Nolatuksi tuleminen töissä koska ei osaa pitää puoliaan

Nolatuksi tuleminen töissä koska ei osaa pitää puoliaan

Käyttäjä adeliina aloittanut aikaan 16.02.2017 klo 07:13 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä adeliina kirjoittanut 16.02.2017 klo 07:13

Hei, minulla on ongelmana se etten osaa pitää puoliani. Olen keikkatyöläinen ja se lisää painetta minulla. Muut ovat suuria vakkareita ja minä pieni sijainen. Eilen oli tapaus josta huono mieli, taas. En saa sanaa suustani vaikka toinen aliarvioi minua ja on oikeasti ilkeä. Minä vaan olen kuten koulukiusattuna lapsena hiljaa. On tyhmä olo. Tuntuu että kaikki pitää mua huonona ja tekee mieli sulkeutua kotiin.
Olen aloittamassa terapian ja toivon että se antaa minulle jämäkkyyttä ja itsetuntoa. Mun pitäisi nyt nukkua eikä itkeä täällä kodin alakerrassa kun lapset nukkuu. Yritän niin kovasti asettua työelämään mut tämä ei kyllä auta. Onko lohdutuksen sanoja tai kokemuksia?

Käyttäjä Joie kirjoittanut 16.02.2017 klo 11:15

Juu samanlaisia vaikeuksia on. Kun joku kohtelee epäasiallisesti, mulla nousee ekana pelko. Sen tähden en osaa välttämättä toimia siinä hetkessä. Sitten vasta, kun oon päässy kotiin ja pelko hellittää, suutun ja ajatelen että mitä ****, minua ei kohdella tuolla tavalla. Oon kuitenki kokenu, että vahvistun pikku hiljaa ja omanarvontunto kasvaa. Sitten toiset ihmiset ei pelota enää niin paljoa ja osaan suuttua ja puolustaa itseäni heti. Hyvä, että pääset aloittamaan terapian. 🙂 Kyllä siitä on varmaan apua tossakin asiassa. Älä soimaa itseäsi siitä, ettet vielä osaa puolustaa itseäsi.

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 17.02.2017 klo 17:04

Adeliina,

Tuttua juttua mitä kirjoitat. Terapiassa saat purkaa kokemuksia ja tukea ja ehkä vähän neuvoa miten toimia. Se on hyvä ratkaisu!

Mulla on siis samoja kokemuksia. Mutta eihän hyvinvoivan ihmisen tarvi olla ilkeä. Se on siis hänen häpeänsä.

Iän karttumisen, terapian ja vahvistumisen myötä me välitetään vähemmän ikävistä laukojista.

Rajana lienee se että terveys ei saa rueta reistaan työssäkäynnin takia.

Juu älä syytä itseäsi jos et osaa vielä pitää puoliasi.

Mennään päivä kerrallaan🙂

Käyttäjä häkkiensärkijä kirjoittanut 18.03.2017 klo 11:59

Heippa Adeliina🙂

Olen itsekin joutunut saman kohtelu tulla nolotuksi ja siitä on seuranut paha mieli , pahentanut omatunnon tuskia ja sillä seuraaksi että käpristyin pieneksi ihmiseksi.

Mielestäni olen saanut todella paljon apua kun kävin terapiassa keskustelemassa näistä asioita mitä kohtasin työelämän puitteessa.

Olla keikkalainen sekä lasten äitinä joudut olemaan alati altis olemaan tarkkana ja esittää vahva ihmistä eli äitinä sekä työläisenä.

Olet vahva ihminen kun teet keikkatyötä. Moni ei kykenisi tekemään keikkatyötä koska ovat pysähtyneet yhteen paikkaan ja saanut vakituiset työkaverit. Mutta sehän ei kerro ovatko nämä vakituiset työntekijät tyytyväisiä työympäristöön ja -kavereihin.

Sinä tiedät talon tulleessan milloin työpesti päättyy joten osaat varmasti asenoitua siihen että kohta tämäkin työpaikka on nähty ja koettu. Sinulla on valtava upea näköala eri työpaikoista ja varmasti seuraat mistä löytyisi itsellesi vakituista työpaikka itsellesi. Niin sinulla on kokemusta ja näkemystä minne haluaisit mennä vakituisen työpaikkaan.

Se keikkatyö itsestään on rankka , koska pestit ovat enemmän lyhytaikaisia ja joudut ikään kuin aloittamaan aina uudestaan vie todella paljon spyykkisiä ja fyysisia voimia.
Ja äitinä oleminen on myös rankka koska lapset odottavat ja vaativat sinulta paljon.

Äärretömän tärkeä on että olkoon työmatka kävelleen tai pyörällä niin nauti omasta ajasta ja ota se aikaa itsellesi ja katso asioita etäälltä niin näet millainen vahva itsenäinen hyvää ihminen olet niin äitinä omille lapsille ja myös työnantajalle hyvänä työtekijänä.

Toisten aikuisten piikkittely , ilkeily ne ovat heidän omiensa ongelmien ulos anti. Koska olet vierailleva työntekijä niin heillä on rohkeuttaa olla omaa itseensä sinuun. Mutta muistaa sinä olet siellä vieraileva työntekijä joka näkee kuullee miten huonosti ihmiset voivat. Niin työpäivän päätteeksi ja poistuessa sieltä työpaikltaan niin näet itse kuinka onnellinen ja hyvä ihminen olet.

Onneksi et ole vakituinen työntekijä kyseisessä työpaikassa.

Paljon voimia ja rohkeuttaa kohdata uusia haasteita. Muistaa ottaa itsellesi oma aikaa ja käy vaikka kukkakaupassa ostamassa itsellesi kukkia kotiin niin iloitsee koko perhee sinun hyvänolon sinussa.

Hyvää kevättä sinulle 🙂👍