Oma ketjunne

Oma ketjunne

Käyttäjä oka aloittanut aikaan 24.01.2014 klo 10:15 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä oka kirjoittanut 24.01.2014 klo 10:15

Nämä minua täällä ihmetyttää. Ovatko ne teidän nettipäiväkirjoja joihin teillä on oikeus valita kuka niihin kirjoittaa, kenen viestit ovat sellaisia ettei niihin kannata vastata, kenet saatte niissä valita mukavissa kirjoittajiksi ja kenet taas huonoksi jonka ei enää tarvitse tulla teidän ketjuunne pilaamaan ilmapiiriä?

Onko tämmöinen valinta mielestänne hyvää ilmapiiriä? Mihin kuulumme me ja missä me saamme kirjoittaa joilla ei ole mitään syytä tai aihetta omaa ketjuun?
Toimintanne on kaikin puolin loukkaavaa ja en voi edes kuvitella mitä uudet ajattelevat, kun avaavat ketjun itselleen tärkeästä aiheesta eikä siihen tule vastauksia, kun valikoitte kirjoittajia niin räikeesti mitä nyt teette.

Tämä on ketju johon kaikki mielipiteet ja kaikki ovat tervetulleita.

Käyttäjä viallinen kirjoittanut 24.01.2014 klo 11:46

Ei se varmasti ole ihan niin yksiselitteinen juttu!

Itse aineskin, jos painin jonkun oman ongelman kanssa, niin olen juuri syyllistynyt tuohon "nettipäiväkirjaan". Yritän huomioida kaikkien ihmisten kommentit, jotka sinne kirjoittaa, mutta en vaan aina muista, mistä kukin on kirjoittanut. Kaikkien kommentit kyllä luen ja arvostan niitä, siksi kiitänkin kirjottaneita! Ja joskus ne omat ongelmat voivat olla ainoastaan se asia, mihin tietyllä hetkellä jaksaa keskittyä.

Ja täälläkin olen selannut muutamia keskusteluja läpi, joiden aihepiiri tuntuu itselle läheiselle. Voisi olla sanottavaakin, mutta monesti ei sitten jaksa kirjoittaa. Tänä aamuna en esim. ole ehtinyt lukea kuin oman ketjuni kirjoituksia ja kirjoittaa sinne. Ilmeisesti olen hyvin hyvin hidas.

Mutta en usko, että täällä suurin osa ylenkatsoisi toisten kirjoituksia tai lokeroisi ihmisiä niiden perusteella.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 24.01.2014 klo 16:16

oka kirjoitti 24.1.2014 10:15

Nämä minua täällä ihmetyttää. Ovatko ne teidän nettipäiväkirjoja joihin teillä on oikeus valita kuka niihin kirjoittaa, kenen viestit ovat sellaisia ettei niihin kannata vastata, kenet saatte niissä valita mukavissa kirjoittajiksi ja kenet taas huonoksi jonka ei enää tarvitse tulla teidän ketjuunne pilaamaan ilmapiiriä?

Onko tämmöinen valinta mielestänne hyvää ilmapiiriä? Mihin kuulumme me ja missä me saamme kirjoittaa joilla ei ole mitään syytä tai aihetta omaa ketjuun?
Toimintanne on kaikin puolin loukkaavaa ja en voi edes kuvitella mitä uudet ajattelevat, kun avaavat ketjun itselleen tärkeästä aiheesta eikä siihen tule vastauksia, kun valikoitte kirjoittajia niin räikeesti mitä nyt teette.

Tämä on ketju johon kaikki mielipiteet ja kaikki ovat tervetulleita.

Täällä on tosiaan joillakin ikäänkuin omia nettipäiväkirjoja, mutta ei niihin voi kirjoittaja valita, kuka niihin saa kirjoittaa tai ei. Ylläpito lisää viestit. Se, jos minä en ole vastannut kaikille, ei ole mitenkään tietoinen päätös tai valintaa. Aina vaan ei jaksa vastata kaikille. Ja ainakin mun ketju on sellainen, että saatan pitää pitkäänkin monologia ennen kuin joku jotain kommentoi. En usko, että muutkaan tietoisesti valitsee, kenelle kirjoittaa, kenelle ei. Kyllä minun ketjuuni ainakin saavat kaikki kirjoittaa ja mielelläni viestejä luen ja vastailenkin välillä. Minulle on ollut tosi tärkeä tuo oma ketju. On hyvä, että on joku paikka, missä voi purkaa omia olojaan. Mä en ainakaan tahallani halua ketään loukata ja pyydän anteeksi, jos olen niin tehnyt. Mulle voi sanoa suoraankin, jos olen jotakuta loukannut.

Käyttäjä Siili76 kirjoittanut 24.01.2014 klo 19:03

Minusta on ihan mukavaa, että täällä on noita "omia ketjuja". Usein jään miettimään, mitä jollekulle kirjoittajalle kuuluu ja on kiva, että kaikki kuulumiset ovat samassa ketjussa.

Onkohan oka sinulle ja varmasti monille muillekin käynyt niin, että aloittaa uuden ketjun, joka sitten hiipuu ja siirtyy seuraavalle sivulle, ellei aloittajalla ole sisua riittävään yksinpuheluun? Tämä on sen verran hiljainen palsta kuitenkin, että tuota yksinpuhelua tarvitaan pitämään ketju etusivulla.

Itse tykkään lueskella mutten jaksa hirveästi kommentoida. Olen sen verran lyhytjännitteinen, että kun viestin julkaisussa on tuo viive, niin se vie monesti minulta jotenkin pointin siitä kommentoinnista. Mieli tekisi sanoa jotain, mutta sitten muistan, että ääh, se julkaistaisiin joskus huomenna, ja sitten kirjoittaminen jää. =P

Käyttäjä kirjoittanut 25.01.2014 klo 03:26

Entäs sellainen tapa, kun joku aloittaa oman ketjun itselleen vaikeasta asiasta, niin siihen ei viitsitä tulla sitä asia kommentoimaan. Vaan kommentoidaan asiaa ns yleisellä tasolla siinä omassa ketjussa?

Käyttäjä helemi kirjoittanut 26.01.2014 klo 07:07

Hyvä tapahan olisi vastata kysymyksiin, mutta joskus se on hyvin vaikeaa, sillä ei täällä voi jyrkästi sanoa, että teet nyt näin.
Mutta älkää kuitenkaan jättäkö kirjoittamatta, jos tuntuu ettei kukaan kuitenkaa siihen edes kommentoi, monella voi olla saman tyylinen ongelma ja odotetaan, mitä siihen vastataan.
On hyvin vaikeaa kommentoida asioita, joita ei tiedä muuta kuin sen kirjoitetun ja vielä vaikeamapaa, jopa vastuuntunnotonta on antaa kiveen hakattuja neuvoja.
Mutta talutetaan me sokeat toinen toistamme, tämän palstan kautta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.01.2014 klo 17:12

mun ketjuni on ainakin julkinen ja yritän vastata kaikille jotka sinne kirjoittaa. mutta joskus voi käydä niin että viestit menee ristiin tai näen viestin vasta myöhemmin, aikaviive.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 27.01.2014 klo 12:50

Moni, jolla on jonkinlainen oma ketju, on ollut täällä jo kauan. Ajan myötä sellainen ketju vain on muodostunut, kun siihen on kertynyt keskustelua. Kuka tahansa voi sellaisen ketjun aloittaa. Ja kaikki ketjut tosiaan ovat avoimia, että kuka vaan saa niihin kommentoida. Minä ainakin mielelläni luen muiden kommentteja, kenen tahansa.