Olisinpa jo vanhus
Näin se on. Olen nyt reilu 40v. Koko aikuisikäni olen kaivannut kuolemaa.
Tällä hetkellä en ole masentunut. Silti jos kuulen jonkun saaneen diagnoosin vakavasta sairaudesta, olen aina tuntenut kateutta. Rehellisesti: minä haluaisin kuulla olevani kuolemansairas.
Elämäni kestää vielä 40-50 vuotta. En millään jaksaisi niin kauaa. Mietin onko minussa jotain vialla, enkö ymmärrä jotain mitä muut ymmärtävät. Vaikka en ole masentunut, silti mahdollisesti edessä oleva elämä tuntuu tuskattuvan pitkältä. Eikö tämä suoritus voisi olla jo ohi?
Ja ne tilanteet kun läheisellä on esimerkiksi syöpä. Kyllä mä osaan tukea. Mutta en kyllä oikeasti ymmärrä miksi ne pelkää kuolemaa. Miksi ne ovat helpottuneita kuullessaan että tauti on selätetty. Kuolema kuitenkin tulee joskus. Kaikille. Mikä siinä on se juttu? Mä haluaisin kuolla. Tää eläminen on väliaikainen tila enkä mä parhaimmillaankaan tästä oikein nauti. Elämä matelee tuskattuvan hitaasti eteenpäin. Mutta ei näitä ajatuksia voi ääneen sanoa.
Mulla on lapsia ja puoliso. Elämämme on mukavaa. Mutta silti. Kyllä mä tykkäisin kuolemisesta. Tää on kumminkin joskus ohi niin miksi ei heti nyt?
Okei, lapset kärsisi. Sitä en halua. Mutta taudit on luonnollisia ja niitä on aina ollut. Ja jos koko ihmiskunnan osalta katsoo niin yhden ihmisen elämäntarinalla ei ole mitään merkitystä. Aina joku kuolee nuorena johonkin. Miksen minäkin saisi.
Olen kai ainoa laatuani eikä kukaan ymmärrä. Itsetuhoinen en ole. Tällä hetkellä. Mutta mielelläni kuulisin olevani parantumattomasti sairas.
Vielä vuosikymmeniä edessä elämistä…. huoh.
Anybody?