Musta tuntuu pahalle
Moi. Mun oli pakko kirjoittaa tänne kun musta tuntuu niin pahalta käsitellä kaikkea yksin. Mä olen pitkään elämässäni kärsinyt mielenterveyden ongelmista ja en tuolloin ollut työelämässä ollenkaan. Nyt tilanne on se että jäin työttömäksi ja mulla on iso aukko CV: ssä noilta vaikeilta vuosilta. Mun on siis erittäin hankala varmaankaan löytää töitä vaikka olenkin alalla, missä on työvoimapula. Ei nyt näyttäisi muutenkaan kauheasti olevan joulun alla avoimia työpaikkoja. Mua ahdistaa koko työnhaku. Edelliseen työhön oli niin helppo päästä ja sain olla oma itseni siellä. Mun on hirveän vaikea tulla uusien ihmisten kanssa juttuun ja pelottaa mun taustan ilmitulo. Tuntuu kaikki niin työläältä ja pelottaa toimeentulo. Mulla on sellanen tunne että haluaisin vaan luovuttaa ja jäädä olemaan tai riistää hengen itseltäni. Ei ollut kauaakaan siitä kun vielä kaikki oli ihan siedettävää elämässä ja oli työpaikka. Oon yksinäinen ja musta avunhakeminenkin tuntuu vaikealta kun ei mulla ole hirveästi vaihtoehtoja. Viimeisestä psykoterapiasta on alle 5 vuotta, joten Kelan tukemana en sitä saa. Itse maksettuna tässä elämäntilanteessa tuo tulisi kalliiksi. Oon jäänyt täysin yksin ongelmieni kanssa eikä aikuisesta ihmisestä kukaan enää niin välitäkään. Eri asia se oli nuorempana. Apua tuntui saavan. Nyt sitä on kai sitten vaan oman onnensa nojassa. En jaksa soitella kriisipuhelimeenkaan kun ei sieltä saa oikein konkreettista apua. Toki kuunteleminenkin auttaa. Mutta koen tosi uuvuttavana selittää mun asioita aina uudelleen ja uudelleen. Mietin näitä asioita jatkuvasti ja koen olevani stressaantunut. Olen lääkärillä jo käynyt ja sairasloma ja lääkitys ei tässä kohtaa hirveämmin auta. Tietenkään terveydenhoidon ihmisille en suoraan sano, että mietin itsemurhaa vaihtoehtona. En halua joutua mihinkään pakkohoitoihin.