Onko kellään kokemusta abilify lääkkeestä?
Mulle aloitettiin nyt 10. päivä abilify lääke. Ja olen nyt koko viikonlopun paininut sivuvaikutusten kanssa. Annostus 15 mg. Kysyisin että mitenkä muilla on onnistunut tämän lääkkeen käyttöön otto?
Mulle päätettiin vaihtaa abilify risperdalin sijaan. Risperdal alko vuosien käytön jälkeen lihottamaan jo riskirajoille, muuten se sopi mulle. Harmittava sivuvaikutus, ei muuten mutta tämän kesän aikana painoa kerty roimasti lisää. Muuten oli positiivinen vaikutus mulle. Psykoosi pysyi pimennon puolella.
Mutta nyt tämä abilify on aiheuttanut sivuvaikutuksia, jotka kylläkin saattavat mennä ohitse. Mm. huono vointisuutta, vapinaa, huimausta, yöunien katkoisuus ym… Kärsimystä hieman.🙄 Tämä on sinänsä uutta että risperdalin aloittaessani mulle ei ollut sivuvaikutuksia, mutta se kylläkin silloin aloitettiin 1mg annostuksella. Mun muistini mukaan ei ollut sivuvaikutuksia, mutta onhan tästä jo 6 puoli vuotta. On jo varmaan unohtunutkin.
Ja muutenkin että minkälaisia kokemuksia on ylipäätänsä abilify lääkkeestä? Mun on paha kertoa vielä tässä vaiheessa kun teen vasta tuttavuutta koko lääkkeesseen.