Hei Arka!
Itselläni on erittäin positiivinen kokemus sähköhoidosta. Sain sähköhoitoa pitkäkestoiseen, vaikeasti hoidettavaan masennukseeni (minulla on myös skitsofrenia, minkä takia sähköhoitoa harkittiin tarkkaan ennen kuin lähete annettiin) ollessani sairaalahoidossa Aurorassa. Sähköhoidon jälkeen oloni oli huomattavasti energisempi ja pirteämpi, ja ahdistus ja alakulo lievittyivät merkittävästi. Vaikutus kesti arviolta ehkä puolisen vuotta.
Sähköhoitokäynnit (joita minulla oli muistaakseni noin 10) sujuivat itseni kohdalla näin: osastolta lähdettiin sähköhoitoa antavaan yksikköön hoitajan kanssa. Yksikössä vaihdettiin sairaalapyjamaan ja aamutakkiin ja sitten jäätiin odottelemaan omaa vuoroa. Kun oma vuoro koitti, minut työnnettiin toimenpidehuoneeseen sairaalasängyllä. Anestesialääkäri laittoi nukutusmaskin kasvoilleni ja nukahdin melkein välittömästi. Varsinaiset sähköshokit, jotka ovat todella lyhyitä sykäyksiä, annettiin siis nukutuksessa. Kun toimenpide oli ohi, minut työnnettiin autuaasti nukkuvana heräämöön, missä hoitaja tarkkaili vointiani ja antoi minun rauhassa herätä nukutuksesta. Kun olin tarpeeksi herännyt, lähdettiin rauhassa tallustamaan takaisin osastolle.
Muistikuvani sähköhoidon ajalta ovat hieman hatarat, mutta muuten sähköhoito ei ole muistiini vaikuttanut.
Suosittelen sähköhoitoa todella lämpimästi, mikäli vaan saat lähetteen. Mitään haittaa siitä ainakaan tuskin sinulle on.
🙂🌻