miten selvitä läheisen menetyksestä?

miten selvitä läheisen menetyksestä?

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 02.06.2011 klo 15:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.06.2011 klo 15:07

tossa otkikossa tulikin jo kysymys. Miten selvii läheisen kuolemasta?

Itse pelkään että vaikka lääkitys onkin päällä, ni se pettää ja ite lamannun ja sairastun pahemmin.

Miten selvitä ja pystyy kattoo vieressä kuolemaa tekevää läheistä?
Miten hänen kanssa on?

Käyttäjä Koppelo  kirjoittanut 03.06.2011 klo 21:13

Helppo täältä sanoa tai neuvoa, mutta uskoisin että tämä kuoleva läheisesi haluaisi sinun kohtelevan häntä niinkuin tähänkin asti. Ja läsnäolosi on varmasti riittävä. Tottakai siinä tuntee itsensä avuttomaksi ja lohduttomaksi kun ei voi tehdä mitään..

Mutta se että olet lähellä niin varmasti on riittävää!🙂🌻

Halauksia ja jaksamisia sinulle ja läheisillesi!!

Käyttäjä kirjoittanut 10.06.2011 klo 14:18

Entäpäs jos ei saata olla sen läheisen vierellä eikä varsinkaan olla kuten normaalisti?
Oksettaa koko ajatuskin siitä, että tuo tuossa tekee kuolemaa.

Käyttäjä kirjoittanut 10.06.2011 klo 18:46

Aluksi minä, saloka, haluan sanoa etten sinua millään tavalla halua loukata. Mietin puoli päivää, että aloittaisin aivan uuden ketjun omista tunteistani. Mutta voihan sitä olla, kun olemme lähes samassa tilanteessa, että löytäisimme jotain lohtua toistemme kirjotuksista.
Minä en vaan anna läheiseni kuolla, eikä hän vielä ole saattohoidossa vaan on toivoa, että voisi olla kohta terve. Tai sitten kuollut.

En usko, että olisi omaista joka voisi olla tavallisesti, jos läheinen on aikeissa kuolla.
Minä välillä yritän olla luonnottoman kiltti, ajattelen jos sanani ovat viimeiset mitkä läheiseni kuulee. Jos kuolee, eipä ainakaan tarvihe miettiä, että väärin tuli hyvästeltyä.

Välillä minua suunnattomasti vituttaa kun tuntuu kuinka koko oma elämänikin menee pilalle, kun yksi aina vaan tekee kuolemaa.
Silloin ajattelen, että kuolisi jo. Sitä pitää seuraavana päivänä pyytää anteeksi.

Miten sitten olla sairaan läheisen kanssa. Silloin on helppoa, kun se on sairaalassa. Käy vierastunnilla ja sanoo, että jaa olet elossa.
Kun sairas tulee kotiin, eikä ole saattohoidossa vaan odottelee jotain tuloksia, niin oikeasti ei hänen kanssa voi olla. Läheisen kai pitäisi olla ikään kuin tukihenkilö tälle ihmiselle.
Mutta, kun ei jaksa olla. Minä kai sitä taas jäisin suremaan ja toinen pääsisi helpommalla kun kuolisi ja pääsisi taivaaseen.

Onko kuolema kovinkaan vakava asia, tulee viimeiseksi mieleen.

Käyttäjä Koppelo  kirjoittanut 12.06.2011 klo 08:50

Kaikista ei ole olemaan lähellä kuolevaa ihmistä ja se on sallittua. Kaikki ei ole yhtä vahvoja. Minä en ole ollut lähellä kuolevaa ihmistä mutta käsiini on ihminen kuollut.. Silloin toivoin että olisi ollut aikaa puhua ja sanoa kaikki asiat ettei jäisi mitään jossittelun varaan..

Jaksamisia teille🙂🌻