Siitä on jo todella kauan, kun olen täällä vieraillut. Aina joskus, mutta ei ole ollut oikein jatkoja ollu ketjuun, niin olen sitten ollut poissa.
Mulla todellakin tämä samainen diagnoosi ollut nyt muutaman vuoden. Monenlaista muutakin diagnoosia on yritetty, mutta nyt lienee aikalailla oikein. Tosin näihin diagnooseihin ei pitäisi liikaa takertua.
Tunnistan tämän todellakin pitkältä ajalta ja luulen, että sairastuin jo hyvin nuorena, lapsena siis.
Nyt pisti taas siltä paikalta, että kun ahdistus pukkaa päälle, mietin, että oliskohan tässä taikaa, kun puran sitä tänne. Kun kuulee jotakin, mikä on muutenkin todella arka paikka, menee koko konsepti sekaisin ja tuntuu, että haluan vaan satuttaa. Itteeni ja sitä toista, jota asia koskee. En kertakaikkiaan pysty hokemaan ittelleni, että mikään ei ole mullistavaa, että tilanne on täysin mahdollista hallita. Ei, se ei käy kaaliin nyt.
Koko tämä loppupäivä ainakin menee tässä mielenliikkeessä ja mahdollisesti huomenna voi olla paremmin.
Joku tuolla aiemmin kirjoitti, että kokee tarvetta kostaa...😠
Mä olen hautonut vastaavia tapoja jo useamman vuoden ja nyt taas se pimpahti kuin jousiukko laatikosta ja keikkuu rumasti irvistellen silmien edessä !!!
Ihan todella saattaa mennä useita tunteja siihen, kun mietin, mitä ja miten ja milloin...
Maha oireilee tässä sivussa myös. Nuoruudessa sairastettu pohjukaissuolenhaava ei anna armoa, kun paineet kasvaa. Pumppu lyö mitenkuten sattuu
Mulla ei ole tällä hetkellä muuta apua, kuin ryhmätoiminta, jossa käyn joka perjantai.
Siellä vain ei koskaan tule se todellinen minuus esille. Parin tunnin ryhmässäolo on vain mukavaa, eikä silloin ole sellaisia tilanteita, joissa koko totuus tulisi esille.
Kellokin on vasta puoli kuusi. Maatakaan ei vielä oikein sopis mennä 😟
Pahinta mulle ainakin on se tietoisuus tulevaisuutta ajatellen, ettei tämä koskaan parane. Ainakaan itse en usko siihen. Olen todellakin yli 30 vuotta käynyt psykiatreilla ja terapeuteilla ja missä milloinkin, mutta kaikki on vaan niinkuin on.
Mulla on tosin ihan oma oloa helpottava keino, mutta sekin on lapsuudesta saakka kulkenut mukana, joten sellaista voi olla vaikea "hankkia" myöhemmin - tietoisesti. Mä olen transseksuaali ja pahan paikan tullen saan delegoitua osan paineesta tämän toisen persoonani kannettavaksi. Hän kokee tilanteita eri tavalla. Oikeastaan en tiedä kumpiko meistä on sairas 😐
Ihmissuhteissa mullakin on ongelmia. On vaikea luottaa enää, kun sain takkiini niin helvetisti muutama vuosi sitten. Tuntuu vaan, että minkä pirun takia vain minä joudun kantamaan vastuun tapahtuneesta tai paremminkin sen tuskan, joka siitä seurasi. Siksi juuri nämä kostoajatukset... että tasataan pakkaa - osa sulle, osa mulle...
Ihmettelen vaan, miten monta vuotta voi mennä tämän ahdistuksen ja ikävän kanssa 😯🗯️
Onko kellään vastaavaa kokemusta ? Olen tosin kyennyt tulemaan sinuiksi erakon elämää kohtaan, eli ettei ole kavereita, ystävistä nyt puhumattakaan oman perheen ulkopuolella. Olen tullut siihen tulokseen, etten kelpaa kenellekään ja vaikka siihen ei kukaan ole antanut vastausta - miksi, olen silti sitä mieltä, että mussa on jotakin todella pahasti vialla, kuin olisi joku ufo tai muuta vastaavaa. Olisi kerran edes joku, joka kertois mulle suoraan, mikä mussa on niin outoa.
Olen tavallisesti hyvin sosiaalinen ja "toisten mielestä" mukavaa seuraa, mutta sitten kun toivoisin, että joku olisi hiukan läheisempi, kaikki kaatuu, enkä koskaan saa tietää, miksi 😞
Sellainen vinkki, jos haluaa saada ajtuksia ja pääkoppaa yhtään rauhoittumaan, on aikuisten värityskirjat ja äänikirjat. Molemmat yhdessä toimii todella tehokkaasti.
Onneksi joku keksi ne värityskirjat. Olen koukussa niihin. Ristisanat on myös hyvä keino saada mietteitä kevennettyä.
Mikäänhän näistä ei paranna tätä sairautta, mutta pieni hengähdystauko on joskus pakko saada 🙂👍
En nyt tiedä, jatkuuko tämä ketju tästä vielä. 200% sena pessimistinä ajattelen, että täältäkin väki lähtee heti kun minä olen astunut remmiin... Saas nähdä 😟
Tsemppiä lukijoille 🙂