Miten päästä yli vihasta, masennuksesta ja kostonhimosta?

Miten päästä yli vihasta, masennuksesta ja kostonhimosta?

Käyttäjä Adelma aloittanut aikaan 19.11.2016 klo 15:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Adelma kirjoittanut 19.11.2016 klo 15:37

Seurustelin lähes vuoden miehen kanssa johon olin todella ihastunut, varmaan rakastunutkin jossain vaiheessa. Pari suhdetta oli ollut ennen häntäkin, mutta tämä oli sellainen johon hullaannuin ihan täysin ja maalailin kuvia yhteisestä tulevaisuudesta jne. Välillä mieskin puhui asioista joita tulevaisuudessa yhdessä tehtäisiin, jopa yhteenmuutosta joskus puhui. Vietimme paljon aikaa yhdessä luonani.

Kesällä sitten erosimme, kun mies yhtäkkiä lopetti yhteydenpidon ja katosi johonkin. Jonkun ajan hiljaiselon jälkeen alkoi taas piirittää teksiviestein, halusi kuulemma olla sinkku ja silloin tällöin nähdä minua, sitten taas halusi yrittää uudestaan suhdetta. Oli etäinen ja erilainen. Minulla oli jo suuri viha tuota miestä kohtaan, ja silti samalla olin yhä ihastunut. En ottanut takaisin, mutta välillä näin miestä lähinnä seksin merkeissä, typerä minä…

Vastikaan selvisi, että mies oli koko suhteemme ajan ollut varattu. Hän esitteli minua kavereilleen ja KAIKKI tiesivät paitsi minä. Asunto jossa vierailin ei ollutkaan hänen vaan kaverin. Oli feikkiprofiilia facebookissa ja oikea profiili piilotettu minulta, jopa etunimi oli ihan toinen! Vahingossa löysin kaiken facebookista tämän naisen profiilista. Olivat eromme aikana lähteneet yhdessä matkalle, oli yhteiskuvia ulkomailta, kaikkea mitä minä kuvittelin saavani tuon miehen kanssa. Monta vuotta olleet ja asuneet yhdessä. Kaikki mitä minulle on puhuttu on ollut pelkkää valetta. Mestarivalehtelijan elkein valehdeltu koko elämä yksityiskohtia myöten. Olin varmaan joku pelle jolle poikaporukalla naireskeltiin, hyvä vain yhteen asiaan.

Raivoissani otin naiseen yhteyttä ja kerroin kaiken, mutta koska viestit ym. olin puhelimestani poistanut ei minulla ollut kunnon todisteita kun nainen niitä pyysi. Mies on luultavasti valehdellut minusta niin hyvin (valehdella kun osaa!), että nainen ei minua usko. Mies pääsi kuin koira veräjästä puhetaidoillaan.

Olen niin täynnä vihaa ja häpeää. En voi käsittää miten joku kykenee tekemään tällaista vailla omaatuntoa. Koko ajan olin pelkkä salarakas ja seksilelu jolla ei ole mitään arvoa. Vihaan itseäni että annoin miehen pyöritellä minua näin kauan ja vihaan itseäni kun jatkoin yhteydenpitoa. Vihaan miestä ja olen katkera. Kostonhimo on valtava ja asia pyörii jatkuvasti päässä, en saa hetken rauhaa. Masentaa ja ahdistaa ja itkettää koko ajan. En kestä sitä että nämä kaksi jatkavat elämäänsä onnellisina kuin ei mitään. Ja mies jatkaa naisten metsästystä ja kusetusta, on tehnyt sitä myös ennen minua ja tulee tekemään, eikä luultavasti KOSKAAN jää kiinni. Itsetunto on romuna ja tunnen olevani idiootti ja turhake joka ei kelpaa kellekään. Miten tästä vihasta ja ahdistuksesta oikein pääsee yli?

Käyttäjä Tunnusx kirjoittanut 20.11.2016 klo 13:59

Aika parantaa haavat, typerä sanonta mutta joskus oikeassa joskus ei. Sydänsurut, läheisten menetykset aika parantaa kokemukseni mukaan. Petetyksi tulemisen tunne ei niin vain katoakaan. Todella typerä idiootti mies ja tuollaisille on ihan oma tautiluokituskin. Tunnetasolla täytyy olla täysi nolla kun pystyy noin pettämään. Ikävä kyllä heitä on niin miehissä kuin naisissakin. Käyttävät hyväkseen luottavaisia ihmisiä ja et ole ainoa.

Ei saisi tälläistä kirjoittaa mutta mielestäni ja on vain oma mielipiteeni kosto on oikein. Itseänikin kusetettiin töissä ja olen aina kun extyöpaikasta jotain kirjoitetaan kirjoittanut oman mielipiteeni kyseiisestä firmasta. Ei vain kannata kiroillen haistattaa vaan vähän kierrellen. Sosiaalisessa mediassa pilata mainetta ym. Kerro jokaisessa mahdollisessa paikassa mikä tunnehäiriöinen impotentti mies on niin kyllä se vielä kostautuu. Älä omalla nimelläsi koska käyttäisi sitä vain sinua vastaan kertoillen jotain paskaa sinusta. Tuollaisella tyypillä on muitakin uhreja ja tulee olemaan joten ei voi varmasti sanoa kuka olet.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 20.11.2016 klo 14:00

Voi ei Adelma miten pahasti sulle on tehty. Kuka tahansa olis ihan romuna ja sairaan vihanen tuommosen jälkeen. 😭 Varmasti vie paljon aikaa päästä yli noin kipeästä asiasta. Mä en usko, että mies pääsee niinku koira veräjästä, vaikka tällä hetkellä siltä näyttäiski. Kyllä ne omat teot tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin. Raamatussa sanotaan, ett "ihmisen eteen kiertyvät hänen kättensä työt" ja "mitä ihminen niittää, sitä hän myös kylvää."

Tärkeintä kuitenki, että sä pääset parantumaan. Musta olit rohkea, kun kirjotit kokemuksestasi tänne ja haluat päästä eteenpäin. 🙂🌻 Minusta sun ei oo syytä olla itsellesi vihainen, kun uskoit tän miehen valheita. Kuinka vois odottaa kenenkään tekevän mitään noin tunnotonta? Ja vielä kun hän oli niin tarkkaan suunnitellut kaiken ja oli taitava valehtelija.

Itse tulin myös hyvin pahasti kohdelluksi ja huijatuksi pari vuotta sitten. Ei tosin ollu kyse mistään parisuhteesta vaan luotin yhteen ihmiseen joka esiintyi hengellisenä auktoriteettina. Sitten tulinki vaan nöyryytetyksi, alistetuksi ja taloudellisesti hyväksikäytetyksi siinä suhteessa. Tuntui tosi vaikeelta kertoo kellekkään, koska mua hävetti niin paljon se, että olin uskonu sitä ihmistä ja antanu kohdella itseäni sillä lailla. Ooksä kertonu kellekkään mitä sulle on tapahtunu muuten ku täällä netissä?

Luulen, et on tosi luonnollista tuntee vihaa ja kostonhimoa tuommosessa tilanteessa ja kyllä se ajan myötä helpottaa! Tämän voin ihan omasta kokemuksesta sanoa. 🙂 Helpottais varmasti, jos voisit jonku kanssa jutella asiasta ja kertoa tunteistasi. Ei sussa oo mitään vikaa eikä sulla oo mitään hävettävää. Vika ja häpeä kuuluu sen miehen kannettavaks joka on kohdellu sua noin pahasti. Voimia sinulle!

Käyttäjä Adelma kirjoittanut 01.12.2016 klo 17:30

Hei vaan taas ja kiitos vastauksista. Yhä edelleen on asia päivittäin mielessä ja etenkin iltaisin ahdistaa ja itkettää ja kosto ja viha pyörivät päässä. Mitään ovelaa kostoa en edes osaisi keksiä, mutta se tunne, että se mies ei koskaan saa näpeilleen ja elää naisensa kanssa onnellisena on sietämätön. Toivon että he eroavat. Olen niin täynnä vihaa noita ihmisiä kohtaan. Mieleen on jäänyt miten mies eromme jälkeen lähetteli viestejä, että kukaan ei varmasti halua oikeasti olla kanssani, kelpaan vain seksiin. Tämä oli kun kerroin etsiväni jo uutta miestä (josta mies kai suuttui). Pari kertaa sanoi minua huoraksi. Nyt tuntuu oikeasti siltä, että en kelpaa mihinkään muuhun. Yritän käydä ulkona ja tavata uusia ihmisiä, mutta nyt on tullut epävarmuus että olenko sellainen jota kukaan voi haluta oikeasti.

Olen ystäville kertonut tästä mutta en pahemmin muille. Välillä tuntuu että pitäisi saada purkaa asiaa jossain, vaikka äidille, mutta en viitsi. Mies ei ole suomalainen (vaikkakin kauan Suomessa asunut), joten asia kääntyy silloin omaksi syykseni. Olin liian hyväuskoinen ja naivi. No en ihan tollo sentään ole, eli kyllä usein epäilin miehen juoksevan naisissa selkäni takana, en vain osannut tälle tasolle kuvitella juttua.

No, päivä kerrallaan tässä mennään. 😟

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 02.12.2016 klo 09:27

Adelma, sinä et oo huora. Se mies taasen on. Sehän se jekuttaa useampaa naista samaan aikaan. Eikä se mies ole mitenkään sun arvoinen. Se on sairas. Ei tuollaista tee naista kunnioittava mies. Huoraksi kutsuminen on viho viimeistä, mitä mies voi naiselle sanoa. Unohda ja mene eteenpäin. Kostolla et saavuta mitään, mutta voit satuttaa itseäsi vain pahemmin. Hän (se) varmaan kertoo myös nykyiselleen, että hän ei kelpaa kellekään. Saa näin alistettua naisen omaan valtaansa. Heikko luuseri mieheksi.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 02.12.2016 klo 17:08

Adelma kirjoitti 1.12.2016 17:30
Mitään ovelaa kostoa en edes osaisi keksiä, mutta se tunne, että se mies ei koskaan saa näpeilleen ja elää naisensa kanssa onnellisena on sietämätön. Toivon että he eroavat. Olen niin täynnä vihaa noita ihmisiä kohtaan.

Yleensä käy kyllä ennemmin tai myöhemmin niin, että pettäjä paljastuu. Tämä on ehkä typerä esimerkki, mutta esimerkiksi Bill Clinton petti Hillarya jo silloin kun he olivat vielä nuoria. Bill jäi kiinni, mutta Hillary jäi suhteeseen. Myöhemmin oli tämä julkisuutta saanut episodi, jossa Bill vehtasi Valkoisen talon harjoittelijan (Monica L.) kanssa. Tapaus eteni julkisuuteen ja vaikka Bill ensin kielsi koko jutun, oli Monicalla jopa spermatodisteet ja Bill joutui pyytämään sekä pettämistään että valehteluaan anteeksi koko USA:lta tai oikeastaan koko maailmalta tv-kameroiden edessä. Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla tunnetaan useita pettäjiä - sekä miehiä että naisia. Heistä puhutaan paljon selkien takana, eikä se varmasti ole kovin onnellinen tilanne. Uskoisin tilanteen olevan kaikkein rankin sille pettäjän puolisolle. Puoliso on kuitenkin usein joko henkisesti alistettu tai sitten kiinni puolisossaan vaikkapa yhteisen omaisuuden tai uran (kuten Hillary) takia. Monien pettäjien liitto kuitenkin usein kariutuu enemmin tai myöhemmin. Kerroitkin, että pettäjän kaveritkin tiesivät pettämisestä. Se on mielestäni jo selkeä viittaus siihen suuntaan, että pettäjä kyllä paljastuu puolisolleen ennemmin tai myöhemmin ellei ole jo paljastunut. Mitä useampi tietää, sitä todennäköisemmin homma paljastuu. En siis olisi sinuna huolissani kostosta. Aika ja elämän luonnolliset tilanteet kyllä hoitavat sen puolestasi. Tärkeintä on, että keskityt itsestäsi huolehtimiseen ja eteenpäin menemiseen. Pompula kirjoitti hyvin tuosta alistamisesta. Mies yritti murtaa itsetuntosi. Älä anna hänen onnistua siinä.

Käyttäjä Adelma kirjoittanut 02.12.2016 klo 17:50

Mies on myös tutuilleen ja kavereilleen ilmeisesti maalaillut kuvaa, että olen huora joka antaa kaikille jotka tajuavat pyytää. Joskus käydessäni ulkona miehen tutut/tutun tutut katsovat pitkään, virnuilevat ja osa yrittää pokailla ja pyytää mukaansa. Nykyään jopa täysin tuntemattomat miehet saattavat katsoa pitkään ja virnuilla ja morjestella vaikka en ole heitä ikinä nähnyt. Tätä ei ole ennen tapahtunut. Yritän olla välittämättä ja kulkea selkä suorassa, mutta välillä masentaa ja hävettää kun tietää että kantaa jotain huonon lumpun leimaa. Kotiinkaan ei voi jäädä piiloon, pakko siis vaan koittaa kestää tämä häpeä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.12.2016 klo 10:30

Mun mielestä se häpeä kuuluis sille joka levittelee perättömiä juttuja, ja niille jotka (tyhmyyttään?) menevät semmoista uskomaan. Selkä suorana vaan, sä et oo tehnyt mitään väärää.

En lukenut koko viestiketjua, mutta sanoinpa nyt ton kun tuli mieleen. 🙂

Käyttäjä Joie kirjoittanut 03.12.2016 klo 12:24

Adelma kirjoitti 2.12.2016 17:50

Mies on myös tutuilleen ja kavereilleen ilmeisesti maalaillut kuvaa, että olen huora joka antaa kaikille jotka tajuavat pyytää. Joskus käydessäni ulkona miehen tutut/tutun tutut katsovat pitkään, virnuilevat ja osa yrittää pokailla ja pyytää mukaansa. Nykyään jopa täysin tuntemattomat miehet saattavat katsoa pitkään ja virnuilla ja morjestella vaikka en ole heitä ikinä nähnyt. Tätä ei ole ennen tapahtunut. Yritän olla välittämättä ja kulkea selkä suorassa, mutta välillä masentaa ja hävettää kun tietää että kantaa jotain huonon lumpun leimaa. Kotiinkaan ei voi jäädä piiloon, pakko siis vaan koittaa kestää tämä häpeä.

No just. Semmoset miehet jotka lähtee mukaan tuommoseen pahuuteen on niin typeriä, ettei heidän ajatuksille sinusta voi laittaa mitään painoarvoa. Itsehän tiedät, että se mies on huorannu, et sinä. Voimia sulle! ☺️❤️ Kyllä tästä on tie eteenpäin ja parempaan. 🙂

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 03.12.2016 klo 21:51

Mä uskon Adelma, että se mies on esittänyt sulle suhteen alussa "prinssi uljasta". Nyt tiedät, että sellaiseen langaan et enää sorru. Välttele myös niitä se kavereita/kaverin kavereita. Kohtele niitä, kuin olisivat sulle ilmaa. Jos se ei auta, niin ota kovuus ja röyhkeys käyttöön. Tsemppiä, paljon! 🙂

Käyttäjä polunkävijätär kirjoittanut 16.12.2016 klo 15:37

Adelma, mä en tiedä mikä helpottaa, itse kamppailen samojen asioiden tunteiden kanssa, mutta vähän eri syistä.

Aika auttaa moneen asiaan. Tuollainen pelien pelaaja onnistuu yleensä kehittämään jossain toisaalla uuden pelin, jossa jälleen kerran uskoo voittavansa. Nuo draamojen kehittelijät ja pelurit ovat sisältä tyhjiä, koska käyttävät aikaa tuollaiseen. Heidän tyhjyyttään ei voi korjata. Onneksi et jäänyt pidemmäksi aikaa tuohon suhteeseen. Kostaminen ei auta, koska nuo pelurit eivät ikinä luovuta.

Viha laantuu aikanaan. 🙂🌻