moi

moi

Käyttäjä ZzZzZzZzZ.. aloittanut aikaan 05.07.2010 klo 17:04 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä ZzZzZzZzZ.. kirjoittanut 05.07.2010 klo 17:04

Oon tosi uupunut,haluaisin että kotimme olis puhdas ja siistissä kondiksessa edes jotenkin,mutta mikään ei pysy siistinä kuin yhen päivän siivouksen jälkeen,en jaksa järjestellä koko aikaa että olis siistiä.oon huono ihmine!!!!!!!

Käyttäjä tyhjakaynti kirjoittanut 07.07.2010 klo 01:10

Moi,

millä tavalla paikat ei pysy siistinä?

Käyttäjä ZzZzZzZzZ.. kirjoittanut 07.07.2010 klo 11:31

No esim kun siivoan niin heti seuraavana päivänä on kaaos,esimroskia lattioilla,siis papereroskia tyhjiä limsa pulloja,pissasia vaippojakin saattaa olla ja pahenee vaan.Muttakun en jaksa yksin yrittää pitää kotiamme siistinä..

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 10.07.2010 klo 15:53

Hei, ZzZzZzZzZ..!

Valitettavasti et ole ainoa. Minua oksettaa tämä kämpän tila. On lehtiä, papereita, kansioita ja tyynyjä sekä mattoja (pestyjä kyllä) kasoina lattialla. Pöydällä on tavarasekamelska, jota yritän aina välillä saada johonkin järjestykseen. Tiskit on tiskaamatta. Heti, kun saan tiskattua sitä alkaa kertyä lisää tai sitten kaikkia ei voi tiskata kerralla, kun ei mahdu kuivauskaappiin. Apupöydät on roskaisia ja läikikkäitä. Vimille olisi käyttöä.. Hukun kaiken maailman roinaan. Kun saan yhden paikan siivottua, on toinen jo levällään. Apua! Ennen niin siisti ihminen elää vaihtelevassa kaaoksessa. En tiedä mistä tämä johtuu. Olen ehkä liian paljon kotona? Tuntuu siltä, että ei vaan saa aikaiseksi tehdä. Että siivoisi oikein kunnolla. Imuroisi ja pyyhkisi pölyt. Mietin miksen nyt jaksa, kun ennen jaksoin. Miksi, kun kuljetan yhtä asiaa yhteen paikkaan, saan jo matkalla jonkun toisen idean ja rupean toteuttamaan sitä. Siihen se siivous sitten jää. Teen usein listoja, että mitä pitäisi tehdä. Välillä saankin jotain toteutettua, mutta sitten tulee sellainen saamattomuus, ei vaan saa tehtyä. En tiedä miksi en saa tehtyä. No nyt kävin välillä siivoamassa yhtä roinaan peitossa olevaa pöytää. Pitäisi vissiin tehdä iltaisin listaa siitä, mitä on päivän aikana saanut tehtyä – ehkä siitä tulisi parempi mieli? Vaikka kuinka pientä, niin jotain 😐

Ei näin helteellä tosin taida mitään oikein jaksakaan. Sinulla on vielä pieni lapsi (vaippoja), niin en ihmettele, että tuntuu, että kaikki on enemmän ja vähemmän kaaoksessa. Mitä jos laitat vaikka asuntoon useampia roskakoreja näkösälle? Niin kaikki ei jää lattialle? Pienemmillä muovipusseilla voisi olla helpompaa, niin ne täytyisi viedä useammin ulos, etteivät jää haisemaan?

Toivotonta sanoi roska pölypallolle 😉
Tsemppiä sinne ja tsemppiä tänne!

Käyttäjä ZzZzZzZzZ.. kirjoittanut 16.07.2010 klo 02:18

Joo se on kumma kun mikään ei pysy järjestyksessä ja kun olen uupunut niin en jaksa jatkuvasti siivoilla..sittenkun meillä käy perhetyöntekijät ne valittaa kun on sotkua ja se lisää kamalasti stressiä ja ahdistusta,kun tietty haluisin että paikat pysys siistinä mut kuka jaksaa siivota koko aika ite en ainakaan hyvä kun sängystä pääsen ylös,kyllä mä kumminkin yritän jotain tehdä,esim pesen pyykkiä ja järjestelenkin mutta se huonotaa mun oloa kun olen tosi uupunut.😞

Käyttäjä helemi kirjoittanut 16.07.2010 klo 10:32

Te puhutte pissaisista vaipoista, joten teillä on pieniä lapsia, puhukaa neuvolassa synnytyksen jälkeisen masennuksen mahdollisuudesta, siihen löytyy apua.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 17.07.2010 klo 21:34

Kyllä se uupumuskin (kts. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00410&p_haku=uupumus) ihan oma sairautensa on. Että vaikka on masentunut, niin voi sen lisäksi olla uupunut, mutta myös masentuneena on aika yleistä olla väsynyt. Limua ei kannata noin yleisesti juoda. Siinä on suuret määrät sokeria ja sokeritasapaino heittelee sen myötä. Tai vaihtoehtoisesti/lisäksi se on täynnä lisäaineita, jotka eivät ole hyväksi kenellekään. Vesi, rasvaton maito tai piimä ovat esimerkiksi hyviä janojuomia. Mitä ne perhetyöntekijät sitten teillä tekee? Eikö, ne auta yhtään?

Käyttäjä ZzZzZzZzZ.. kirjoittanut 20.07.2010 klo 23:36

ei ne oikein auta mitään.kyllä hän joskus imuroi ja järjestelee,mutta kyttää joka nurkkia ja se ahdistaa..)=