Miten voisin luottaa ihmisiin?
Jotenkin tuntuu, että heti kun elämässä asiat etenee toivotusti, kohta taas tullaan rytinällä alas.
Olin siis mielestäni löytänyt luottamuksen arvoisen kumppanin. Olemme tunteneet toisemme muutaman vuoden ja viimeisen vuoden olimme hyvin läheisiä. Reilu kuukausi sitten vielä kävimme yhdessä asuntonäytöissä ja kaikki näytti tulevaisuudensuhteen hyvältä.
Kuin salama kirkkaalta taivaalta hän heitti, että hän on raskaana. Olin jokseenkin huuli pyöreenä, johon hän totesi, että hänestä tulee äiti mutta minusta ei ole tulossa isää. Olin jokseenkin shokissa, enkä tiennyt mitä asiasta pitäisi ajatella, tosin en oikein tiedä vieläkään.
Aikaisempi suhteeni useampia vuosia sitten päättyä, kun vahingossa kuulin, että kumppani maksoi vuokransa vaakatasossa. Sen jälkeen meni vuosia, että pystyin luottaan yhtään kehenkään. Nyt kun vihdoin löysin jonkun johon pystyin pitkästä aikaa luottaan, ei tälläkään kertaa ole luottamuksen arvoinen.
En vaan tiedä yhtään, mitä tässä pitäisi tehdä. Hän oli oikeastaan ainut ystävä joka minulla on ollut ja nyt sekin on mennyttä. Siitä päivästä lähtien kuin kuulin tilanteen, minun itsetunto on ollut aivan nolla, ellei negatiivinen, ja olen nukkunut ehkä keskimäärin kolme tuntia yössä, tällä menolla hajoan ihan lopullisesti ennemmin tai myöhemmin.
En vaan voi ymmärtää hänen laskelmallisuuttaan. Kuulemma isä ei ole edes tietoinen asiasta eikä tule olemaankaan ja hänen mielestään tilanne on aivan ideaali hänen kannaltaan. Tiedän useampia samankaltaisia tilanteita, joissa ihmiset ovat olleet umpi rakastuneita siihen saakka kun on tullut ilmi, että nainen on raskaana. Ei mene kuin tovi ja nainen haluaa elää omillaan. Mielestäni erittäin laskelmoivaa ja julmaa toimintaa.
En tiedä, miten koskaan voin luottaa kehenkään. Kaikella todennäköisyydellä itsellä ei enään koskaan tule olemaan mitään saumaa saada lasta ja nähdä hänen kasvuaan. En vain usko, että pystyisin löytämään riittävää luottamusta ihmisiin, koska pelkään, että tulen kuitenkin taas petetyksi ja pettymään.
Olisin erittäin kiitollinen, jos jollain olisi heittää ajatusta, miten tässä kannattaa edetä ilman, että teen mitään typerää ja korjaamatonta.