Onko alipainoa & paljonko minun pitäisi painaa? Helps
Olen 18v, 165,9 cm ja painan 42,5 kg.
Olen rakenteeltani hoikka ja lyhyt pituinen verrattuna muihin ikäisiini. Ja vaikka välillä söisin hampurilaisen, silti en liho niin helposti.
Olen kuitenkin pisin naisista perheessä, pidempi kuin äitini ja isosiskoni.
Minulle on sanottu, että tulisin painaa enemmän, mutta siihenhän tieto on jäänyt – paljonko? 😑❓
Vuonna 2014 minulle terveydenhoitaja sanoi, että olen alipainoinen (42 kg) ja että lähellä anoreksiaa. Painoni on vaihdellut vähän väliä. Olen painanut 17 vuotiaan iässä vähimmillään 39 kg. Jouluna (2015) söin niin paljon, että painoa tuli lisää.
Kun katson vatsaani, en kestä sitä. Haluaisin laihduttaa lisää ja lisää, saada siitä litteämpi vatsa. En kestä katsoa itseäni peilistä. Vihaan myös reisiäni, koska ne näyttävät niin isoilta kuin esim. lantioni.
Jollain lailla en haluaisi uskoa, että minulla olisi alipainoa. Haluaisin painaa mieluummin vaikka tasan 40 kg. 2014 vuonna tavoitteenani oli saada paino 35 kg, mutta oloni oli heikko jo siinä 39 kg aikana.
Myös mielialani on vaikuttanut ulkonäkööni. Minulla on ollut todella usein mieli maassa ja halunnut myös itsetuhoisuutta.
Onko minulla sairas ajatus? Paljonko minun pitäisi painaa edes tämän ikäisenä? Kukaan ei ole kertonut.