muutosta elämään

muutosta elämään

Käyttäjä vucy aloittanut aikaan 05.05.2014 klo 16:17 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä vucy kirjoittanut 05.05.2014 klo 16:17

tuntuu että tukehdun, elämäni on tyhjää. en ole lainkaan tyytyväinen nykytilanteeseen. bioliginen kello on alkanut tikittää kaikista vaikeuksista huolimatta. haluaisin löytää onnen, parisuhteen, saada perheen, työn. mutta pelkään etten voi tuota saavuttaa nykytilassani. olen harkinnut paikkakunnan vaihtoa, mutta nyt tarvitsisi saada todella rohkeutta siihen. miten kykenen, muuttamaan paikkakunnalle jossa en tunne ketään ja kaikki on uutta ja peloittavaa? Sairautena siis paniikkihäiriö, ahdistuneisuus. Onko tämä vain ongelmien pakoon juoksua vai haluanko todella tätä? mistä tietää mistään mitään???

ps, miksi täällä on poro ryhmä? 😀

Käyttäjä kisulitassu2 kirjoittanut 06.05.2014 klo 12:05

No et ole varmasti ainut paniikkihäiriöinen its3 saanut usein paniikkeja ,kun muuttanut kauhea pelko alkaako sujua ja itse en haluisi asua paikassa enään missä tunne ketään olen selllainen että huomannut aspegeistani en ole löytänyt uusia ystäviä vaikka kerran muutin kauemmas löysin kyllä koulukavereita mutta kaikilla oli oma elämä ystävät ains menossa oli vähän tylsää, kun aina kysyin mitä teet vastaus on jo menoa olen kjndikaverin kanssa joten en vaivautunut enään. Myös eri paikoissa on erilainen mentaliteetti en koskaan oppinut tuntemaan turkulaisia ja heidän pieni näköisyyttä että rizteily on paras tapa nähdä mailmaa. Itse rakastan asua pk-seudulla on ainakin vanhemmat lähellä ja löysin kumppaninkin noin neljä vuotta sitten. Jos sinusta tuntuu paikassa missä asut ole tarpeeksi mitä menetät lätemällä onko siellä sinulla ystäviä ja oletko sosiaalinen.

Käyttäjä Sophie_ kirjoittanut 06.05.2014 klo 21:38

Miksi sinusta tuntuu siltä ettet voisi saavuttaa sitä mitä haluat nykyisellä paikkakunnallasi? Miten paikkakunnan vaihdos auttaisi asiaan? Kannattaa miettiä, mitkä ovat ne syyt, joiden takia haluat muuttaa jonnekin muualle. Tee vaikka konkreettinen lista asioista miksi haluat muuttaa, ja toinen sen negatiivisista puolista. Siitä kyllä selviää muuttamisen todellisuus.

Itse muutin myös, paniikkihäiriöisenä, ahdistuneena, masentuneena toiselle paikkakunnalle. Olin toki joskus käynyt täällä, joten täysin ummikkona en muuttanut, mutten koskaan ollut oleskellut täällä pitkään. Silti selviydyin. Sinäkin tulet selviytymään, ei se muuttaminen ole niin pelottavaa kuitenkaan.

Oletko ennen muuttanut paljon? Siis ihan saman paikkakunnan sisällä? Samalla laillahan et välttämättä ole tuttu uuden asuinalueesi paikoista yms. jos isommalla paikkakunnalla asut. Ja jos olet muuttanut useasti, kannattaa miettiä sitä kautta että mikä siinä oli pelottavaa/hankalaa, jos mikään. Sama muutos paikkakunnan vaihdossa on kyse. Ainoa ero on tosiaan siinä ettei paikassa välttämättä ole mitään tuttua. Jos olet jo valinnut muuttokohteesi, kannattaa etukäteen käydä vähän kattomassa millaista siellä on, ja mitä mistäkin löytyy niin et ole ihan ummikkona eksyksissä sitten 🙂

Mielestäni jo se että edes mietit sitä, että saatat harkita muuttamista vain päästäksesi pakoon kertoo siitä ettet ole tekemässä niin. Silloinhan vakuuttelisit itsellesi ettet ole tekemässä sitä pakenemisen takia. 🙂

Mieti myös sitä, mikä olisi pahinta mahdollista mikä voisi tapahtua jos muutat. Eroaako se jotenkin siitä, mitä elämässäsi voi nyt, samalla paikkakunnalla tapahtua?

Anteeksi että tuli pitkä viesti (toivottavasti jaksoit kuitenkin lukea) mutta toivottavasti tästä oli apua! 🙂

P.S samaa mietin itsekin pororyhmästä 😀

Käyttäjä *Aino* (Työntekijä) (Kriisikeskus Mobile Seinäjoki) kirjoittanut 07.05.2014 klo 13:29

Poroelämää -ryhmässä keskustellaan elämästä poron parissa. Ryhmä on tarkoitettu poroihmisille ja heidän läheisilleen.

Keskustelupalsta on osa poronhoitajien hyvinvointihanketta, jota EU:n maaseudun kehittämisrahasto tukee.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 07.05.2014 klo 14:52

Sanoit, vucy, ettet ole tyytyväinen elämääsi tällä hetkellä. Onko muita asioita kuin paikkakunnan vaihdos (mikä sekin voisi olla ihan hyvä asia), joihin voisit oikeasti vaikuttaa? Ei sinun tarvitse niitä tässä eritellä, jos et halua, mutta ainakin voisit miettiä, mitä voisit elämässäsi muuttaa haluamaasi suuntaan. Loppuihin asioihin lienee vain pakko sopeutua. Siinä voisi auttaa se, että pääsisit juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa. Onko sulla mitään hoitoa tilanteessasi? Toivottavasti saat elämäsi sellaiselle tolalle, että voisit olla tyytyväisempi.