Miten parantua psyykkisesti?

Miten parantua psyykkisesti?

Käyttäjä Auringonkukkanen aloittanut aikaan 07.12.2014 klo 01:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 07.12.2014 klo 01:26

Hei! Olen 30-vuotias nainen ja olen kärsinyt vuosia pakko-oireisesta häiriöstä ja masennuksesta. Olen yrittänyt kokeilla eri hoitovaihtoehtoja (esim. terapiaa, sairaalassakin olin kahdella lyhyellä jaksolla, lääkkettä jne.) Masennuslääkettäkin olen syönyt yli vuoden verran.

Olen jonkun verran ylipainoinenkin, mutta minun on todella vaikea laihtua..kunnolliseen laihduttavaan liikuntaan on vaikea motivoitua (vaikka tiedän, että liikuntaa voi auttaa esim. masennukseen) ja huonoon olooni helposti syön herkkuja tai turhan paljon tavallista ruokaa.

Mietin, että parantuuko näistä sairauksista koskaan? Onko vertaistukea esim.masennuksesta parentuneilta?

Käyttäjä pikkumyy99 kirjoittanut 08.02.2015 klo 19:50

Ite oon miettiny ihan samaa.välilä menee paremmin, välillä huonommin kuitenkaan kaikki ei onkin joskus ennen
Tsemppiä sulle ja jaksamista.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 10.02.2015 klo 01:59

Olen välillä ajatellut, ettei se niin katastrofaalista ole, vaikkei kokonaan parantuisikaan. Aika kroonisia nämä jutut taitavat olla. Jotenkin omituisesti helpottaa ajatus, että tämä on kroonista eikä tälle mahda paljon mitään - sitä yleensä syyttelee itseään masennuksestaankin ja siitä, ettei saa sitä kuriin. On se hyvä, kun joskus on helpompaa. Vaikeina aikoina on vain niin vaikea kestää.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 10.02.2015 klo 02:05

... ja onhan mukavaa pysyä tällä palstalla loppuikänsä ihmisten kanssa, jotka alkavat tuntua jo tutuilta ja melkein ystäviltä... 😀

Käyttäjä Desper kirjoittanut 10.02.2015 klo 02:14

... Luen nimittäin teidän mukavia arkielämän kuvauksianne säännöllisesti, vaikka en kommentoikaan. Siksi tunnutte niin tutuilta ja mukavilta.