Onko joku vaihtanut Marevanin kalliimpaan lääkitykseen

Onko joku vaihtanut Marevanin kalliimpaan lääkitykseen

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 08.01.2018 klo 09:35 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 08.01.2018 klo 09:35

https://yle.fi/uutiset/3-9982260
Itse en edes aloittanut marevania vaan otin sen kalliimman eli menee kuussa n. 150 euroa yhteen lääkkeeseen. Mutta, kun ei ole ajokorttia, mönkijälläkään en voi ajaa nyt just, niin taksimatkat verikokeisiin olisivat tulleet maksamaan enempi.

Käyttäjä kirjoittanut 08.01.2018 klo 12:25

Hyi he-----------tti, että mua oksettaa tuo uusi lääke. Onneksi on etätyöpäivä mutta niitäkin on vaikea tehdä.

Käyttäjä matson2 kirjoittanut 11.01.2018 klo 15:04

Maanvaiva, mikähän lääke sinulla on käytössä? Saatko siihen kelakorvausta kuinka paljon.
Nuo muut kuin Marevan tuppaa olemaan aika hintavia. Mutta kai niihinkin saa jonkun verran kelakorvausta, jos sen vaihdon lääkäri perustelee. Jos oikein ymmärsin, sinulla on matkaa palvelupisteeseen joten on perusteltua ettei aina tarvitsisi ottaa verikokeita.

Käyttäjä kirjoittanut 12.01.2018 klo 06:00

Olemme-siis äitini- selvittänyt asiaa Kelan kanssa. En joudu lääkettä syömään kuin kolme kuukautta, niin tuo sitten tule kovin kalliiksi oikeastaan. Luulin ensin, että koko ikäni, luulin väärin.

Käyttäjä matson2 kirjoittanut 12.01.2018 klo 08:40

Olipas hienoa, että se homma ratkes noin.🙂 Saakos kysyä, tai no kysyn kuitenkin: onko sinulla flimmeri vai miksi jouduit verenohennukseen? leppoisaa talvea!

Käyttäjä kirjoittanut 12.01.2018 klo 13:48

Ei kun laitettiin bioläppä.
Jos olisi laitettu mekaaninen läppä, olisin joutunut syömään lopun ikääni lääkettä.
Toisaalta nyt läppä joudutaan vaihtamaan joskus kymmenen vuoden päästä taas mutta ehken siihen asti elä.

Oliko sulla matson joku sydänvika?

Käyttäjä matson2 kirjoittanut 12.01.2018 klo 16:11

On joo. oli 2010 kaks infarktia ja tehtiin pallolaajennukset. Siinä sitten pysähty sydän ja kävin portilla asti,mutta sain vielä palata takaisin. Oli se ihmeellinen tilanne. Kun sydän pysähtyi kaikki kivut ja henkiset tuskat häipyi, oli tosi hieno olotila. Kuulin kyllä mitä ympärillä annettiin komentoja ja juostiin piikkien kanssa, mutta ei mitään voinut eikä tarvinnnutkaan reagoida. Se olis ollut hieno lähtö. Kuolemanpelko siinä lähti, ei sitä edes voi sanoin kuvailla miten hieno olotila se oli. Mutta on sekin hienoa että pääsin uudelle jaksolle!☺️❤️ Elämä on!!

Käyttäjä kirjoittanut 12.01.2018 klo 20:20

Tuletko, matson noihin sydänchatteihin?
Vaikka ei mulla kyllä mitään arkielämän kysymyksiä taida olla. Sairaalasta saa aina selkeet ohjeet ja niitä, kun noudattaa, niin pärjää hyvin. Vaikka ei mua aina huvittaisi itseäni kuntouttaa.

Käyttäjä matson2 kirjoittanut 13.01.2018 klo 12:36

Joopa. Ens tiistaina klo 18.00. Tervetuloo mukahan. Siellä on mukava vaihtaa ajatuksia. Eikä tarvi aina olla itsellä mitään ongelmia vaan voi antaa mielipiteitä ja kokemuksia muille. Se on todella tärkeätä. Olen huomannut, että sinulla on mielenkiintoisia ajatuksia! Tavataan siellä!🙂

Käyttäjä kirjoittanut 18.01.2018 klo 08:50

Minusta sydänchatit ovat kuin poliisikuulustelut. Ei kehtaa olla vastaamatta kun kysytään ja koko ajan on tunne, että nyt häivyn pois etten enää jaksa vastata yhteenkään kysymykseen. Lopuksi päättää etten enää koskaan tule, sitten odottaa koska on seuraava chatti jne. Tästäkin sai aikaiseksi vain ahdistuksen.

Mulla edelleen on oksettava olo uudesta lääkkeestä ja se kai pitäisi kertoa sydänhoitajalle. Olen vaan kurkkuani myöten täynnä koko sydäntäni. Jostain syystä tunnen pulssini kaulassani tosi voimaakkaasti enkä ranteesta laisinkaan. Onko sllä ehkä jotain väliä, jos en tuntisi pulssia laisinkaan, olisin ehkä kuollut. Soitankin hautajaistoimistoon ja varaan arkun. Kauniit kukat ja keksin muistolauseet, teurastan poron ja tarjoan hautajaisvierailleni käristyksen.
Maatuuko bioläppä.

Käyttäjä matson2 kirjoittanut 23.01.2018 klo 18:37

No, johan nyt jotakin! Taitaa se maatua.😑❓

Käyttäjä kirjoittanut 24.01.2018 klo 15:10

No hyvä etten kuoleman jälkeen ole ongelmajätettä.
Taidan olla masentunut, ainakin nettitestien mukaan. Mutta olen monesti nettitesteissä myös älykäs.
Terapeutti varoittikin kyllä, että voin leikkauksen jälkeen masentua. Miten olisin sen voinut estää? Olemalla ehkä reipas ja syönyt hyvin ja ulkoillut.

Eilen oli pakkasta 25 astetta ja puin päälleni aluskerraston, välikerraston, fleecen, kelkkahaalarin, villasukat, kypärihatun, karvalakin, aluhanskat ja päälyhänskat, ja en jaksanut mennä ulos. Riisuin kelkkahaalarin, hanskat ja fleesen ja hatut. En enempi vaan aattelin, että tänään on vähempi puettavaa ja jaksan paremmin mennä ulos.
No en ole mennyt vielä ulos.

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 24.01.2018 klo 16:45

Hei Maanvaiva,
Olen nettitestien kanssa samaa mieltä, olet älykäs.

Käyttäjä kirjoittanut 25.01.2018 klo 09:22

Toinen lähetys, ensimmäinen lensi taivaaseen.
Kiitos mutta nettitesteissä on kyse vaan hyvästä onnesta ja voi saada älyykkyyden arvosanan.

Teen taas masennustestiä. Joka näyttää olevan ainut aktiviteetti johon jaksan osallistua.
Olisin kai enempi masentunut jos laittaisin ruksin tähän "Tapan itseni, kun siihen tulee tilaisuus" Tähän jämähdin miettimään mikä olisi se tilaisuus jossa en voisi itseäni tappaa. Ei ole kohtaa etten kuule jaksa nyt itseäni tappaa, palataan asiaan toisella kertaan.

Tämä on huolestuttavaa "Minua eivät enää liikuta asiat, joista aiemmin raivostuin". Olen kaikkien kanssa yhtä mieltä, koska pääsen niin helpommalla. Sanoisin aivan sama mutta siihen olen jo liian vanha.

"Väsyn lähes tyhjästä". Niin miten voi näin väsyttää vaikkei tee yhtään mitään. Voi se olla myös laiskuuttakin.

"Tarkkailen ruumiintuntemuksiani niin paljon, ettei muille ajatuksille jää aikaa"- Oikeastaan se on tämän testin syytä. Riittäisi, että tarkkaislisin vain fyysistä ruumistani mutta kun löysin testin, aloin tarkkaileen myös päätäni.

" Et ole vielä vastannut kaikkiin kysymyksiin", punaisella. En oikeasti jaksa, sorri sulle testintekijä. Nyt en kyllä tiedä miten voin henkisesti.

Huomenna lääkäri ja muutan vähäksi aikaa vanhempieni luokse. Koska olen samaa mieltä kaikkien kanssa etten yksin jaksa. Sitten, kun taas jaksan olla eri mieltä muutan takaisin kotiin.
Saa nähä lähteeko tämä viesti nyt.

Käyttäjä kirjoittanut 26.01.2018 klo 03:59

Heräsin jo odottomaan lääkäriaikaa mikä on kello 15.
Tein nettitestin masennuksestani jota en luultavasti kuitenkaan sairasta. Luulomasentunut. Jos laitan ruksin aina viimeiseen vaihtoehtoon, olen vakavasti masentunut.

"Olen menettänyt kaiken mielenkiintoni sukupuolielämään". Viimeinen vaihtoehto ja laitoin ruksin vaikka ei mua sukupuolielämä ole ennenkään kiinnostanut,
"Kiinnostukseni sukupuolielämään on pysynyt ennallaan". Tuo se kai olisi pitänyt valita mutta luuleeko se testintekijä, että mua jotenkin seksi kiinnostaa.

Eilen illalla ennen iltalääkkeitä tein testin ja tuli punaisella.
"Sinun tulee kertoa asiasta toiselle henkilölle ja hakeutua ammattiavun piiriin."
Koska onhan mulla selvät suunnitelmat miten voisin itseni tappaa, jos siltä yhtäkkiä alkaisi tuntumaan etten enää viitsi elää. Otin kuitenkin iltalääkkeet ja menin nukkumaan ja heräsin elävänä tähän päivään. Ja kävin laittamassa ruksin toiseen kohtaan ettei kukaan huolestu.

Enää en tee masennustestiä. Tänään alkaa uusi elämäni ja kerron lääkärille myös henkisen elämäni tilanteen. Siis aion ihan rehellisesti sanoa ettei mua ole tainnut koskaan ennen näin paljon vituttaa elää tätä elämääni kuin nyt.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 26.01.2018 klo 11:32

maanvaiva kirjoitti 26.1.2018 3:59

Enää en tee masennustestiä. Tänään alkaa uusi elämäni ja kerron lääkärille myös henkisen elämäni tilanteen. Siis aion ihan rehellisesti sanoa ettei mua ole tainnut koskaan ennen näin paljon vituttaa elää tätä elämääni kuin nyt.

Aika aikanen herääminen. Toivottavasti sait vielä nukuttua. Hyvä idea kertoa lääkärille myös se, millanen henkinen vointi on. Vituttaaks sua se, että voimat on niin vähissä ja ettet voi tehä asioita mitä yleensä teet? Vai muuten vaan. Hyvä, et suostut meneen vanhempien tykö lepäämään. Iso juttu varmasti tuollanen sydänoperaatio. Kaikkea hyvää sulle. 🙂🌻