Oma kertomus

Oma kertomus

Käyttäjä AivanLoppu aloittanut aikaan 04.06.2014 klo 14:22 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä AivanLoppu kirjoittanut 04.06.2014 klo 14:22

Hei, en osaa oikein kertoa itsestäni tällä hetkellä paljoa. Minulta voi kysellä. Olen opiskelija ja minulla on masennus. Masennus näkyy niin, että olen aika aaltoileva tunteiltani. Välillä haluan vain kuolla ja päästä täältä pois, koska on niin raskasta. En jaksa tehdä oikein mitään ja motivaatio on hiipunut. Olen käynyt psykologeilla ym. mutta ei ole tuntunut auttavan. Masennuslääkitys on menossa, mutta siitäkään ei tunnu olevan mitään hyötyä. Väsyttää koko ajan, pakko vaan olla täällä elämässä mukana.

Käyttäjä Pellehermanni kirjoittanut 04.06.2014 klo 15:42

Kuulostaa tutulta tuo kertomus. Kärsin samasta ongelmasta eli masennuksesta ja välillä tosiaankin ei jaksaisi elää tätä elämää ja kaikki tuntuu ajoittain turhalta ja tarkoituksettomalta. Huono itsetuntokin mulla on ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Töissä kumminkin käyn ja kotona lapset ja avopuoliso ja perus perhearkea siellä. En tiedä oikeen millä tästä selviäis, kun tuntuu että jokainen päivä on suorittamista. En osaa oikein mitään lohduttavaa sanoa, mutta tietenkin jokin mielekäs tekeminen auttaa jos on sellaisia.

Käyttäjä Ibislintu kirjoittanut 04.06.2014 klo 18:02

Heippa! 🙂

Tervetuloa tänne.

Sulla on varmasti tällä hetkellä todella rankkaa. Masennus on peestä, kun se nielaisee mukaansa ja vie mennessään. Tunnistan hyvin olotilan, mitä viestissäsi kuvaat ja ymmärrän, miten sietämättömältä se voi tuntua ja miten paljon se hallitsee elämää.

Milloin sun masennus todettiin ja milloin olet aloittanut lääkityksen?