Moikka tunturisopuli!
..ja kiitos vastauksestasi. 🙂
Minulle päiväunet ovat aivan mahdoton ajatus. Yhtenä päivänä kokeilin mennä päivällä nukkumaan, kun väsytti ihan hirveästi, mutta uni ei tullut silloinkaan. Pyörin sängyssä puolisen tuntia ja mitä enemmän vietin aikaani sängyssä, sitä enemmän ahdistuin. Melkein jopa suutuin itselleni, kun en saanut nukutuksi.
Niin... urheilu.. minulla on koiria ja niitä käytän päivisin lenkeillä, mutta en tiedä voiko sitä urheiluksi sanoa. Vaikka onhan se parempi, että edes vähän liikkuu tai ulkoilee. En ole kuitenkaan huomannut mitään eroa nukkumisessa, olipa sitten ulkoillut päivällä tai en.
Kiitos tuosta verho-vinkistä. Huoneessa, missä nukun, ei ole kuin ohuet, läpinäkyvät verhot. Ajattelinkin, että voisin ostaa sinne oikein kunnon pimennysverhon. (Pieni hinta, jos se saa minut nukkumaan. 🙂) Ennen minulla ei kuitenkaan ole ollut ongelmia valoisuuden kanssa, mutta nyt on otettava kaikki keinot käyttöön.
Nyt minulla on takana kolmen eri lääkkeen kokeilu, eikä mikään ole edes väsyttänyt, saatika antanut unta. Alan menettää uskoni lääkkeisiin, enkä tiedä, olenko valmis kokeilemaan enää uusia yhdistelmiä. Oletko sinä kokeillut melatoniinia? Kuulin, että ystäväni on sillä saanut hyvin levollisia unia.
Onneksi joulu on tulossa ja silloin saa valvoa ihan niin paljon kuin haluaa, kun ei tarvitse mennä töihin. 🙂
Hyvää joulunodotusta sinulle! 🙂