Nuoren äidin elämää

Nuoren äidin elämää

Käyttäjä -äiti- aloittanut aikaan 21.12.2011 klo 18:05 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä -äiti- kirjoittanut 21.12.2011 klo 18:05

Olen 25-vuotias yhden lapsen yh-äiti,opiskelen sote-alaa..mutta tänä syksynä olen huomannu itsessäni aihdistuksen ja masennuksen oireita, pelkään kuolakseni menettäväni lapsen,siis että kuolee😭

Pelkään allergioita, pelkään siis että yhtäkkiä menis hengitystiet tukkoon,itselläni lapsena oli tälläistä. Lapsellani on maito-ja kananmuna-allergia,ne reagoi vatsavaivoin ja iholla hetken ihottumina.
Sitte pelkään tukehtumista,että syö jotain mihin tukehtuu, on 2.5-vuotias.

Nämä pelot seuraa minua päivästä toiseen,ja sitte pelkään koko ajan jotaki sattuvan,tai jotaki sairautta,tautia jne..olen saanu lievän paniikkikohtauksen pari kertaa,ainaki luulen olevan niitä tärisin ja haukoin happea. Toivon jopa välillä että kuolisin pois ettei tuntuis enää näin pahalta,mutta itselleni en tee mitää lapseni vuoksi.

Olen ostanu luontaistuotteita jotaka laukaisis stressiä, en tiiä auttaako ne juurikaan,yritän piristää itseäni kaikin mahdollisin keinoin,varasin ajan jopa perheneuvolaan ja ajan sain yli kuukauden päähän.

Haluan iloita terveestä ihanasta lapsestani, enkä joka aamu pelätä herätessäni omaa mieltäni ja ahdistustani. Olen se kiitettään opiskelija,tunnollinen ja ahkera,kukaan ei koskaan aavista mitä mieleni tekee nyt..koulu on ainut mikä on saanu mielen muualle.

Käyttäjä hemuli81 kirjoittanut 01.02.2012 klo 23:19

Olen 30v yh-äiti ja kans pelkään lapseni puolesta koko ajan, tai olen pelänny 8vuotta jo eli lapseni on nyt 9v minulla todettiin paniikkihäiriö ja ahdistuneisuus häiriö 8v sitten.(ilmeisesti raskauden jälkeinen masennus tullut etten ole itse huomannut)
Kärsin myös itse kuoleman pelosta että jos lapselle ei tapahdu mitään, mutta jos itselleni tapahtuu. Olen syönyt välissä masennuslääkkeitä, mutta lopettanut aina ja rauhotavia olen syönyt 7 vuotta ja nyt on kohta vuoden ollut lopettamassa (alasajo) ja pelot senkun yltyy vaan. "ruokin" itseäni peloilla vaikka tiedän että eihän mulla voi olla kaikkia sairauksai ja en kuole pääkipuun tai vatsa kipuun. Tämä on rajoittanut minun elämää jo liian monta vuotta, en uskalla tehdä juuri mitään, harva ymmärtää mitä tämä kuoleman pelko on tai paniikki mikä siitä tulee kun alkaa ajattelemaan mitä voi sattua jostakin asiasta. 😭