Olen pilanut elämäni

Olen pilanut elämäni

Käyttäjä Heliko aloittanut aikaan 14.04.2023 klo 09:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Heliko kirjoittanut 14.04.2023 klo 09:57

Itselleen anteeksi antaminen ja armollisuus ovat vaikeimmat tehtävät.

Ei edesauta itsesäälissä rypeminen eikä syvissä mullissa rypeminen.

Kiitollisuus terveydestä, työstä, kodista, ravinnosta ja luonnon kauneudesta.

Positiivinen ajattelu/realismi

Miten tämän kaiken voisi konkreettisesti kokea todeksi ?

Epävarmuus omasta objektiivisuudesta.

Ehkä myös osittain on kyse kohdallani ikä kriisistä kaiken muun lisäksi.

Pahoin pelkään että myös tämä masennus, joka on kestänyt ihan liian kauan. En suoraan sanoen edes tiedä milloin se on alkanut. Ehkä ensimmäiset muistot jo teini-iässä jotka silloin laitoin teiniangstin piikkiin.

Oli toki hauskaakin ja ihan mukavaa.

Kauheinta kun ne kaikki liittyi aina ”bilettämiseen” eli vain kun joi alkoholia oli hauskaa. Ehkä jollain tapaa ”opetin” aivoni jo silloin alkoholilla buustaamaan dopamiiniä josta tuli ”riippuvaiseksi” kun ei mistään muusta koskaan ollut niin hauskaa. Muistan kyllä äitini joskus sanoneen että elämä on 99% arkea.

Mutta kun se arki oli ja on pääsääntöisesti tylsää.

En ollut enkä ole alkoholisti. Oli mies ystävä ja ystäviä kaikki ”kunnossa”.

Sitte alko tapahtumaan kaikkee paskaa.

Sisko tapettiin. Äiti kuoli.2× irtisanominen tuotannollisista ja taloudellisista syistä.

Avioero ( miehelläni oli ollut pitkään suhde toisen naisen kanssa) yhdessä ehdittiin olla 20v.

Ykskaks iskuun liikaa ja niin alkoi hillitön juominen joka kesti 5v. Tässä kaduttaa ja hävettää eniten kahden lapsemme puolesta, mitä joutuivat kestämään.

Niillekin raukkaparoille aiheutin ikuiset traumat, itselleni myös. Miten saatoin hylätä itseni ja ennenkaikkea heidät.

Voisin vedota niin hirveisiin ero ahdistus,suru, häpeä ym. tunteisiin mutta

enhän minä ole maailmankaikkeuden ainut joka moista olisi joutunut kokemaan, tietäen myös että monet ihmiset kokeneet hirvittävän paljon hirvittävempiä asioita.

Sitten rakastuin 5v. jälkeen toiseen.

En uskonut että sellainen olisi enään koskaan mahdollista, niin kuitenkin kävi.

Jälleen kuitenkin niin väärään ihmiseen kun se on vaan mahdollista.

Taas tuhlasin elämästäni 14v. 

Oikeasti tuhlasin. Saavuttamattomaan tunnekylmään alkoholisti mieheen.

Hänkin minut nyt hylännyt.

Minulla ei ole ” kunnollista” sosiaalista verkostoa. Isä, kyllä ja elää, jonka kanssa voi jutella. Mutta hänellä oma elämä enkä voi häntä liikaa rasittaa jutuillani ja valittaa. Aikuiset lapset Mutta heillä ikään oma elämä enkä heitäkään voi jatkuvasti piinata. Pari ystävää mutta he ovat tahoillaan parisuhteessa  töissä ja niinikään oma elämä. En siis juurikaan juttele kenenkään kanssa enkä liioin näe ketään.

Näin siis joudun elämään lopun elämän yksin. Ei se että en osaisi olla yksinkin

mutta jos juurikaan koskaan ei ole ketään eikä mitään on se tylsää eikä yksin tee mieli enään juodakkaan. Siis tylsyyteen tuomittu lopun elämäksi = olen pilaanut oman elämäni.

 

 

 

 

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 14.04.2023 klo 17:30

Minulla ei ole ollut noin rankkaa mutta minulla on luullakseni sama olo kuin sinulla. Tai ainakin samankaltainen. Kiitos että olet kirjoittanut, että olet jaksanut kirjoittaa. Onko jokin asia elämässäsi helpottanut oloasi?

 

Käyttäjä Näkymätön nainen kirjoittanut 14.04.2023 klo 18:30

Hei Heliko! Tunnistan itsessäni paljon noita samoja juttuja. Onko mahdollista, että on jotain, mitä haluaisit oikeasti tehdä, mitä et ole voinut aikaisemmin tehdä. Itse olen innostunut neulomaan. Se on mulle terapeuttista ihan kotikonstein. Toivon, että löydät sen oman jutun, mistä nautit.

Käyttäjä Vanupallo kirjoittanut 18.04.2023 klo 21:19

Tiedän tunteen.  Että jokainen ratkaisu elämän aikana on ollut väärä. Etten ole osannut tehdä mitään "oikein". Suurin osa asioista epäonnistunut,  erot, ammatin valinnat,opiskelut , jne jne lasten asiat. Ajattelen myös että olen pilannut elämäni, tehnyt vääriä ratkaisuja.  Se ajatus ruokkii syvää masennustani. Rankkoja asioita on tapahtunut lapsuudesta asti, alkoholismia, läheisten sairastumisia ,valtavaa yksinäisyyttä lapsesta lähtien. Olen aina ollut hiljainen ulkopuolinen lapsi ja se jatkuu aikuisiällä. Nyt en jaksa enää opiskella vaikka vihaan työtäni. Olen uupunut ja masentunut. En tiedä miten nousta enää ylös ,kun masennus taustaa 25v takana.

Käyttäjä Vanupallo kirjoittanut 18.04.2023 klo 21:22

On myöskin vaikea puhua ihmisille joiden elämä ollut "pumpulia".vaikeuksia on kaikilla, mutta miksi toiselle lastataan yli sietokyvyn ,joita suurin osa ihmisistä ei ymmärrä. Puoliso ei ymmärrä milta tuntuu kun puhun elämäni pilaamisesta, toinen yhtä suossa oleva tajuaa.

Käyttäjä mongolia kirjoittanut 25.04.2024 klo 18:01

Äiti kuoli,teinini meinataan huostata. Työt loppuu. Ym ym. Kakkaa...