Mä oon vältellyt uutisia nyt pari päivää kun tiedän, että ahdistun herkästi niitä lukiessani. Vaalitulokseen liittyen mua huolettaa enemmän se, vetäytyykö USA Pariisin ilmastosopimuksesta, ja mitä siitä seuraa ilmastonmuutoksen kannalta, kuin sodanuhka, mut en tiedä onko sillä hirveesti merkitystä sen pelko-reaktion kannalta.
Ajattelen (omalla kohdallani), et huoli ja pelko on semmoisia tunteita että ne helposti "läikkyy yli" myös sellaisiin aiheisiin, joista niitä ei olis tarpeen tuntea. Nyt kun tietoa saa kaikesta niin nopeasti, kroppa tekee sen 'pakene tai taistele'-reaktion myös semmoisissa tilanteissa, joissa siitä ei oo apua. Mulla on tapana järkeistää asioita tällä tavalla - kai se on mun tapa käsitellä pelkojani. Mulle on jollakin tavalla lohdullinen se ajatus, että mun kropan ja mielen reaktio (ahdistus, jännitys, pelko) on ihan luonnollinen, mutta ehkä tarpeeton - se herkkyys ei tarkoita et olisin yhtään huonompi tai arvottomampi ihminen.
Äh, mikäköhän mun pointti oli tässä. En ole vielä saanut aamupuuroa aikaiseksi, niin alkaa ajatus katkeilla kun verensokerit laskee. Kai mä vaan taas yritän helpottaa sun oloa jollain tavalla. 🙂 Mä en pidä kovin todennäköisenä, että Venäjä miehittäis Suomen.
Pidä ittestäs huolta! Oot tärkeä ja arvokas!
Pystyisitkö vaikka tekemään jotain mukavaa tänään?