Mun omia juttuja

Mun omia juttuja

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 20.09.2020 klo 17:20 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 20.09.2020 klo 17:20

Kirjottelen tänne mitä huvittaa. En esittele itteäni sen kummemmin. Oon tämmönen 29-vuotias nainen, jolla on skitsofrenia ja ehkä dissosiaatiohäiriö, ei oo diagnosoitu vielä tota dissosiaatiota. Mulle suunnitellaan nyt pitkällä tähtäimellä kuntoutusta ja mahollisesti psykoterapiaa. Että mun kuntoutuminen kestää vuosia.

Nykyään mulla menee suht hyvin ja arjen asiat sujuu.

Eipä mulla muuta.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 03.12.2020 klo 20:52

Musta tuntuu, että oon p*ska ihminen, saan aina jonkun kiukut niskaan..

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 04.12.2020 klo 10:08

Se että ihmiset suuttuu tai on vihaisia sulle, ei välttämättä kerro mitään sinun omaisuuksistasi. Joskus suuttumus tai kiukuttelu on vähän niin kuin huono sää, se tulee jos on tullakseen, eikä toisin toimimalla välttämättä pystyisi siihen vaikuttamaan - yritän tällä hakea sitä että kiukku ei välttämättä johdu sinusta. Tai, jos epäilet että johtuu, ehkä yksi helppo tapa saada asiaan selvyyttä olisi kysyä? Tosin mun olisi tosi vaikea noudattaa omaa ehdotustani - silloin kun joku ihminen on vihainen, tekee enemmänkin mieli vaan vältellä ihmistä ja yrittää olla vetämättä huomiota itseensä.

Tsemppiä!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 04.12.2020 klo 11:31

Meni vaan eilen sukset ristiin kaverin kaa..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 05.12.2020 klo 16:23

Mua vainotaan, pelkään sitä vainoojaa. Se uhkaa tappaa mut.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 09.01.2021 klo 16:47

Enpä oo kirjotellu tänne aikoihin. Mulla on ruvennu nyt tulee pakkovaellusta, en siinä hetkessä tiiä kuka oon ja mitä oon tekemässä. Päädyn sit johkin paikkaan, jossa kävelen ees takas ja lopulta jähmetyn. Sit ku palaan todellisuuteen, nii en välttämättä muista tapahtuneesta mitään. Ja todellisuuteen palaan, ku joku ravistaa tai taputtaa tähän maailmaan.

Käyttäjä kirjoittanut 09.01.2021 klo 18:33

Oletko kotona yksin vai asutko vanhempien luona?

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 10.01.2021 klo 10:56

Asun tuetusti palvelukodissa.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 10.01.2021 klo 16:43

Taas tuli semmonen vaeltelukohtaus..

Käyttäjä kirjoittanut 10.01.2021 klo 21:42

Ootko nyt 5 tuntia vaeltanu?

Kuin siellä yövalvonta? onko joku taho joka käy tarkistamassa että asukkaat paikalla tms? ovet kiinni ja lukossa?

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 11.01.2021 klo 09:20

Vaelsin pari tuntia, ehin jo kylmettyäkin. On täällä yövalvonta ja ohjaajat paikalla 24/7. Ovet menee iltasin lukkoon.

Käyttäjä kirjoittanut 25.01.2021 klo 04:56

Vieläkö sun vaelluskausi jatkuu-? Minulla oli pikkuveli jonka vaeltamiseen yöllä heräsin. Nukuttiin isonveljen kans kerrossängyssä keittiössä. Siihen heräsin kun veli kiersi keittiön pöydän ympäri. Vai siihenkö että äiti oli herännyt veljen perään tullut ja kuullut ettei  menytkään suoran wcaan, sanoi veljelle nimen sanoen ja mene vaan vessaan. Niin tais veli mennä unissaan wceeseen, siihen simahdin uudestan.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 14.02.2021 klo 20:41

Naapurit valittaa mulle koko ajan liiallisesta melusta, pilkkaa mua ja vainoo. Haluaako ne mut im:n partaalle. En tiiä mitä teen.

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 14.02.2021 klo 21:18

Liiallisesta melusta? no meluatko sä sit? Eli onko valitukselle oikeeta aihetta vai onks sekin turhaa kiusantekoa?
Jos valitukselle on aihetta (eli jos meluat jotenkin, mikä ei mee enää päivittäiseks normielämän ääneks) niin lopeta meluaminen.
Mistä ne sua kiusaa / miksi? Miten toi kiusaaminen ilmenee käytännössä?
Jos ne pilkkaa ja vainoo sua oikeesti, varsinkaa ilman syytä ni oisin ehkä yhteydessä ihan poliisiin tai ainakin talohuoltoon tollasesta. Onhan jokaisella oltava kotirauha eikä ketään saa pilkata. Älä nyt itsemurhan partaalle ainakaan tollasesta vajoa. Otat yhteyttä jonnekin ja yrität hoitaa asian, et tollane loppuu.

Ja etkös sä asu tuetusti? Jos asut niin oo yhteydessä ohjaajiin.
Tsemppii.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 15.02.2021 klo 08:53

Asun joo tuetusti. Mä vaan kuulen kuinka ne valittaa. Mut outoo sinänsä, ku muut ei kuule. Mä kuulen vaan.

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 15.02.2021 klo 20:21

Sä tiedostat et muut ei kuule, ni eiks sit oo aika selvää et ei kukaan susta siel mitään valita? Jos joku oikeesti valittais, ni kyl se soittais kelloa ja tulis lopulta ihan sanomaan asiansa. Tai sanois ohjaajalle et meluat.

Relax.