ongelmia itseni kanssa

ongelmia itseni kanssa

Käyttäjä Nstar aloittanut aikaan 12.06.2013 klo 23:24 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Nstar kirjoittanut 12.06.2013 klo 23:24

Viime talvena tammikuun lopussa olin masentunut en mitenkään pahasti mutta jouduin ottamaan lomaan töistä. kotiin mässy naamaan jotain rentoja leffoja matkaan yleensä minulla menee levolla ohitse.Tuttu juttu ei ollut ensimmäinen kerta, eikä varmasti viimeinen.
Mieliajani parani ja loman jälkeen menin töihin. Oloni oli aika hyvä. Mutta noin viikko siitä kun palasin töihin mielialani alkoi muuttua. Ensin oloni oli ihan normaali, sitten mielialani alkoi nousta ja nousta. Lopuksi oloni oli aivan fantastinen. En käytä mitään aineita enkä lääkkeitä. Mutta nyt olin kuin huumetripissä olin ajoittain aivan taivaissa. Jostain syystä kuuntelin 4 kappaletta aina vaan kuuntelin nämä kappaleet varmaan satoja kertoja. Toimintani oli aika impulsiivista, ja en juuri kuunnelut järkeäni. Nukuin noin 5-6 tunnin yö unia, en juurikaan koskaan tuntenut itseäni väsyneeksi. Tätä huumaavaa tunnetta kesti melkein 2 kuukautta. Kun tunnetilani alkoi laskea tulin kerralla alas. Eräänä aamuna tunsin että tästä päivästä tulisi vaikea. Olin jo aamulla ahdistunut, joten yritin pitää mieleni vireänä. Päivän mittaan tunnetilani laski ja aloin olla myös ahdistunut. Iltapäivällä olin jo tosi masentunut. Olen ollut ennenkin masentunut, mutta yleensä se tulee hiljaa. Nyt se tuli kerralla. Tälä kertaa olin todella masentunut. En ole ikänä kokenut mitään vastaavaa.
Tunsin melkein fyysistä kipua olin todella kipeä joka paikasta. Siis kipeä henkisesti mutta tunsin myös melkein fyysistä kipua. Olin vapaalla ja onneksi tilanne helpottui illan mittaan. Aamulla pääsin töihin vaikka olo aika rähjäinen. Vaikka tapahtuneesta on jo aikaa. Oloni on välistä aika ärtynyt. Ei tarvitse suurtakaa ongelmaa niin tuntuu että räjähdän. Väsyn edellen helposti. En haluasi viime talvisen toistua. Se oli aika kylmä/pelottava kokemus. mitä voisin tehdä?
Olen 40 vuotias mies, ja olen kärsinyt joko persoonallisuushäiröstä ja ajoittaisesta masennukseta koko ikäni. Mutta nyt yritän etsiä apua omiin ongelmiini.