Nukkuisen pelko

Nukkuisen pelko

Käyttäjä annukka77 aloittanut aikaan 16.09.2008 klo 23:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä annukka77 kirjoittanut 16.09.2008 klo 23:36

Tervehdys!

kirjoittelen tänne todella harvoin, mutta ajattelin purkaa nyt vähän tänne murheitä. yksi on tämä, nukkumisen pelko. Saan kouristuskohtauksia välillä ja syytä ei oikein tiedetä, muuta kuin että aivo peräinen olis. Ja jos yöllä tulee ei kukaan ole auttamassa tarvittaessa, kotona kun yksin asun. En tiedä onko pelkoni aiheellinen, mutta se kuitenkin pelottaa todella paljon.
Ja rajuna kohtaus on paha. Mutta en tiedä mitä sitten jos joku aamu en enää heräisikään tai olisin halvaantunut tai jotain olisi sattunut enkä sittenkään pystyisi itselleni apua hälyttämään.
Nyt kuitenkin olen saamassa turvapuhelinta, se oli lopulta ihan helppoa hakea. Kynnys siihen vaan oli niin korkea. Nyt sitä ollaan tulossa asentamaan, tällä viikolla. Mutta siihen pitää vain hankkia gsm-sovitin kun mullahan on laajakaista puhelin pistokkeessa. Mutta pelkoa se ei poista ja ennen oli painajaiset ja nyt lisäksi on kohtaukset.😞
Ja on kuntoutusjaksoja ja sairaalassa aina välillä kans. Mutta pelko on joka paikassa se seuraa mua joka paikkaa, on kuin varjo.
Ja toinen murhe on todella raastavat kivut joihin ei oikein löydy lääkkeitä😭. Nyt odottelen aikaa parempaan sairaalaan, jossa on tietoa ja taitoa mun sairauteen liittyen paljon enemmän. Sinne soitin ihan itse yhden lääkärin neuvosta ja rattaat lähtivät pyörimään sieltä käsin heti. Ja itkuks mulla meni koko puhelu kun soitin sinne hoitajalle. Ymmärsi ja kuunteli ja odotti aina että olen saanut asini sanottua. En vain enää jaksanut täällä pompottelua. Ja ei saanut edes kipuihin lääkkeitä sairaalasta, kotona kerkesin olla kokonaisen päivän ja sitten jouduin hakeutumaan päivystykseen kipujen takian ja sain sieltä apua, piikit persauksen molemmille puolille ja reseptin kipulääkkeisiin.
Nyt toivon ja odotan nopeaa yhteyden ottoa sieltä toisesta sairaalasta.😯🗯️😯🗯️

annukka77

Käyttäjä Syyskaunosilmä kirjoittanut 19.09.2008 klo 09:11

Hei Annukka,

Luin viestisi ja ymmärrän, että sinua todella pelottaa yöt. Kaiken lisäksi sinulla on kipuja, jotka herkistävät ihmisen muillekin vastoinkäymisille.🤔 Ei ihme, että olet väsyksissä ja lopussa kaikkinensa.

Hyvä, että olet saanut turvapuhelimen ja nyt myös apua siihen kipuasiaan. Mielestäni olet erittäin pystyvä, vaikka kaikista ongelmistasi huolimatta olet pystynyt hankkimaan itse nuo apuvälineet ja apua kipuihisi. Kaikki on ponnisteluiden takana, mutta sinä olet pystynyt siihen, jes!

Varmasti aiheuttaa paineita, että et saa oikein nukuttua, kun tietää, että tuollaiset neurologiset vaivat saattavat pahentua väsymykestäkin. Pitäisi nukkua, mutta ei uskalla nukkua ja jos ei nuku, tulee kohtauksia. Oletko koettanut nukkua päivisin pieniä päiväunia? Jos et tulisi liian väsyneeksi ja se ehkäisisi kohtauksia.

Vositko saada jotain keskusteluapua itsellesi? Tai jotakin ystävää yökylään jotta saisit turvallisuuden tunnetta.

Vaikka sinulla onkin fyysisiä vaivoja, olet henkisesti vireä ja pystyvä. Koeta saada levättyä ja rentouduttua. Ehkä jonkin sortin mielialalääkitys tai terapia voisi auttaa. Aiheuttaahan pitkäaikainen kipu ja jatkuva varuillaanolo voimakastakin stressiä, joten olet ihan oikealla asialla hakiessasi apua. 🙂👍 Siitähän kertoo jo sekin, että ottivat sinut kipupoliklinikalla aivan vakavasti.

Toivon sinulle voimia ja että saat todellista apua ongelmiin.

Valoisaa syksyä

T. Syyskaunosilmä

Käyttäjä annukka77 kirjoittanut 20.09.2008 klo 15:49

Kiitos vastauksestasi.

käyn kyllä terapiassa, ja sieltä saan keskustelu apua. Ja on ystäviä joille puhua, ja jotka kans painivat kipujen kanssa.
Mutta nyt vaan tuntuu että ei jaksa. Vaikka olen selvittänyt asiat itse ja hankkinut ne. Kun en mä saa sellaiseen apua vaikka haluaisin sitä tukea asioiden hoitamiseen.
Yksin vain hoidan kaiken juoksevan asian ja muuta en sitten jaksakkaan On mukavaa, että joskus joku vastaakin.

annukka77

Käyttäjä Syyskaunosilmä kirjoittanut 23.09.2008 klo 11:13

annukka77 kirjoitti 20.9.2008 15:49

Kiitos vastauksestasi.

käyn kyllä terapiassa, ja sieltä saan keskustelu apua. Ja on ystäviä joille puhua, ja jotka kans painivat kipujen kanssa.
Mutta nyt vaan tuntuu että ei jaksa. Vaikka olen selvittänyt asiat itse ja hankkinut ne. Kun en mä saa sellaiseen apua vaikka haluaisin sitä tukea asioiden hoitamiseen.
Yksin vain hoidan kaiken juoksevan asian ja muuta en sitten jaksakkaan On mukavaa, että joskus joku vastaakin.

annukka77

Hei Annukka,

On hyvä, että on tällainen paikka, johon voi tavallaan ääneen kertoa, että nyt ei jaksa. Jo pelkästään se helpottaa.

Miksi et saa apua asioiden hoitamiseen? Käsittääkseni kunnissa on sosiaalityöntekijöitä, jotka auttaa selvittämään ainakin, mistä tällaista asiointitukea voisi saada, elleivät itse sitä anna.

Vaivasi tuntuvat jonkin verran kuitenkin haittaavan elämää, joten onkohan sinulla oikeus vammaispalvelulain mukaisiin palveluihin? Sekin kannattaisi tarkistuttaa sosiaalityöntekijällä tai kysyä lääkäriltä. Käytkö töissä? Vaikka kävisitkin, voit silti olla oikeutettu.

Vammaispalvelulaissa:
2 § Vammainen henkilö. Vammaisella henkilöllä tarkoitetaan tässä laissa henkilöä, jolla vamman tai sairauden johdosta on pitkäaikaisesti erityisiä vaikeuksia suoriutua tavanomaisista elämän toiminnoista.

Tässä suhteessa vammaa ei kannata ajatella negatiivisesti, vaan yrittää saada oikeuksia ja saada puntit tasan ns. terveiden ja normaalien henkilöiden kanssa.☺️

On totta, että täällä joutuu joskus odottamaan vastausta pitkäänkin, jotkut eivät ehkä saa koskaan mitään vastausta kun kirjoittavat tänne. Se tuntuu kyllä pahalta. Toisaalta viestiketjun aloittajan tilanne voi tuntua niin vaikealta, että monet ovat aivan sanattomia.

Suonet anteeksi, että ehdottelen kaikenlaista ratkaisua. Minulla on vain sellainen tapa käsitellä ahdistusta. Jos jokin asia on pielessä alan heti miettiä, miten sen voisi ratkaista ja ryhdyn toimeen. En vain pysty olemaan toimimatta, sillä muutoin ahdistus kasvaisi määräämättömiin mittoihin. Tätä strategiaa yritän sitten kaupitella muillekin.

Toivottavasti saat valoa putken päähän ja jonkun oikeasti neuvomaan yhdeltä luukulta, miten voisit asiasi saada parempaan järjestykseen.🙂🌻

Terveisin Syyskaunosilmä

Käyttäjä annukka77 kirjoittanut 02.10.2008 klo 16:18

Kiitos vaan neuvoista en ota mitenkään pahalla. Kaikkea olen kyllä yrittänyt. Mutta en tiedä kuinka sairas pitää olla että tuollaisiin niin sanottuihin juokseviin asioihin saisin apua.
Varmaankin pää kainalissa jos silloinkaan. taas on sairaala reissu tehty tuli kohtaus kotona ja oli iso. Yö sairaalassa ja silla selvä. Vaikka kuinka olisi huonossa kunnossa niin kotiin vaan. Mutta kait sitä kotona mieluiten onkin mtta ei näin kipeenä. Sitten olen koneella paljon jotta jostain saa edes apua ja juttu seuraa. Pitääkin kysyä tuosta sun laaittamasta pykälästä, olisko siitä mulle mitään apua, mutta ku sanotaan vaan että kyllä sä osaat itsekkin, mutta ei olekkaan kyse siitä vaan siitä jaksanko vaan olen kohta sillan alla kun en jaksa hoitaa kaikkein tärkeimpiä asioita.