Onko hyväksikäyttö tapahtunut vai ei?
Olen kohta kolmekymmentä vuotias nainen ja olen jo monien vuosien aikana miettinyt että olenko kokenut lapsena hyväksikäyttöä/insestiä…. Miten saan tietää onko se oikeasti tapahtunut vai onko se ollut lapsen mielikuvitusta? Jo joskus teini ikäisenä asia tuli mieleeni kun minulle oli tullut jotain mielikuvia tapahtuneista, en niitä kuitenkaan ole missään käsitellyt. Teini ikä minulla oli vielä aika rankka, olin todella holtiton seksin suhteen, hain sillä hyväksyntää, viiltelin itseäni, join paljon alkoholia ja tunsin muutenkin jatkuvaa ahdistusta. Ajauduin monen vuoden suhteeseen miehen kanssa joka oli väkivaltainen, onneksi sain voimia erota suhteesta. Nykyisen kumppanin kanssa olen ollut vuosia, mutta muistan kuinka minulta pääsi muutaman kerran itku kun mies minuun koski, ja kun ensimmäistä kertaa harrastimme seksiä pääsi silloinkin minulla itku. Mies on jotenkin aivan erinlainen kuin yksikään muu mies mitä minulla on ollut. Hänen kanssa olen oikeasti vasta nauttinut seksistä. Nykyisin kun minulla on lapsia olen todella arka antamaan lapsia yökylään kenellekkään, varsinkin jos paikassa on myös mies. Ja jotenkin minua ahdistaa jos lapsi istuu jonkun miehen sylissä vaikka itse olen paikalla.
Mielessä pyörii usein ne hämärät muistikuvat tapahtuneesta, mutta kun en oikein saa niistä kiinni että onko oikeasti tapahtunut vai onko se ollut mielikuvitusta. Hämäriä muistikuvia on koskettelu ja suukottelu kun olin nukkumassa, mutta onko se ollut unta/mielikuvituksen tuotosta vaiko ihan oikeasti tapahtunutta?