Olen masentuneen äiti ja se vie kohtuuttoman osan voimistani. Hänen elämänsä seuraaminen on todella raskasta ja ahdistavaa, en jaksa olla aina tukemassa. Usein hermostun ja tulee sanottua pahasti. Omat tunteet on pinnalla - pettymys, häpeä, voimattomuus. En ole voinut puhua kenellekkään, koska tuntuu, ettei minulla ole oikeutta puhua hänen asioistaan kenellekkään, en kehtaisikaan.
Paljon huolta on aiheuttanut sekin, ettei hän ole oikein pystynyt huolehtimaan asioistaan, esim. raha-asiat. On ollut pitkiä aikoja kokonaan ilman tuloja ja jälki on sen mukaista. Vaikea auttaa, koska on aikuisen ikäinen, eikä halua kertoa asioistaan.
Julkisen sektorin apu näyttää olevan lääkkeet nousevin annoksiin. Muutamia käyntejä psykiatrisella sairaanhoitajalla ja sosiaalihoitajalla. Hän on vielä nuori ja elämä edessä. Mitään kohenemista voinnistsa ei minun mielestäni ole näkyvissä. "Hoito" on ollut pettymys. Säännöllinen terapia olisi välttämätön, mutta sinne ei voi vaan mennä, vaan sinne päästään. Tietäisikö joku kertoa miten voisi päästä KELAN tukemaan terapiaan?
Olen kirjoittanut ajatuksiani vihkoon, kun tuntuu kovin vaikealta. On helpompaa kirjoittaa vain itselleen, kuin saada aikaan jotain sellaista, että toisetkin voisivat ymmärtää.
Omalla paikkakunnallani on FinFamin toimintaa. Olen harkinnut yhteydenottoa sinne jo monta kertaa, mutta aina se on jäänyt tekemättä.