olen saanut psykoterapiaa noin reilu 8v masennukseen.mutta kun nyt koin tän tulipalo trauman josta en ilmeisesti "säällisessä" ajassa alkonut toipumaan (joka tietty johtuu osittain "alla" olevasta masennuksestani) päätyi lääkäri sitten ns. viimeiseen keinoon eli EMDR-terapiaan....
totesi että hoitokeinoja ei tähän muuta enään ole, muuta kuin aika tietysti......(muuta kuin tietty unilääk.ja rauhottavat helpottamaan oloa vähän, että jaksaa päivästä toiseen)
olen yhtä ainoaa ihmistä jututtanut joka on saanut tätä hoitoa ja hän kehoitti kyllä kokeilemaan sitä....hän kertoi sen olleen hyvän mutta hänelle oli tullut sen jälkeen tosi huono olo romahdus (ilmeisesti seur.päivänä) ja hänelle oli se tehty vielä toisen kerrankin mutta sanoi että toisella kerralla se ei täysin onnistunut...
hoitajani kertoi että minäkin luultavammin saan 2 kertaa sitä...mutta sen päättää terapian antaja....
tulipalo trauma on jättänyt minuun pelkotiloja ja säpsähtelen näen näkökentässä välähdyksen omasesti jotain...hahmoja yms.
ne haittaa ja tekee raskaaksi elämän, ja kun säikkyy ei voi keskittyä mihinkään oikein
😠 tämä on rankkaa...
olen tosi kiitollinen että täällä missä asun on näin hyvä terapiahoito mahdollisuus..en tiedä olisinko tässä jos hoitoa en olisi saanut ja tukea ja kaikkia ryhmiä missä olen käynyt...