Onko kellään kokemusta abilify lääkkeestä?

Onko kellään kokemusta abilify lääkkeestä?

Käyttäjä brodigy aloittanut aikaan 12.10.2008 klo 17:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä brodigy kirjoittanut 12.10.2008 klo 17:51

Mulle aloitettiin nyt 10. päivä abilify lääke. Ja olen nyt koko viikonlopun paininut sivuvaikutusten kanssa. Annostus 15 mg. Kysyisin että mitenkä muilla on onnistunut tämän lääkkeen käyttöön otto?
Mulle päätettiin vaihtaa abilify risperdalin sijaan. Risperdal alko vuosien käytön jälkeen lihottamaan jo riskirajoille, muuten se sopi mulle. Harmittava sivuvaikutus, ei muuten mutta tämän kesän aikana painoa kerty roimasti lisää. Muuten oli positiivinen vaikutus mulle. Psykoosi pysyi pimennon puolella.

Mutta nyt tämä abilify on aiheuttanut sivuvaikutuksia, jotka kylläkin saattavat mennä ohitse. Mm. huono vointisuutta, vapinaa, huimausta, yöunien katkoisuus ym… Kärsimystä hieman.🙄 Tämä on sinänsä uutta että risperdalin aloittaessani mulle ei ollut sivuvaikutuksia, mutta se kylläkin silloin aloitettiin 1mg annostuksella. Mun muistini mukaan ei ollut sivuvaikutuksia, mutta onhan tästä jo 6 puoli vuotta. On jo varmaan unohtunutkin.

Ja muutenkin että minkälaisia kokemuksia on ylipäätänsä abilify lääkkeestä? Mun on paha kertoa vielä tässä vaiheessa kun teen vasta tuttavuutta koko lääkkeesseen.

Käyttäjä Whatever kirjoittanut 12.10.2008 klo 20:25

Mulla on mennyt abilify monta vuotta. Lisäksi rinnalla on lääkkeet cipralex (20 mg) ja zyprexa (15 mg). Abilifya menee kanssa 15 mg. Niin ja sitten nukahtamislääke imovane. Olen pärjännyt hyvin abilifyn kanssa, tosin tuo zyprexahan on kanssa psykoosilääke. Zyprexaa yritettiin vähentää ja jättää vaan tuo abilify, mutta siitä tuli ihan hirvee, sekava olo, eli yksin abilifyä en voi käyttää vaan rinnalla pitää olla toinenkin lääke. Aiemmin oli leponex, mutta se jouduttiin lopettamaan kun veren leukosyyttitaso laski reilusti alle viiterajan.

Mulla on menny psykoosilääkitys jo niin kauan etten oikein osaa sanoa auttaako niistä mikään ja miten auttaa. On muitakin sairauksia, jotka ovat vähän limittäin/lomittain.

Mutta mulle ei muistaakseni tullut sivuoireita kauheen pahana ainakaan abilifystä. Leponex nosti painoa (huono) ja zyprexa lisää ruokahalua, mutta pystyn pitämään ne kurissa. Mutta mun mielestä tuo zyprexa-abilify-lääkitys on toiminut todella hyvin. Abilify piristävänä aamulla ja zyprexa väsyttävänä illalla.

Käyttäjä luminda kirjoittanut 13.10.2008 klo 09:50

Moi.

Mulla piti Abilify lopettaa kun siitä tuli kauhee olo. En pystynyt olemaan paikallani ja rupesin ostelemaan hirveesti vaatteita muun muassa. Abilify vaihdettiin Serdolectiin jota olenkin sietänyt oikein hyvin. Mutta Abilifysta tuli siis niin kauhea olo etten voinut sitä käyttää. ☹️ Jos tulee sellanen olo ettei pysty olemaan paikallaan niin varmaan ei silloin lääke sovi.

Käyttäjä brodigy kirjoittanut 13.10.2008 klo 17:12

Jatkoa

Alkaa näköjään aika välein helpottamaan sivuvaikutukset, tai siis on ne mutta ei enään niin voimakkaana kuin ensimmäisinä päivinä. Mä olen kyllä levoton mutta se saattaa johtua siitä että mulla on tässä itsenäinen työnhaku käynnissä, eli olen laitellut eri yrityksiin avoimia hakemuksia. Tällä viikolla pitäneen aloitella soittelemaan ensimmäisiin paikkoihin.

Mulla on vain riskinä että näinköhän joutuu aloittamaan unilääkitys. Aikasemmin nukuin risperdaalin voimalla, mutta en erityisen pitkää unta kuiteskaan. Jää nähtäväksi. Mulla kylläkin menee cipralex aamuun jota olen itse joutunut säännöstelemään ettei nyt ihan niin vaihdikkaaksi mene elämä. Joten jää nähtäväksi minkä lisän tuo tämä abilify elämään.

Antakaa vaan ruusuja ja risuja😋

Käyttäjä brodigy kirjoittanut 07.11.2008 klo 16:53

Niin abilify lääkkeen sivuvaikututkset helpottivat, mutta toivat psykoosin oireet mukanaan. En enään öisin nukkunut. Jotenka aloitettiin zeldox lääkitys. Jota menee 40mg kahesti päivään.

Karmea viikko takana päin, en kiellä ollenkaan. Aloitin vasta nelisen päivää sitten zeldox lääkkeen, sivuvaikutuksia ei tästä lääkkeestä ole tullut. Vieläkin on psykoosi oireet päällä, jotenka viikonloppu seurailen. Jos ei helpota niin lähden sairaalahoitoon siihen asti kunnes lääkevaihdos on ohitse. Toivottavasti ei tarvitse mennä.

Niin vaikka alkuperäinen kysymys on abilifystä mutta jos luette ja teidätte tästä toisesta lääkkeestä zeldoxista, niin kertokaa ihmeessä.