Narsistinen suhde ja sen jälkipyykki

Narsistinen suhde ja sen jälkipyykki

Käyttäjä Aikuinen tytär aloittanut aikaan 17.12.2021 klo 18:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Aikuinen tytär kirjoittanut 17.12.2021 klo 18:12

Onko täällä ketään joka kokenut narsistisen suhteen, vaikka lyhyenkin, joka kuitenkin jätti pitkäksi aikaa kurjan olon…

Käyttäjä Aikuinen tytär kirjoittanut 27.12.2021 klo 10:32

Olen onnellinen jos olen ainoa.

Käyttäjä kirjoittanut 27.12.2021 klo 12:42

Aikuinen tytär,

minäkin olen aikuinen tytär, jonka äidillä on ollut joitain narsistisia piirteitä (empatian puutetta, kontrolloivaa ja manipuloivaa käyttäytymistä...) ja ajauduin suoraan hyvin saman tyyppisen miehen kanssa naimisiin asti. Millainen tarina sinulla on?

Kurja olo tulee ja menee. Kyllähän minä olen jotenkin viallinen yksilö ja "ikuinen" mutta toiveikas sinkku. Ihmissuhteet on minulle aina olleet ja tulee varmaan aina olemaankin vähintäänkin työläitä, mutta myös ilon aiheita, tuen lähteitä ja joskus valtavaa kärsimystä. En tiedä liittyykö tämä minun varhaisiin ihmissuhdekokemuksiin vai ylipäänsä ihmisenä olemiseen.

Mutta netissä olevan tiedon perusteella et todellakaan ole ainot. Toivon, että se tieto sinua lohduttaa ja helpottaa, vaikka huonoja kokemuksia ei tietysti hyväsydäminen ihminen toisille halua.