Onko oma perhe liikaa vaadittu?

Onko oma perhe liikaa vaadittu?

Käyttäjä Lounatuuli aloittanut aikaan 06.05.2014 klo 02:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lounatuuli kirjoittanut 06.05.2014 klo 02:28

En tiedä, missä minun pitäisi ollaa; kotona, oastolla, jossain muualla. 12 vuotta kestänyt suhteeni on lopussal. Tiedän menettäväni kotini lisäksi mieheni sukulaiset ym. Olen aina halunnut perheen ja lapisa ja se minulle on luvattu alusta asti. Noin kaksi vuotta sitten mieheni laittoi miinulle tekstiviestin, jossa pyysi, että edelleen antaisin hänelle aikaa ja vakuutti, että kyllä minusta vielä äiti tulee. Nyt miehelläni on jo kaksi lapsenlasta ja viime lokakuussa hän sanoi, ettei aio koskaan tehdä kanssani lasta. Romahdin, yritin itsemurhaa ja olin osastollla 5 viikkoa. Noin viikko sitten sovimme mieheni kanssa, että eroamme. Olisn shokissa ja sain osastopaikan. Lähdin vapaaehtoisesti pois osastolta, koska omahoitajani oli todella huono ja tiesin, etten pysty hänen kanssaan juttelemaan.

Minun pitäisi hyväksyä se, että olen 12 vuottta turhaan odottanut perheen perustamista. Perhe on mielestäni ihan luonnollinen toive. Mieheni lupaukset ovat olleet turhia. Ole odottanut 12 vuotta!!! Odottanut kiltisti uskoen koko ajan, että oikea aika vielä tulee.Nyt tuntuuu todella pahalta. >Miehelläni on jo kaksi lapsenlasta, minulla ei ole mitään. Jos ja kun eroammme, menetän kotini, yhteiset sukulaiset, mieheni lapsenlapset ym…

En voi ymmärtää, että se, mikä toisille on ihan luonnollinen iloinen asia, oma perhe, lapset, on minulle saavuttamaton unelma.

Ilman omaa perhettä ja lapsia minulla ei ole mitääm syytä jatkaa elämääi.

Käyttäjä Mi76 kirjoittanut 08.05.2014 klo 19:16

Lounatuuli kirjoitti 6.5.2014 2:28

En tiedä, missä minun pitäisi ollaa; kotona, oastolla, jossain muualla. 12 vuotta kestänyt suhteeni on lopussal. Tiedän menettäväni kotini lisäksi mieheni sukulaiset ym. Olen aina halunnut perheen ja lapisa ja se minulle on luvattu alusta asti. Noin kaksi vuotta sitten mieheni laittoi miinulle tekstiviestin, jossa pyysi, että edelleen antaisin hänelle aikaa ja vakuutti, että kyllä minusta vielä äiti tulee. Nyt miehelläni on jo kaksi lapsenlasta ja viime lokakuussa hän sanoi, ettei aio koskaan tehdä kanssani lasta. Romahdin, yritin itsemurhaa ja olin osastollla 5 viikkoa. Noin viikko sitten sovimme mieheni kanssa, että eroamme. Olisn shokissa ja sain osastopaikan. Lähdin vapaaehtoisesti pois osastolta, koska omahoitajani oli todella huono ja tiesin, etten pysty hänen kanssaan juttelemaan.

Minun pitäisi hyväksyä se, että olen 12 vuottta turhaan odottanut perheen perustamista. Perhe on mielestäni ihan luonnollinen toive. Mieheni lupaukset ovat olleet turhia. Ole odottanut 12 vuotta!!! Odottanut kiltisti uskoen koko ajan, että oikea aika vielä tulee.Nyt tuntuuu todella pahalta. >Miehelläni on jo kaksi lapsenlasta, minulla ei ole mitään. Jos ja kun eroammme, menetän kotini, yhteiset sukulaiset, mieheni lapsenlapset ym...

En voi ymmärtää, että se, mikä toisille on ihan luonnollinen iloinen asia, oma perhe, lapset, on minulle saavuttamaton unelma.

Ilman omaa perhettä ja lapsia minulla ei ole mitääm syytä jatkaa elämääi.

Hei

Usko pois että sulla on kohtalotovereita paljon. Tiedän ettei se nyt paljon lohduta mutta tuolla maailmassa on varmasti sulle mies minkä kanssa saat perheen ja oman unelman🙂🌻
Olen myös eronnut 14 vuoden liitosta josta lapsia ei tullut..mutta ehkä vielä joskus🙂

Käyttäjä kirjoittanut 09.05.2014 klo 05:25

Tai sitten pitää vain tyytyä siihen ettei saa koskaan omia lapsia.
Alettava elämään omaa elämää ja etsittävä elämälle muu tarkoitus kuin lapset.

Tietenkin viestini oli loukkaava mutta meitäkin on paljon joiden ei kannata edes haaveilla omasta lapsesta ja silti elämällä on tarkoitus.
Itse otsikon kysymykseen " onko oma perhe liikaa vaadittu", voin siis sanoa, että voi se ollakin. Tämä maailma ei ole mitenkään tasa-arvoinen paikka jossa kaikki saisivat oman perheen johon kuuluisi lapsia.