Miten voin auttaa?

Miten voin auttaa?

Käyttäjä Huurreruusu aloittanut aikaan 05.12.2020 klo 11:23 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Huurreruusu kirjoittanut 05.12.2020 klo 11:23

Minulla on todella kova auttamisen tarve, mutta en tiedä miten aloittaa. Mitä kannattaisi opiskella? Miten pääsee henkilökohtaisesti ihmisten avuksi? Mitkä tutkinnot otetaan alalla vakavasti? Mitkä järjestöt vievät tuen varmasti perille ja mihin voi luottaa?  

Olen tosin itse työkyvytön ja psyk. sos. kuntoutuksessa. Olen joutunut jo kerran jättämään ammattikorkeakoulun kesken sen takia ja taloudellisesti ei ole paljoa ylimääräistä jakaa. 

Mutta kai on silti jotain mitä voisin tehdä?

Käyttäjä Nótt kirjoittanut 05.12.2020 klo 15:42

Löytyisikö vapaaehtoistyöstä kanava auttamisentarpeelle? 🙂 Talkoo- ja vapaaehtoistyön skaala on todella laaja ja sen vuoksi voisi kuvitella, että kaikille löytyy jotain omien resurssien mukaan.

Käyttäjä kirjoittanut 12.12.2020 klo 10:57

Hei tuli mieleen kaikki vertaistyö. Mielenterveysmaailmassa tarvitaan vertaisia. En tiedä missä päin maata tätä mietit, mutta eri puolilla maata on myös aika ajoin kokemusohjaajienkin  koulutuksia? Radiosta kuulin, TE-tahokin alkanut kouluttaa työttömiä työttömiä auttamaan, nyt en muista millä nimellä, mikä oli tuo termi 'työttömyysosaajia'?

Toivon, että löydät mielekkään tavan auttaa! Hyvää joulun alusaikaa sulle 🌲🌋