Miten pääsen oireista…

Miten pääsen oireista...

Käyttäjä nanna1985 aloittanut aikaan 29.03.2011 klo 14:50 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä nanna1985 kirjoittanut 29.03.2011 klo 14:50

Hei, tuntuu jotenkin hassulta että mua ahdistaa välillä ihan ilman syytä. Useimmiten siis ilman syytä, voin huonosti:oksettaa, rintaa puristaa, sydän hakkaa jne. Nämä oireet pahenee stressitilanteessa tai jos jännitän jotain. Toisinaan kaikki on hyvin 🙂 Cipralexilla oireet pysyvät hallinnassa, nyt vaihdoin apteekissa halvelmaan rinnakkaisvalmisteeseen. Otan 5 mg/pvä. Välillä olin jo pitkän aikaan ilman lääkettä, mutta oireet palasi. Miten muut ovat päässeet eroon ahdistuksesta ja lääkkeistä? Vai joutuuko tässä lopun elämää käyttämään lääkettä…

Käyttäjä taippi kirjoittanut 29.03.2011 klo 15:05

Hei Nanna 1985

Nuo on hyvin tuttuja ahdistus/paniikki oireita minulla. Olen huomannut myös, että jännittävissä tilanteissa alkaa tai pahenee. Minulla joskus auttaa kun lähden koiran kanssa lenkille "happihyppelylle" tai menen lämpimään suihkuun ja yritän sitä kautta rauhoittaa itseäni.
Olen kärsinyt noista jo kohta 7vuotta. Välillä niitä ei ole pitkiin aikoihin, mutta uudet/jännittävät tilanteet laukaisevat ne. Minulla on tarvittaessa otettavaa rauhoittavaa lääkettä, jonka joudun usein ottamaan kun oireet alkaa, jos "kotikonstit" eivät auta.
Mutta muista, se mikä ei tapa niin se vahvistaa. Ja itsensä "psyykkaaminen" toimii minulla myös välillä... Kannattaa kokeilla😉
Voimia sinulle!!

Käyttäjä nanna1985 kirjoittanut 31.03.2011 klo 16:44

Hei Taippi!
Jotenkin tulee hyvä mieli kun muillakin on samoja oireita.🙂 Tää on vaan niin tyhmää että tavallaan ilman syytä alan voimaan huonosti. Ja monesti mulla on sillain että niin kauan kun on tekemistä ei ole oireita mutta kun tulee kotiin alkaa oireet. Jotenkin olen ajatellut että kotona ehtii ajattelemaan liikaa. Mikä lääke sulla onkaan tarvittaessa otettavana? Onko koskaan ollut mitään "pitkäaikaista" lääkettä?

Käyttäjä taippi kirjoittanut 01.04.2011 klo 09:24

Hei Taippi!
Jotenkin tulee hyvä mieli kun muillakin on samoja oireita.🙂 Tää on vaan niin tyhmää että tavallaan ilman syytä alan voimaan huonosti. Ja monesti mulla on sillain että niin kauan kun on tekemistä ei ole oireita mutta kun tulee kotiin alkaa oireet. Jotenkin olen ajatellut että kotona ehtii ajattelemaan liikaa. Mikä lääke sulla onkaan tarvittaessa otettavana? Onko koskaan ollut mitään "pitkäaikaista" lääkettä?

Moi!
Olen tullut siihen lopputulokseen näiden vuosien aikana, että ei ole syyttä suotta oireita. Mieli on niin monimutkainen asia, että aina on jokin syy miksi voi huonosti.
Kyllä mulla on vakituinen lääkitys, seroquel prolong 400mg ja sepram 60mg. Tarvittaessa on oxamin15mg.
Olen myös huomannut, että jos ei ole mitään tekemistä ja on kotona yksin, niin ajatusten virta oikein alkaa pyörimään päässä. Välillä mukavampia asioita, mutta jos mieli on valmiiksi maassa niin myös ajatukset ovat tuskallisia.

Paljon voimia sulle ja yritä nauttia keväisestä luonnosta!
Et tosiaankaan ole yksin näiden asioiden kanssa, meitä on paljon, ja toivottavasti tänne kirjoittaessa huomaat sen. Ollaan toinen toisemme tukena

🙂🌻

Käyttäjä Miranna kirjoittanut 01.04.2011 klo 17:23

Mulla on aika samanlainen lääkitys ja samantapaisia oireita. Mulla myös Sepram 60 mg, Seroquel 150 mg, ja "tarvittaessa" Xanor 1,5 mg, mutta mä otan sen Xanorin joka päivä, ahdisti tai ei. Xanor on ollut mulla vuosia, kyllähän mä olen siitä riippuvainen, mutta mitä se haittaa. Uutta saa aina apteekista. Annoksessa pysyn tai en, jos en, sitten tulee taukoa ja toleranssi laskee.

Lisäksi mulla on kahdenlaiset unilääkkeet, mutta ne eivät varmaan noihin juttuihin vaikuta.

Käyttäjä nanna1985 kirjoittanut 01.04.2011 klo 22:54

Joo, tavallaan ymmärrän että jostain ne oireet ovat peräisin, mutta silti tuntuu että kun kaikki on hyvin alkaa ahdistaa. Ihanaa kun löysin tämän sivuston🌻🙂🌻 Olen miettinyt että jos lähtisi terapiaan tms selvittämään asioita, mikä tämän taustalla on. Onko kellään kokemuksia terapiasta, onko auttanut?

Käyttäjä Talvitähti kirjoittanut 05.04.2011 klo 18:37

Hei!

Minullakin alkoi pahat paniikkioireet kun lopetin vuosia kestäneen SSRI-lääkityksen vuoden alussa. Paniikki ja ahdistus oli pahempaa kuin ennen lääkkeen aloittamista ja sen takia päätin aloittaa lääkityksen uudestaan. Harmillista, kun olisin toivonut voivani elää ilman lääkitystä, lääkkeiden haittavaikutusten takia.

Minä en ole myöskään pystnyt reiluun viikkoon nukkumaan kunnolla. Paniikin kanssa menee aamuyön tunteihin asti ja sitten saan muutaman tunnin unta. Ensimmäisellä kerralla pieni määrä bentsoa (1/4 tablettia Oxamin 15mg) auttoi nukahtamaan, mutta viime yönä samasta määrästäkään ei ollut apua.

Aamulla otin kokonaisen tabletin, mieli rauhottui, mutta uni ei tullut. Pelkään jo valmiiksi öitä ja niitä ahdistuksen kanssa valvottuja tunteja. Mies nukkuu ja yritän olla herättämättä. Samalla yksinäinen olo, kun mies ei jaksa koko yötä paniikkini kanssa valvoa. Pahimmillaan sitä vain tärisee sohvan nurkassa ja itkee.

On se erikoista, että keho mennyt tällaiseen "ylikuormittuneeseen" tilaan, eikä meinaa rauhoittua millään. Varasin ajan yksityiselle terapeutille, mutta kallista on tuo touhu. 80 euroa kerralta, ilman kelakorvauksia.. Kelan kolmen vuoden terapian olen jo käynytkin.

Nyt sitten odotellaan, että SSRI-lääkitys alkaisi jälleen tehoamaan. Harmillista on se, että paino päässyt laskemaan entisestään kun ruokaa ei saa alas.

Siitä hieman on lohtua, että muillakin on tällaisia hankalia oireita. Toivon meille kaikille parempaa huomista.

Käyttäjä ailakari kirjoittanut 06.04.2011 klo 10:21

Hei!
Lääkkein voimilla täälläkin mennään. Enkä usko enää pääsevän niistä eroon. Vuosi sitten uusi lääkäri poisti kaikki psyykelääkkeet ja vaihtoi kipulääkkeet ja sen jälkeen olotila on heilunut, kuin heinäseiväs. Eli olin vuosia ilman näitä ahdistuksia ja jankkaamisia. Nyt kun herään, tulee ensimmäisenä mieleen joku ikävä asia ja sitä alan jankkaamaan ajatuksissani ja näin menetän yöuneni. Kesäkuussa sain uudet psyykelääkkeet, mutta eipä ne paljon auttaneet. Minua ahdistaa välillä niin, että oksettaa ja varsinkin sisäinen tärinä on on rajua. Sitten minulla koskee rintaa välillä niin, että puukkoa rinnassa väännettäisiin. Kahdesti olen sen takia käynyt lääkärissä, mutta se ei ole sydänperäistä. En oikein ymmärrä mitä se on.

Voimia kaikille kampailuissaan 🌻🙂🌻