Mieheni on nykyään ihan tyystin toinen henkilö mihin aikoinaan tutustuin ja ihastuin. Työperäinen uupumus aiheutti akuutin määrittelemättömän psykkosin ja nyt elän zombien kanssa. Saikulla ukko ollut kohta vuoden. Juhannuksen jälkeen tuon oudon samassa asunnossa asuvan henkilön pitäisi mennä töihin, mutta ne usko, että hän koskaan palautuu työkuntoiseksi ja normaaliin työelämään.
Ennen niin tasainen, empaattinen ja osallistuva tyyppi makaa nykyään vain sohvalla. Tunnekylmyys ehkä pahempaa kuin muu toimimattomuus. Minä saan avata kaikki keskustelut, jos niitä yksin puhumisia nyt voi keskusteluksi sanoa. On päiviä, kun en kertakaikkiaan vaan jaksa puhua hänelle sanaakaan 😭 Miksi nähdä vaiva, kun ei välttämättä saa vastausta, kommenttia tai oikein mitään reaktiota. Ymmärrän, että omaisena minun pitäisi olla vahva ja tukea, mutta ihan aikuisten oikeasti, nyt minulle on mennyt tilanteen takia kurpitsa kokolailla syvälle sieraimeen.
Käyn töissä normaalisti ja pyöritän kaikki arjen rutiinit kotona. Saan olla valmiustilassa olin sitten kotona tai töissä. Töissä on omat kiire jutut ja kotonakaan ei oikein kykene rentoutumaan, kun sitä vaan miettii ja yrittää tulkita toisen käytöstä. Minulla on todella paha mieli. Pahinta on huomata, että omakin persoonallisuus tuntuu muuttuvan tilanteen takia. En varmasti ole ollut ennen näin kireä, kyyninen, epäilevä ja helposti lannistuva. Pinna on todella lyhyt nykyään ja käämit kärähtää ihan mitättömistä asioita.
Onneksi meillä ei ole lapsia. Siinä olisi sitten lisää passattavia ja aihetta kantaa lisää huolta ja murhetta. Oikeastaan silloin, kun edes puolittaisessa sivuvirkkeessä ajattelin jälkikasvua, herra oli koko ajan töissä. Nyt kun hänellä on "vapaa-aikaa" on kyllä esittänyt muutaman kerran toiveen lapsesta. Minkäs teet ? Tyyppi on muuttunut niin paljon hekisesti ja fyysisestikkin etten minä tuollaisen kanssa halua lisääntyä.
Ihan satunnaisesti pinnan alta välähtää jotain vanhaa ja tuttua, mutta ne hetket ovat lyhyitä ja erittäin harvinaisia. Silloin aina ajattelen kumpa asiat olisivat kuin ennen. Minkä minä mahdoin, että toinen halusi tehdä pipo punaisena duunia, vaikka ihmettelin ja osin moitinkin työtahtia ja määrää. Vaikka anoppi onkin sitä mieltä, että minun olisi pitänyt reagoida poikansa uupumiseen ajoissa, en silti suostu ottamaan kaikkea syytä tapahtuneesta niskoilleni. Ihan yhtälailla tai jos ei paremmin olisi äidin pitänyt huomata poikansa tila ja tehdä jotain.
Parisuhteesta ei voi nykyään puhua. Tunnen olevani hyödyke: sisäkkö talkkarin ominaisuuksilla. Kamalaa sanoa, mutta oikeasti en haluaisi tuntea laisinkaan tuollaista miestä mikä minulla nyt on ☹️