Onko heikompien tarkoitus selvitä nyky-yhteiskunnassa

Onko heikompien tarkoitus selvitä nyky-yhteiskunnassa

Käyttäjä troubles aloittanut aikaan 20.12.2012 klo 07:20 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä troubles kirjoittanut 20.12.2012 klo 07:20

Ahdistaa ja raivostuttaa tämän hetken suuntaus, jossa päivän sana on voiton, ihailun ja ei vähiten rahan haaliminen omaan pussiin, kun rauta on kuumaa. Tässä ”Minä itse ja Minulle kaikki ja heti”- ajattelutapa antaa selkeitä viitteitä siitä, millaiset ihmiset nyky-yhteiskunnassa pärjää.
Itsekeskeiset, toisita piittaamattomat pyrkyrit, jotka polkevat mennen tullen toisia ihmisiä alleen näyttääkseen, että tässä sitä on todellinen menestyjä.
Mutta entä sitten me, jotka emme ole onnistuneet tai edes halunneet peittää inhimillisyyttämme, herkkyyttämme ja kärsimme tästä suuntauksesta, jossa heikkoudelle ja luonteenherkkyydelle ei ole sijaa. Kuinka ylipäätään on mahdollista elää tällaisessa yhteiskunnassa. Luonnossa pätee sääntö; vain vahvat selviää. Onko sivistysvaltio niin takapajuinen ja myös ahne rahanhimossaan, että se olisi valmis lahtaamaan meidät, koska emme halua elää ahdeuden, riistämisen ja sydämettömyyden tyyssijassa? onko kenelläkään muulla herännyt samankaltaisia ajatuksia ?

Käyttäjä kirjoittanut 20.12.2012 klo 17:38

No ei ole mulla herännyt, kun mie en syytä omasta elämästäni muita ihmisiä enkä varsinkaan yhteiskuntaa. Minä elän sillä periaatteella, että en ole heikoin lenkki tässä maailmassa vaan aina löytyy muita joilla menee huonommin. Ja minun kuuluu heitä auttaa niin hyvin kun vaan voin.

Käyttäjä Siili76 kirjoittanut 20.12.2012 klo 20:06

Kysytkin vielä, troubles.. Minut on kasvatettu siten, että toiset tulee aina huomioida eikä omia etuja saa asettaa muiden edelle. Tuon olen omaksunut ehkä vähän liiankin hyvin, mikä on johtanut siihen, että minut on aina taklattu kylmästi syrjään. Jaksoin pitkään olla aina ystävällinen muille, kunnes paloin aivan loppuun - ihmiset hyväksikäyttävät toisen ystävällisyyttä loputtomasti. Tulipahan ystävällisyydelle ja joustamiselle stoppi, kun en kerta kaikkiaan jaksa enää edes hymyillä.

Ihmiset arvottavat toisiaan nykyään sen mukaan, mitä hyötyä toisesta voisi olla. Minullekin soitettiin niin kauan kuin fiksailin toisten tietokoneita, värjäsin hiuksia ja hoidin lapsia ynnä muuta vastaavaa. Sitten kun huomasin kuvion ja aloin kohteliaasti kieltäytyä, niin kyllä on ihmiset hävinneet.

Onneksi en vielä ole ole ollut sellaisessa työpaikassa, jossa kilpailu on aivan sairaalloista ja työkaveria kampitetaan jokaisessa mahdollisessa tilanteessa. Näistäkin kuulee paljon nykyään.

Käyttäjä elämänkoulu93 kirjoittanut 25.12.2012 klo 03:54

Moi. Itse olen mietiskellyt tismalleen samaa/samankaltaisia asioita lähipäivinä. Todellakin tuntuu, että nykyisin ihmiset pyörivät itsekkyyden ja omahyväisen käytöksen pauloissa, Siis nämä keillä pääsääntöisesti menee hyvin. Itse kunnioitan aina muita ihmisiä, ja pyrin kaikkeni mukaan tekemään asioita, joilla olisi hyvä vaikutus muihin ihmisiin.. Aina olen valmis ystäviäni ollut jeesaamaan, Samoin ex- miehiäni, mutta vastakaikuna saa ainoastaan sen, että ihmiset alkavat käyttää hyväkseen minua. Olen todella, todella väsynyt kaikkiin ihmisiin. Tuntuu, että en sopeudu tähän yhteiskuntaan toimimalla muita ihmisiä kohtaan hyvin.. Ainut asia mitä siitä saan, on Se että minua kohdellaan epäkunnioittavasti, ja siten, etteivät ihmiset tahdo tehdä hyvää minulle. Edes Jos joskus harvoin sitä vastakaikua viitsin Pyytää! Olen viellä enemmän turhautunut tähän tilanteeseen sillä ennen toimin aivan eritavalla ihmisiä kohtaan, Koska koin silloin olevani heikko ja arvoton, en arvostanut muitakaan kun en arvostanut itseänikään ollenkaan. Halusin tehdä muutoksen, (ja tein.) ja ajatella muistakin ihmisistä hyvää, mutta pahemmin olen saanut takkiini inhimillisellä käytöksellä. Väkisinkin miettii että parempi oli ennen kun ei auttanut ketään ja oli tunteeton, silloin ihmiset toimivat minuakin kohtaan AIVAN erilailla. Jotenkin olen tullut siihen tulokseen, kuten sinäkin, että "heikkona" ollessa täällä ei pärjää. Vaikka itse en näe heikkoutena toimia inhimillisesti muita kohtaan, mutta Muut näkevät sen heikkoutena, ja arvottomuutena. Siispä ainut keino selviytyä, ja saada arvostusta muilta, on toimia itsekkäästi, muista välittämättä.. Karu totuus, johon ainakin minä olen päätynyt.

Käyttäjä Hupikko kirjoittanut 28.12.2012 klo 13:39

Nyky-yhteiskunta ei ole yhdyskunta. Ihmisessä on kaksi 'geeniä', jotka ovat päässeet dominoimaan, ahneus ja vallanhimo.
Solidaarisuus on ihmisen ihanne. Solidaariset ihmiset ovat heikompia verrattuna ahneiden häikäilemättömyyden edessä. Jos toinen noudattaa sääntöjä ja toinen ei, tietää kumpi häviää.
Ihminen on kuin syöpä maapallolla. Se kalvaa kantajaansa ja tuhoaa välittämättä että itsekin kuolee, kun kantaja kuolee. Ihmiseltä puuttu perusvietti, suvunjatkumisen takaaminen. Lapsien tulevaisuuttaa ei turvata.
Jos nyky-yhteiskunnassa haluaa lapsensa pärjäävän ja etenevän, on kasvatus tehtävä minä minä minä periaattelle ja karaistava ihminen häikäilemättömäksi - Kuin rikolliseksi vailla moraalia.
Rikastuminen aiheuttaa saman tunteen kuin kokaiinin käyttö ja se aiheuttaa samanlaisia muutoksia aivoissa.

Sokeus - Ihminen, jolla on paljon omaisuutta meni tehtaaseen. Oltuaan siellä tovin, halusi ostaa sen. Ilmeni, että hän omisti sen jo. Mitä tämä kuvastaa? IHmisellä on yi tarpeen, jopa yli sen mitä voi haluta.

Nyky-yhteiskunta kaatuu suureen anrkiaan tai sitten sitä seuraa totaalihallitseminen - orjuus. Historiassa näitä on ollut ja tulee olemaan uudelleen. Suomessaki on jo orjuutta löydetty. Ajn kysymys koska se on ahneiden päätöksellä sallittu. aikka muualla alkavatkin talousvallankumeukset ja kansat nousevat barrikadeille, Suomessa ei tätä tapahdu. Suomalainen ei tee muutosta. Vaarana on, että suomesta tuleekin tulevaisuudessa taantunut yhteiskunta. Olemme sisäänpäin kääntynitä, helppoja hallita ja osin tuudittautuneet tunteeseen, tämä ei ole totta, pahaa ei tapahdu.

Yhteiskunnan suuntaus on kaikinpuolin eliitin absoluuttinen hallinta ja omistus. Monet seikat puhuvat tämän puolesta. Esimerkki Kreikka. Ensin poistetaan laki, joka kieltää omien kansalaisten ampumiseen 'kovilla' mellakoissa. Sitten puolustusvoimat säästivät ja kaikki muut paitsi eliitin edustajat jäävät johtoon. Maalle hankittiin panssavaunuja, joita ei maassa voi käyttää kuin kansanjoukkojen hallintaan, maaston ollessa vuoristoa. Kansalaiset kurjistetaan, aiheutetaan pakkohuutokauppaja. Kansalainen jää velkaa ja omaisuus menee sijoittajille palkkahinnalla. Velkaiselle ihmiselle ei tarvitse tuottaa mitään, rahat saaadaan pois muutenkin. Seraa kapinointia -> Siihen ollaan jo valmiita. Suuri kuva herättää pahoja epäilyksiä

Eliitti omistaa jo nyt kaiken muun paitsi keskiluokan omaisuuden ja valtion vähäiset omaisuudet, kuten pohjavedet (nekin myyty mm etelä-ameirikassa.) Kaikki omaisuus on saatava. Ainoa keino on ajaa keskiluokka konkurssiin japakkomyymään. Onnistuu kurjistamalla ja nostamalla elinustannuksia ja vastikketonta verotusta. Tämä kaikki aiheuttaa sen että ihminen saadaan työskentelemään vain sen vuoksi että hän pysyy hengissä. (Orjuus.)

Afrikassa valtiot on saatu tilaan, että yritykset omistava kaiken. Valtio on kuori ja kumileimasin ilman edes maata. Kansa on vain velkaa näille suuryrityksille, mitään muuta heillä ei ole. Etelä-amerikassa coca cola company omistaa kaikki pohjavedet. Normaalilla työssääkäyvällä ei varaa pesytyä. Vesi mksaa niin paljon.
Asia on monimutkainen ja saa miettimään olenko vainoharhainen. Ikävä kyllä suuntaus on tämä ja se että nämä asiat ovat toteutuneet maailmassa on vain todiste siitä ja ne eivät ole poikkeus. Myös se että täällä mennään ihan samaan suuntaan. Valtion omaisuus yksityistetty jne. Nyt kun saadaan valtiolle tarpeeksi velkaa, sen on myytävä kansallisomaisuus: mm pohjavedet.

Demokratiakin on suuri huijaus. Meilläkin sanelee politiikan yksi ihminen. Valtaa pitävät ihmiset ja puolue, joita 75% ihmisistä EI halua valtaan. Tavallisen kansan äänet on hajautettu monelle puolueelle pienten ideologisten erojen mukaan. Äänet siis jakautuvat ja kansa ei hallitse. 'Hajota ja hallitse 'On historiasta tuttua.

Totaalivalta taloudellisesti ja vallallisesti. Siinä on maailman suunta.
Ja historia opettaa, että se kaatuu omaan mahdotomuuteensa, vallankumous.
Tyhmä ei ole se joka uutisia lukee ja ei ymmärrä, vaaan se joka lukee ja vielä uskoo poliittiste n päättäjien sepustukset. Elämme suuressa valheessa. Mukana on mentävä katkeraan loppuun asti. Lehdistnkin sitoutumattomuus on illuusio. Kuka ne lehdetkin omistaa?

Päättäjissäkin on vain ihmisiä ja suuri osa ei näe suurta kokoneisuutta joka sotii kaikkea moraalia ja sovinnaisuutta vastaan. Päättäjinä o myös tyhmiä ihmisiä, jotka painelevat maan asioista äänestettäessaän väärää nappia. Kertoo jotain, missä käsissä Suomalaisten asiat ovat.
On vain yksi suunta ja sinne mennään...

Tämä tuskin piristi ketään. Näkemys vain.

Käyttäjä White princess2 kirjoittanut 29.12.2012 klo 19:00

Aloitit hyvän viestiketjun. Itse en pidä heikkoutena herkkyyttä ja toisten huomioonottamista. Päinvastin arvostan sitä. Nyky-yhteiskunta vain on kehittynyt niin kovaksi paikaksi, että niille jotka ajattelevat toisia ja vähän muutakin kuin voitontekoa, rahaa, vaikutusvaltaa ja menestystä ei näytä aina olevan tässä yhteiskunnassa arvostusta. Juuri tämä on absurdia. Tärkeintä kuitenkin mielestäni on, että säilyttää tässä yhteiskunnassa oman arvomaailmansa. Ihminen, joka ajattelee pelkkää voittoa ja muita kovia arvoja ei kaikkien silmissä ole ihailtu. Kun sairastuu esim. syöpään, ei tee pelkällä menestyksellä, vaiktusvallalla ja muulla näyttämisellä yhtään mitään. Elämä loppupeleissä perustuu ihan muihin asioihin, kuin siihen, kuka on tässä yhteiskunnassa kaikkein menestynein. Vahvuutta on omasta mielestä uskaltaa olla myös tavallaan heikko. Meillä kaikilla on jokin herkkä kohta sisimmässämme. Kannattaa kuitenkin suojella itseään tältä kovalta yhteiskunnalta.