Olenko tunteeton ja itsekäs?
Isälleni tapahtui paha onnettomuus juhannusaattona ja hän joutui sairaalaan. Minulla alkoi juuri silloin kesäloma. Jouduin menemään äitini tueksi ja olin raivoissani kun lomani meni ”pilalle”. En oikeastaan ollut yhtään huolissani isäni tilasta vaikka tilanne oli todella vakava. Kaikki muut sukulaiset olivat itku kurkussa ja huolissaan. Minua ei edes itkettänyt ja jotenkin olin vain niin että en oikein jaksanut välittää. Autoin äitiäni asioiden hoitamisessa, siivoamisessa yms. Veljeni oli ihmetellyt äidille että miksi olen niin tunteeton etten näytä mitään surun merkkejä enkä itke tms.
Miettiessäni asioita aloin tajuta että kaikki johtuu varmaan siitä että lapsena ja nuorena melkein vihasin isääni ja äitiäni. Mielestäni he olivat pilanneet elämäni. Sain aina hävetä heitä kun he olivat köyhiä ja uskovaisia. En saanut lapsena kaikkea mitä muut lapset esim. luistimia minulla ei koskaan ollut omia. JOuluna emme saaneet lahjoja yms. Se viha sitten jollain lailla vaikutti etten jaksa olla huolissäni isäni voinnistakaan.
Kaiken kukkuraksi uskovaiset puhuivat että isäni on valittu johonkin tehtävään kun hän selviää tuosta onnettomuudesta ja että Jumala tekee ihmeen että hän jää henkiin. En jaksanut sulattaa tuollaisiakaan puheita.
Jotenkin on mieli niin hajalla etten tiedä mitä ajatella ja miten toimia? Kun en vaan osaa surra tilannetta enkä välittää enää. Onneksi asun kaukana kotikaupungista että minun ei tarvitsekaan siellä kovin usein edes käydä eikä nähdä sukulaisiani.
Onko jollain muulla samanlaisia tuntemuksia ja kuinka olette selvinneet?