Miten tässä kävi näin

Miten tässä kävi näin

Käyttäjä Tiitiäinen aloittanut aikaan 13.03.2009 klo 13:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tiitiäinen kirjoittanut 13.03.2009 klo 13:34

Kirjoitan tänne kun en (taaskaan) muuta keksi. Minulla on pitkä historia takana erilaisia ongelmia mutta nyt tuntuu että pohja on löydetty. Kärsin nuorena masennuksesta ja kait vieläkin liitettynä erittäin huono itsetunto. Vihdoin löysin ihanan kumppanin ja mielekästä työtäkin jota pystyin tekemään ilman kamalaa ahdistusta.

Mutta masennus ei vaa hellittänyt, vaikka oli uusi koti, koira, mies…olin yksin vieraalla paikkakunnalla ja itkin itkin itkin. Eksyin sitten pelisivustoille ja kun olen herkkä jäin koukkuun. Vuodessa olin pinteessä, mutta pääsin siitä perheen avustuksella.

Kuitenkin sorruin uudestaan ja enää en kehdannut pyytää apua tai puhua kellekkään, itse olen sotkuni tehnyt itse niistä kärsin. Olen siis menettänyt luottotiedot jne koko roska. Tämä ei minua sinällään haittaa koska olen sen ansainnut ja pystyn sen asian kanssa elämään. Koen sen oikeutettuna rangaistuksena.

Nyt kuitenkin kävi niin että minun tilille oli vahingossa tullut viisi sataa euroa, jota en ollut huomannut ja kulutin sen. En pysty maksamaan sitä ja asia uhataan laittaa eteenpäin jos en tänään maksa. Saanko vielä rikostuomionkin ☹️ Olen niin hukassa ja niin syvissä vesissä että tuntuu että pilleripurkki on ainut ratkaisu. En kehtaa pyytää apua keneltäkään koska tämä on oma vikani, oma syyni…

Käyttäjä natskid kirjoittanut 13.03.2009 klo 15:08

Luulen, että sun voisi olla vaikeampaa antaa itsellesi anteeksi, jos olisit esim tappanut jonkun tai monta, vai? Nyt sä et oo tappanut ketään, vaan olet tehnyt jotakin tosi pahaa itsellesi ja läheisillesi ts pettänyt heidän luottamuksen. Sä oot ennenkin selviytynyt vaikeuksista, miksi ajattelet, ettei näistä vaikeuksista nyt pääsis yli? Voisit antaa itsellesi anteeksi ja kertoa kaiken läheisillesi ja pyytää heiltäkin anteeksi. Ilmeisesti olet tarvinnut jotakin tosi pahaa, jotakin tosi pelottavaa ja iljettävää, että tajuaisit lopulta sen, mihin sä oot joutunut ja haluaisit oikeesti päästä siitä eroon. Se, missä sä nyt oot, se ei ole kaiken lopullinen loppu, vaan mahdollisesti sinun peliriippuvuuden lopun lopullinen alku.

Voimia!

Käyttäjä Maa kirjoittanut 13.03.2009 klo 17:19

Hei kuule, älä vajoa epätoivoon!

En tiedä peliongelmista, mutta löysin tällaisen sivun, siinä on maksuton palvelupuhelin peliriippuvaisille. Älä pelkää pyytää apua!

http://www.peluuri.fi/

🙂🌻

Käyttäjä Tiitiäinen kirjoittanut 19.03.2009 klo 23:20

Nyt nytkähti asiat eteenpäin.
Töitä on satanut ovista ja ikkunoista ja niin paljon teen kuin ikinä jaksan!

Sain otettua itseäni niskasta kiinni ja sovittua akuuteimpia asioita.

Miehen kanssa juteltiin hiemna ja hän on halukas tukemaan, uskomaton kaveri ja en
ansaitse häntä.

Viime aikoina olen koittanut paljon miettiä omaa käyttäytymistä, se on niin outoa että
en itskään ymmärrä, vaikka tiedän miten kunnon ihmiset tekevät, silti tuntuu itselle
niin vaikealta. Olen havahtunut tajuamaan paljon juttuja, jotka johtuvat varmasti
masennuksesta. Lähinnä sen kautta mitä muut kokevat ja ovat kokeneet ja miten itse
on ajatellut samoista jutuista. Ja olen myös tajunnut että hyvä että olen hengissä.
Masennus taisi olla aika pahana sillon kaksikymppisenä, en saanut kunnon hoitoa joten
kait sitä voisi moiset konttaamiset jo antaa anteeksi,

Kuitenkin, kaikille tsemppiä!