Niin yksin. Niin sekasin. Niin mitätön.
Tässä nyt on tapeltu elämän kanssa enemmän joka vuosi siitä asti kun sairastuin vakavaan masennukseen. Hmm..taitaa olla 5 vuotta kohta 6. Jos en ihan valehtele. Tarkkoja vuosia on vaikea muistaa kun sitä kauan kielsi iteltänsä avun. Sitten kun havahtui niin oli jo muutama vuosi kulunut.
Nyt vaan tuntuu etten enää pääse mihinkään. Oon ikään kuin suossa ja junnaan samassa kohtaa koko ajan tai sitten saan kohtauksia jotka masentaa mut ihan jonnekkin pohjalle. Joko nukun koko ajan tai sitten en nuku ollenkaan.
Mulla oli kotipaikkakunnalla(muuttanu oon kauan sitten)terapiaa 1,5 vuotta ja sitte muutin. Täällä oon muutamaan otteeseen yrittäny käydä, mutta ei oo ollut mitään hyötyä. Toiseen lääkäriin ja terapeuttiin en pystynyt luomaan mitään suhdetta kun en pystynyt luottamaan heihin. 2 kertaa unohtivat että meillä oli tapaaminen. Tuli sellanen fiilis että näin paljonko mä merkitsen ja näin paljonko kiinnostaa mun asiat.
Päivisin kun ei oo mitään tekemistä (ei koulua, ei töitä kun polvessa vamma jota ei suostuta leikkaamaan vaikka estää mua tekemästä melkeen kaiken paitsi kävelyä) tuntuu että puutuu elämäänsä. Päivät vaan menee eteenpäin vuosien mukana ja yhtäkkiä huomaa että aika on taas kulunu ja mitään en saa aikaan. Makaan vaan ja itken. Viime vuoteen asti pystyin taistelemaan laskujen kanssa, mutta nyt menny jo luottotiedotkin ja asunnosta tuli häätö kun en pystynyt hoitamaan asioitani(nyt kuitenkin onneks vuokrakämppä alla ja hiukka parempi olla). Tämä yksinäisyys vasta karmasevaa onkin. Masentaa pohjalle asti. Miks ei mulla ole ketään. Oon ihan normi 26 v nainen, jolla elämässä nyt vaikeeta?!😭
Mietin vaan että missä vaiheessa alkaa olla se aika että osastohoito kutsuu? Tuntuu todella tyhmältä mutta tällä hetkellä se tuntuis olevan jonkinlainen pelastus saada elämä järjestykseen. Kaikkea muuta tuntuu että oon jo kokeillu. Tosin aina kun kysyn jostain että mitä kaikkea on mitä vois tehdä niin kukaan ei tiedä, ei anna mitään vaihtoehtoja edes. Joskus tuntuu että tietää vaihtoehdoista enemmän kun ns. ammattilaiset.
Enpä tiedä mitä tässä enää voi tehdä tälle kaikille. Kun edes ystäviä sais😭