Mustasukkaisuus

Mustasukkaisuus

Käyttäjä Janetski74 aloittanut aikaan 20.12.2020 klo 07:22 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Janetski74 kirjoittanut 20.12.2020 klo 07:22

Hei, onko täällä kohtalotovereita,  jotka mustasukkaisia puolisosta. Nyt on taas parisuhde kriisi päällä ja itsellä ihan pirun paha olo kun tuli sanottua vääriä asioita. Olo on kuin jyrän alle jääneellä  ja taas ihan itse aiheutettua. Minkälaista apua olette hakeneet tai saaneet että tilanne helpottanut. Mulla on olo niin kuin olisin maailman paskin ihminen. Kertokaa ja auttakaa,  tää on ihan hirveä olotila.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 23.12.2020 klo 00:05

En taida olla niin fiksu parisuhdeasioissa, että uskaltaisin isommin ryhtyä auttamaan, mutta mustasukkaisuutta kokeneena - myötätuntoni! Tunne ei tosiaan ole kovin kiva, eikä asiaa auta se että (ainakin minun kokemuksissani) pelkoon kumppanin menettämisestä liittyi myös syyllisyyttä siitä ettei osaa/uskalla luottaa kumppaniin.

Jos olet sanonut jotain mitä kadut, ehkä sitä kannattaa pyytää anteeksi?

Käyttäjä Janetski74 kirjoittanut 26.12.2020 klo 08:17

Stoppi hei,

Kiitos vastauksesta.  Ehkä tämä minun asia ei ollutkaan yks yhteen,  minun mustasukkaisuutta. Soitin jo ammattihenkilölle ja pyysin asiaan apua. Asiaa tarkemmin selitettyäni hän totesi että en tarvitse apua. Minua provosoidaan mustasukkaisuuteen, esim. Koko ajan ääneen kehumalla toisia naisia. Ja kyllä olen pahoitellut mustasukkaisuuttani monesti ja useaan kertaan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.12.2020 klo 19:54

Janetski74 kirjoitti:
esim. Koko ajan ääneen kehumalla toisia naisia.

No, eihän tuommoisen kuunteleminen varsinkaan jatkuvana varmasti kivalta tunnu, joten reaktiosi on kyllä ihan normaali. Toivottavasti kumppanin mustasukkaisuutta aiheuttava käytös ratkeaa puhumalla!