Tuo 21.12.2012 perustuu mayojen ennustukseen eikä sillä siis ole yhtään mitään tekemistä kristinuskon saati helluntailaisuuden kanssa. Kysymys on uuteen aikakauteen siirtymisestä, joka on jo alkanut. Itselläni on muuten 20.12. syntymäpäivä, joten kannattaa viettää, jos maailmanloppu tulee seuraavana
päivänä!😉
Mutta vakavasti puhuen, maailmanloppua on odotettu lukuisia kertoja ihmiskunnan historiassa eikä ole vielä tullut. Totta kai elämä tällä tähdellä sammuu kosmologienkin mukaan joskus Auringossa tapahtuvien muutosten myötä, mutta silloin meitä ei enää ole sitä todistamassa.
Mutta luepa Gregg Bradenin teos Fraktaaliaika : vuoden 2012 salaisuus ja uuden maailmankauden alku. Kirjoittaja on merkittävä tiedemies, mm. Nasan tutkija, ja hänellä on aivan oma teoria tästä vuosiluvusta ja sen merkityksestä, mikä liittyy laajempaan viitekehykseen, johon kuuluu moninaisia luonnonilmiöitä puun vuosirenkaista lähtien. Kannattaa muistaa, että mayojen ennustus perustuu heidän harjoittamaansa tähtitieteeseen, joka oli hämmästyttävän kehittynyttä.
Muistan, miten itse nuorena olin suunnattoman ahdistunut ja pelkäsin joutuvani helvettiin silloisten (nykyhetkeen peilaten aika vähäisten) syntieni ja uskonpuutteeni tähden. Lähdin sitten ulkomaille ja tuli niin paljon muuta ajateltavaa, että koko helvetinpelko katosi. Jälkikäteen takana taisi olla muuta ahdistusta kuten pelottava isä, jonka katoamista maailmasta olin salaa toivonut ja jonka äkkikuolemasta podin tiedostamatonta syyllisyyttä. Ehkä jotain tuollaista henkilökohtaista voisi löytyä myös maailmanloppupelkojen takaa?
Muistan, että sama asia oli esillä tässä samassa keskustelufoorumissa Japanin maanjäristysten aikoihin. Olivathan ne tuhoisia, mutta maailmanloppua ei silloinkaan tullut ja jälleenrakennuskin on siellä jo hyvässä vauhdissa. Joten: hengitetään syvään ja otetaan rauhallisesti me täälläkin!