitenkaan ole mikään zompi eli joku tuntematon ihminen kun tulee vastaa niin ei hän huomaa että syön lääkkeitä.
yksi selviytymiskeinoni on että etsin ainakin yhden positiivisen asian päivässä.

Käyttäjä koiraneito kirjoittanut 27.04.2009 klo 20:00

Mul on nyt menny jo jonkin aikaa ihan hyvin. Työt sujuu nyt paremmin ku mieliala on tasaisempi eikä tosiaan kukaan oo mitään huomannu et mul olis joku sairaus. 🙂 tosin tuota lääkitystä joudutaan kyl koko ajan vähän säätämään tän mun taudin kulun mukaan. Tällä hetkellä jouduttiin lisäämään tuo ketipinor 200mg:n vuorokaudessa ja samaan aikaan tuota zoloftia lähdetään ajamaan nyt kevääks ja kesän ajaks kokonaan pois ku se vaan lisää sit tätä vauhtivaihetta.

Tuli tuos taas semmone olo et nyt pitää lähtee ostaa sitä, tätä ja tuota ja ku jonkun kaupan ohi kävelin tuli heti hirvee himo ostaa sielt jotain. No nyt sit lääkitystä nostettiin ja olo alkaa olee paljon tasaisempi eikä noita innostuksen pyrähdyksiä enää nyt ole.

Pitäis vaan saada itteesä niskasta kii ja lähdettyy nyt lenkkeilemään ku on noin ihanat kelit ollu. 🙂