Tarinanpätkäsi on vallan tuttu, minulle ja varmasti myös monelle täällä. Ja tiedän varsin hyvin noi fiilikset, voisin melkein luulla ne itseni kirjoittamiksi.
Onko sulla hoitosuhdetta noiden oireiden pohjalta? Jos ei, niin olis varmaan hyvä olla.
Noi ajatukset ja tunteet on varmasti raskaita jos joutuu kantamaan ne ilman apua ja ihan yksin.
Ja jos sulla on jo tilanne noin pahalla mallilla, että pohdit itsesi satuttamista niin ihan erityisesti.. nyt kipinkapin apua hakemaan, vaikka sairaalan päivystyksestä tai lääkärille aikaa varaten.
Tuo itsen satuttaminen on yleensä jo sellainen viimeisin hätähuuto omassa pahassa olossa, mutta toivon että mietit monen monta kertaa ennenkuin alat satuttamaan itseäsi.
Voit nimittäin todella katua sitä joskus, ja siinä vaiheessa tehtyä ei saa tekemättömäksi.
Olen kans käyttänyt moista keinoa pahan olon poistamiseen(joka ei oikeastaan ees poistu vaan siirtyy, ja näin ollaan itsensäsatuttamiskierteessä. Ja kyllä, siihen voi jäädä koukkuun!) ja kadun sitä edelleen.
Mä häpeän käsissäni olevia rumia, vaaleita arpia, etenkin kesällä ne on tosi häiritseviä kun kuljetaan lyhythihaisissa paidoissa.
Myös työpaikoilla hävettää jos kädet syystä tai toisesta ovat paljaina. Esim kesäkuumalla on tukalaa joutua piilottelemaan jälkiään.
Tottahan on sekin, että arvet kertoo eletystä elämästä ja ne kuuluu sinne omaan menneisyyteen, mut kannattaa mieluummin hakea muunlaisia muistoja siitä eletystä elämästä ja pohtia erilaisia keinoja saada ne muistot näkyviksi.
Elämäsi tuskin tulee lopullisesti olemaan tollaista, nykyään on niin paljon tukea ja apua saatavilla moneen vaivaan.
Se tosin vaatii itseltä sen alkusysäyksen että saat hakeuduttua avun piiriin. Sieltä he osaavat auttaa ja opastaa sinua eteenpäin.
Yksin ei tartte jaksaa. Toivon sulle paljon rohkeutta ja voimia🌻🙂🌻