Mt-ongelmat ja päihdeongelma

Mt-ongelmat ja päihdeongelma

Käyttäjä pauliina74 aloittanut aikaan 20.09.2017 klo 13:42 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 20.09.2017 klo 13:42

Onko täällä muita mt-ongelmista kärsiviä joilla on päihdeongelma? mulla on bipo, epävakaa. sos.tilanteiden pelko jne. ja käytän monena päivänä viikossa alkoholia+muuta. mulla on nyt vaikea masisjakso, ja tää tuntuu lisäävän päihteiden käyttöä, vaikka ei siitä nytten mielihyvää saa mut turruttaa mielen ja poistaa jonkin verran tyhjyyttä

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 06.10.2017 klo 14:19

ahaha, tupakanvieroituslääke champix, vähentää alkon tehoo ja yhen mömmön, mut ei vaikuta viä tupakointiin, parin päivän päästä pitäs nostaa annosta josko sitten veis tupakan mieliteot, ees osittain

Käyttäjä domandra kirjoittanut 07.10.2017 klo 21:41

Toivottavasti helpottaa, nyt vaa keksit itelles riittävästi hyviä syitä olla polttamatta! Mulla on juomaputki vähä venähtäny, mut toivottavasti koht alkaa olee enempi töitä eli syitä olla juomatta...

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 09.10.2017 klo 07:49

Hyvä että sulla on töitä. eilen olin selvinpäin ja aattelin tänäänkin, toivottavasti mieli ei muutu

Käyttäjä Lis3 kirjoittanut 09.10.2017 klo 10:50

Vapaehtoistyö perhetyössä on auttanut mua. On joku tarkotus päivilleni.

Käyttäjä Lis3 kirjoittanut 09.10.2017 klo 10:55

Jonkinlainen ohjela itselle pitemmälle aikavälille kantsii tehda.

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 09.10.2017 klo 15:07

en mää kestä sitoutua mihinkään ees vapaaehtoishommaan. hitosti tekis mieli juoda ees yks

Käyttäjä Koje kirjoittanut 09.10.2017 klo 17:18

Juu oli joo alkoholi ongelmia vuosikausia ennen kun lopetin juomisen kolme vuotta sitten kun totesin ettei se ainakaan auttanu asioihin pahensi vain ahdistusta paniikkia pelkotiloja ja stressiä jälkikäteen ..mutta eipä noista eroonkaan ole päässy heitettiin joku aika sitten eläkkeelle ja tuntu olevan viimenen naula tähän arkkuun. sitä ajatteli että asiat ois helpompia kun ei ois niin paljoa huolta tulevaisuudesta ,mutta se aiheutti kyllä täyden syrjäytymisen ja linnottautumisen eipä ole päässy kuukausiin kaupassakaan kunnolla käymää sitä nappaa rauhottavan ja pyytää puolisoa tai lastaan mukaan että sais ajatukset keskitettyä muualle kärryyn nojaten. En tiiä sitä ny toivoo löytävän jonkun keinon helpottaakseen omaa elämää ei se näinkään voi jatkua yrittäny saada tota eläke päätöstä pois kun se ei ole auttanu asiaa kerta pysty lapsiakaan hakemaan hoitopaikoista ja koulusta. Naurettava tämä ihmisen pää mitä enemmän sillä on omaa aikaa sitä pahempaa kuntoo se itsensä saa.

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 13.10.2017 klo 18:06

eläkeläinen minäkin, kyl tota luppoaikaa on liikaa mut toisaalta ei kykene mihinkään,🙄 ei tiä mitenpäin olis.

jännittää sunnuntaina lopetan tupakan,😞

Käyttäjä Koje kirjoittanut 14.10.2017 klo 08:51

En tiiä onko se viisasta lopettaa tupakointia noin vain mt potilaana ainaki omat lääkärit ja hoitajat ollee sitä vastaa . Ja lähes ainut tapa mt potilaan tupakoinnin lopettamiseen on lääkkeet mutta sitäki pitää seurata kontroloidusti että sopiiko lääkkeet nykysen lääkityksen kanssa tai sitten pitää vähentämällä lopettaa ja pidellä tunnin parin taukoja opetella sietämää puutos tiloja ja samalla ymmärtämään niitä tietää mitkä oireet johtuu puutoksesta .. 1-2 lopettaminen on vähän ongelmallista jolla voi olla isoja vaikutuksia terveyden tilaan tietty toi vähentämällä lopettaminen on ja tuntuu pitkästyttävältä ja turhalta mutta siinä tulee viikkojen tai vuosien päästä turhautumisen tunne tupakkaa ja tulee lopulta luonollinen lopettaminen kun pitelee taukoja tupakoinnissa .

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 14.10.2017 klo 11:46

Mää oon tähän mennessä, lopettanu 3 kertaa ja 4 kertaa aloittanu. Psykiatri kirjoitti mulle champixkuurin, ei oo tullu sivuvaikutuksia, huomenna pitäs tupakka lopettää, pelottaa, mut ei oo varaa polttaa, muuten polttasinkin.
tänään juon vinkkupullon ja poltan ku korsteeni😀

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 16.10.2017 klo 14:47

voi jee, champix taitaa toimia sittenkin, eilen ei ollu juuri mitään tupakanvieroitusoireita. tänään toisena päivänä on vähän ollu ku join siiderin mut ei niin paljoo että lähtisin askia ostaan. parempi kumminkin pysyä poissa kaupoista pari päivää ettei tu ostettua

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 17.10.2017 klo 12:21

tekis mieli ottaa kunnon känni mut sit tietenkin alkas tekee tupakkaa mieli🙄

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 18.10.2017 klo 15:29

ssany oon kuutamolla, viinan voimasta, ei tee tupakkaa silti mieli, bravoo!
yrttii tekis mieli polttaa mut en tiä miten se reagoi champixin kan

Käyttäjä domandra kirjoittanut 19.10.2017 klo 12:23

Jeeee pauliina! kaua oot nyt ollu polttamatta? hyvä et toi kuuri auttaa 😀 pääseepähä tuostaki pahasta eroon.

mä olin täs välis viikon juomatta, eikä onneks tehny ees ihan kauheen tiukkaa, mut täytin juomattomat hetken hillittömällä syömisellä, joka vei sitten taas takasin oksentelun pariin. mitenhä sitä oppis elämään ihan vaan terveellisesti, eikä laittais kroppaansa kestää kaikkee pashaa vaan sen takia että pää pragaa xD

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 20.10.2017 klo 08:06

5,5 vuorokautta, tänään vedän lärvät kotona. baariin ei parane mennä, siä on liikaa mahdollisuuksia polttaa.. .