Onko muita rikki menneitä?
Onko ketään toista ihmistä tässä maailmassa, joka tuntisi menneensä rikki? Ei mitenkään herkällä ja kauniin kivuliaalla tavalla, eikä myöskään uhrimaisella tavalla, vaan jotenkin kokenut minuudessaan ydinräjähdyksen ja ydintään myöten vinksahtanut niin vakavasti, että ajoittain tai jopa koko ajan tuntee häpeää ja syyllisyyttä olemassaolostaan? Jotenkin niin, että on itsepintaisesti säilyttänyt tietyn osan itsestään hengissä, kun universumi on yrittänyt armollisesti tappaa vanhan ja vahingollisen minän jotta jotain uutta voisi syntyä? Että tuntee kuin olisi lahottava parasiitti omassa kehossaan, eikä suostu luovuttamaan vaikka ihan selvästi on jo hävinnyt? Elämä tuntuu siltä kuin juoksisi murtuneilla jaloilla maratonia ja hirveästi pitää nähdä vaivaa jäljittelläkseen ihmisyyttä ettei tulisi muiden hylkäämäksi ja jalkoihin tallomaksi.
Mä olen tosi yksin koska mun on vaikea samastua ihmisiin, jotka ei ole vinksahtaneet. Ns. normaaleihin ihmisiin. Uskoisin voivani samastua skitsofreenikoihin tai jonkin muun tunne-elämää vammauttavan psykoosin läpikäyneisiin, mutta kuitenkin sellaisiin, jotka eivät kutsu itseään skitsofreenikoiksi tai muuten identifioi itseään sairautensa kautta. Sielunrähjällään elämässään selviytymään pyrkivä kasa pölyisiä luita, missä olet? Sinäkin tulet minut jättämään, mutta olisi kiva tietää olemassaolostasi.