Olojen purkua, kun muualla ei voi.
Kirjoitan nyt ajatuksen virtana tuskaani ulos. Pahoittelen mahdollista rönsöilyä, pötköilyä ja kirjoitusvirheitä, mutta olen nyt päihtyneessä tilassa.
Olen +20-vuotias nainen, joka haluaa syvästi kuolla. Se on tämän avautumiseni kantava teema.
Jo lapsesta saakka olen ollut ihmisille näkymätön, sylkykuppi ja kasvanut negatiivisten asioiden ympäröimänä. Isää ei koskaan ollut. Isää kiinnosti aina kaikki muu, paitsi oma perhe. Paineli lähikapakkaan, kait vieraita naisia naurattamaan, ja tuli kotiin aina yömyöhään. Isän kanssa oli monet tappelut, kävi joskus fyysisesti käsiksikin. Äiti oli joskus riitojen välissä, mutta joskus ei. Äitini on melko poissaoleva ihminen, olemme nykyään paremmissa väleissä mutta silti melko etäiset. Lapsuuteni olen kuullut haukkuja myös sukulaisiltani, isoäiti-vainaakin kävi käsiksi muutamassa potkimalla, tukistamalla, ja pamauttamalla koiran talutushihnalla päin näköä. Kärsi alko-ongelmista ja mt-ongelmista.
Minua on pienestä pitäen verrattu serkkuihini, jotka ovat aina osanneet kaiken paremmin kuin minä. Joskus on tuntunut, että äiti rakasti enemmän muita sisaruksiani ja serkkujani, kuin minua. Ikuista alisuorittajaa. Olen lapsuuden neuvolakorteissa kuulemma ollut ”iloinen, reipas, vilkas, määrätietoinen”. En tunnista itseäni siitä. Tunnistan kyllä miten jo ennen peruskoulua tahdoin kuolla. Koin, että parempi kaikkien ilman minua. Vähättely on melkein kiinnikasvanut selkärankaani. En minä mitään ole.
Peruskouluajan, ja esikoulussakin sekä sen jälkeen, oli koulukiusaamista. Fyysistä, psyykkistä, tauotonta. Kiusattiin kaikesta, oli seksuaalista ahdisteluakin, vainoamista, väkivaltaa. Joka päivä itkien kotiin, kunnes aloin lintsaamaan. Sitten viiltelyä vähän, sain jossain kohtaa lääkityksen, nappailin niitä miten sattuu. Aloin käyttää alkoholia, varastin isältä viskiä, ja halusin kuolla jatkuvasti vain enemmän. Koulussa ikuinen pilkan kohde, sairastuin syömishäiriöönkin. Lapsuudesta etäinen muisto että minua olisi käytetty seksuaalisesti hyväksi, naapurin pojat.. mutta sitähän ei ole kukaan terapeuttinikaan koskaan uskonut. Mutta aikuisiällä, vähän ennenkuin täytin 18 se viimein tapahtui. Serkku oli paikalla, mutta ei se mitään reagoinut asiaan, kunhan naureskeli kun kuulostin kuulemma virtahevolta.
Löysin itselleni aina kaikkialta epävakaita suhteita. Jossain kohtaa tapasin silloisen elämäni rakkauden, joka oli narkkari ja vaikeasti mt-ongelmainen. Suhde alkoi ja samalla minunkin päihteidenkäytön lisääntyminen.
Vetelin pillereitä, join, hän veti minut mukaan maailmaan johon en olisi niin nuorena kuulunutkaan. Tuli turpaan fyysisesti ja psyykkisesti. Yritti itsemurhia kun olin jättämässä häntä. Petti ja valehteli, mutta olin siinä suhteessa siltikin, koska uskoin etten parempaakaan saisi. Jaksoin useita vuosia katsella, kunnes uskalsin jättää, mutta siinä välissä oli romuttunut minäkuvani, päätä tullut romutettua päihteillä, tehty monta turhaa reissua mielisairaalaan että hän pääsee ryyppäämään, narkkaamaan ja panemaan muita naisia, ja aina oli hänen vanhempansa puolustamassa ja syyttelemässä minua välinpitämättömyydestä. Paristi löysin itseni putkasta, paristi selviämisasemalta, ja usein rikkinäinen lasipullo ranteella miettien, että tapan itseni, kun ainoa joka välittää on kissamme, joka sekin jäi hänelle koska pakotettiin luopumaan siitä. En meinannut päästä hänestä silti eroon vuosiin.
Työelämässä mua on ahdisteltu seksuaalisesti, ja kiusattu kunnes oon jäänyt pois. Menin minne tahansa mua kiusataan , ei oo puolustautuminen koskaan paljoa auttanut. Koulussa, töissä tai muuallakaan.
Mulla ei juuri ole koskaan ollut ystäviä, ne on hetken pörränneet siinä mutta sitten kadonneet, mun jutut on levitelty ympäri kylää ja mut on tehty naurunalaiseksi. En nykyään enää ees uskalla luottaa keneenkään, ees niihin, jotka tuossa vielä ihmeen kaupalla on mukanani. Olen vainoharhainen koko ajan ja tuntuu että kohta nekin hylkää, haukkuu mua selän takana tai naureskelee mulle. En usko minkään pysyvyyteen enää.
Vähän aika sitten poukkoileva on-off-suhdekin päättyi. Kaikki rakkaussuhteeni ovat sisältäneet sen, että mut jätetään aina toisen takia. Siksi en uskalla enää parisuhteeseenkaan, mutta erojen jälkeen exille on seksi aina kelvannut. Silti rakastan viimeisintä exää, vaikka tiedänkin, ettei kukaan voi rakastaa minua.
Koen itseni huonoksi ja epäonnistuneeksi.
Minä en ole opiskellut ammattiin, koska kiusaamistaustani takia en uskalla mennä kouluun, en luota siihen etteikö kiusaamienn taas vaan jatkuisi vaikka ottaisin minkä asenteen. Käyn terapiassa, mutta terapeuttini on huono minulle. En saa apua.
Olen käynyt läpi päivystyksessä istumiset, avohoidon, päiväsairaalat, ryhmäterapiat, käynyt juttelemassa hengellisissä paikoissa, puhunut ihmisille, kirjoittanut olojani ylös, harrastanut. Olo ei mene pois.
Nyt olen juonut enemmän tai vähemmän tissutellen noin 8 päivää putkeen. Olen myös suunnitellut junan alle jättäytymistä.