omakohtainen kokemus masennuksesta ja psykoosista

omakohtainen kokemus masennuksesta ja psykoosista

Käyttäjä suruvaipatar66 aloittanut aikaan 22.07.2017 klo 21:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä suruvaipatar66 kirjoittanut 22.07.2017 klo 21:32

Olen ollut omasta mielestäni jo nuoresta alkaen melankolinen. Kuitenkin minulla pn todettu epävakaa persoonallisuushäiriö, josta itse en olisi ihan samaa mieltä, osittain kyllä, mutta se tuntuu lähinnä leimaavalta
Kärsin noiden ohessa myös talousvaikeuksista ja nyt ollessani pois työelämästä itsemurha-ajattelusta on tullut päivittäistä.Ainoa, mikä estää tekemästä on huoli aikuisen lapseni selviämisestä-Toivoisin tukea.😯🗯️

Käyttäjä siiri s kirjoittanut 23.07.2017 klo 07:40

Olet melankolinen.
Sinulla on epävakaa persoonallishäiriö.
Sinulla on omakohtainen kokemus masennuksesta ja psykoosista.
Jos on koko ajan itsetuho ajatuksia mene lääkäriin.
Raha asioita kannattaa yrittää ratkaista kun ei ole itsetuhoinen.
Apua saa niihinkin.

Uskon sua. Täältä käsin en voi muuta.
Mitä mieltä itse olet tilanteestasi

Käyttäjä Marse kirjoittanut 23.07.2017 klo 10:19

Hei,

Tiedän, että sinulle ailahtelee tunnemaailma ja tunnet itsesi masentuneeksi. Dialektinen käyttäytymisterapia ja skeematerapia auttaneen epäväkaaseen persoonaan. Psykoosista sen verran, että onhan sinulla lääkitys siihen. Se auttaneen asiaa. Mitä tulee itsemurha-ajatuksiin niin, kun muistat, että ne menee ohi. Hetken voi olla vaikeaa ja tuntua että ei tätä jaksa mutta jopa seuraavana päivänä voi olla jo toinen ääni kellossa.

Muista ulkoilla jokapäivä! Älä jää murehtimaa sängyn pohjalle. Muista nukkua riittävästi, sillä sekin on tärkeää.

Keksi itsellesi mielekästä tekemistä. Ole läsnä siinä tekekemisessä. Saat ajatukset siirettyä siihen tekemiseen. Tekeminen yleensä auttaa ja kun se on mielekästä tekemistä, niin sen parempi.

Kenties joku harrastus?

Minkälainen tukiverkosto sinulla on?

Kokemuksellani (yli 20) voin sanoa, että asioihin löytyy ratkaisu mutta vain sillä edellytyksellä, että sinä itse haet sitä apua. Kukaan ei tule hakemaan sinua kotoa. Kukaan ei tee sille asialle mitään ellet sinä itse ole aktiivinen.

Ulkoilet! Harrastus! Terapia! Tukiverkosto! Lääkitys! Mindfulness! Unet! Ravinto!

Kun sinulla on nämä kaikki kunnossa sä huomaat, että sinulla on edelleen nämä sairaudet mutta kun tajuat, niin sinä pystyt elämääsi jatkamaan ihan normaalilla tavalla kuin kaikki muutkin. Sairaus ei estä sinua elämästä! Sinä itse estät.

Joten minä itse olen iloinen elämästäni ja olen tehnyt siitä mielekkään, jossa minulla itsellä on hyvä olla. Tee sinäkin itsellesi mielekäs elämä!