Miten pääsen elämässä eteenpäin?
Olen uusi jäsen tällä sivustolla ja kaipaisin neuvoja. Tuntuu, että elämässä on nyt niin paljon vaikeita asioita, että pakko purkaa asioita ulos ja tämä sivusto vaan tuntui tällä hetkellä hyvältä vaihtoehdolta.
Olen 31-vuotias nainen. Minulla on ihana poikaystävä ja suloinen pieni kissa. Asumme poikaystäväni kanssa yhdessä mukavalla alueella paritalo-asunnossa. Olemme tunteneet vasta puolisen vuotta, mutta alusta lähtien vain tuntui siltä, että tämä mies on se oikea. Nyt kuitenkin tuntuu, että olen pilaamassa kaikkea ☹️
Minulle on menneisyydessä tapahtunut kaikenlaista ja varsinkin miehiin olen saanut pettyä pahasti. Luulin jo tuossa 6 vuotta sitten löytäneeni elämäni miehen, mutta luulin väärin. Me olimme todella rakastuneita ja kaikki oli kuin unelmaa. Muutin jopa miehen perässä toiseen kaupunkiin tuolloin. Kuitenkin sitten vuoden seurustelun jälkeen alkoi suhde ja mies muuttumaan. En tiedä mitä ihmettä tapahtui, mutta yhtäkkiä vaan kaikki ihanuus katosi ja mies alkasi käyttäytymään oudosti. Mies vannotti rakkauttaan kyllä mulle ja vihillekin sanoi vievänsä, mutta silti yhtäkkiä halusi muuttaa erilleen kun oli kuulemma omassa elämässä murheita liiaksi. Ei halunnut siis minusta erota, mutta halusi muuttaa eri osoitteeseen. Minusta ehdotus tuntui aivan kamalalta enkä ymmärtänyt. Aloin epäilemään, että jutun takana oli jotain muutakin. Huomasin sitten meidän tietokoneelta, että joku on kovasti käynyt deitti-sivustoilla ja aloin sitten vähän tutkimaan. Kuinkas ollakaan niin yhdellä sivustolla tuli vastaan ilmoitus, joka oli aivan kuin oman rakkaan kirjoittama. Luin sen loppuun ja kaikki täsmäsi. Ilmoituksessa mies haki itselleen elämänsä naista kun oli kyllästynyt sinkkuuteen ja halusi jo vakiintua jne. jne. Olin ymmälläni ja päätin sitten avata jonkun feikkiosoitteen ja vastata ilmoitukseen. Kului pari vkoa enkä saanut vastausta niin aloin jo ajattelemaan, että ei se ollut minun poikaystäväni.
Kuitenkin sitten yksi kaunis päivä poikaystäväni kuljetti minua töihin ja matkalla oli niin kovin ihana. Sanoi rakastavansa minua ja hoki taas, että kunhan asiat saa kuntoon niin vie minut vielä vihille. Mutta kun pääsin töihin ja jostain syystä vilaisin sitä feikkimeiliä niin olikin tullut vastaus ja arvatkaa kenen s-postiosoitteesta?
😭 Mä en voinu uskoa, että oma rakas tekisi niin… tärisin vain enkä meinannu pystyä pidätteleen itkua. En mä kyenny jäämään töihin vaan kävin pyytämässä, että saanko lähteä kotiin mahakivun takia. Niinpä sit lähdin ja matkalta soitin poikaystävälle ja kysyin, että MITÄ V….??? Poikaystävä sekos ihan täysin ja alkas selittään, että nyt joku vaan käyttää hänen s-postiaan ja tekee kiusaa. En mä mitään selityksiä uskonu vaan käskin poikaystävää kotiin jotta voidaan jutella. No kotona poikaystävä alkoikin haukkumaan mua mielipuoleksi ja paranoidiksi ku epäilen häntä tuommosista. Poikaystävä oli ihan hermona ja syytti kaikesta vaan mua. Sit väitti, että ei ole koko sähköpostia käyttäny moneen kuukauteen. No en sitten jaksanu tapella vaan annoin asian olla.
Seuraavana päivänä aloin tutkimaan koneelta vähän, että jos löytäisin jotain todisteita ja löysinhän mä. Löysin monta viestiä, jotka oli lähetetty just siitä samaisesta s-postista jota hän muka ei ollu käyttäny. Taas alkas sit tappelu, mutta enää ei voinukaan poikaystävä väittää vastaan, mutta keksipä sit uuden valheen. Hän alkas väittämään, että koko juttu oli vaan ollu pilaa kavereiden kesken. Kuulemma olivat koulussa porukalla laittaneet ilmotuksen nettiin ja testasivat vaan, että millasia ääliöitä sieltä vastaileen. Joopa joo.
Valheita tuli koko aika ja vaikka yritin unohtaa koko jutun niin en pystynyt. Mä tiesin, että en vois enää ikinä kyseiseen mieheen luottaa joten mä jätin hänet ja muutin takaisin kotikaupunkiin.
Tuo kaikki kuitenkin teki muhun todella isot haavat, sillä mä oikeasti luulin löytäneeni SEN OIKEAN ja olin ekaa kertaa elämässäni oikeasti rakastunut. Kaiken tuon jälkeen en vaan enää pystyny luottaan oikein kehenkään… en ainakaan miehiin. Mä myös tuon takia laihduin yhtäkkiä 10 kiloa ja kaikki vaan muuttui. Jostain sit kuitenki voimia sain ja jaksoin nousta ylös.
Tuon jälkeen urheilusta sitten tuli mulle tosi tärkeetä. Mä keskityin vain itteeni ja urheilemiseen. Vois kai sanoa, että urheilusta (kuntosalista) tuli mun ”mies”. Aloin voimaan todella hyvin ja olin paljon positiivisempi ja sosiaalisempi kuin olin koskaan aiemmin ollu. Urheilu toi mun elämään paljon uutta. Tuntui kuin oisin vasta urheilun myötä alkanut elämään täysillä. En kaivannu elämään hetkeen ketään vaan urheilu riitti mulle.
Jossain vaiheessa sitten aloin kuitenkin kaipaamaan kumppania, mutta mikään ei tuntunu onnistuvan. Mä monen monta kertaa ihastuin ja yritin alottaa suhdetta, mutta jostain syystä ahdistuin aina ja ajoin miehet pois. Vaikka osi ollu kuinka ihana ihminen niin mä muutuin yhtäkkiä kylmäksi ja ajoin ihmisen pois mun elämästä. Keksin aivan jotain päättömiä syitä, että miks muka mies ei kelvannu tms. Oliko tämä vain sitä, että suojelin itseäni siltä ettei mua kukaan enää satuttais? Oliko tää merkki siitä, että en ollu valmis uuteen suhteeseen?
Monta vuotta jatkui tuota samaa… löysin jonkun, heivasin sen jonku kuukauden tai vkon päästä. En edes tiedä, että miten monta ihmistä mahdoin tavata 5 vuoden aikana. En silloin edes tajunnu sitä mitä oikein tein. Mä ite vaan aattelin, että ei kukaan niistä vaan ollu se oikea mulle.
Vasta nyt tässä vuoden verran olen miettinyt tuota, että miksi olen noin tehnyt ja onko kaikkeen oikeasti syvällä sisimässä jokin syy. Olenko tietämättäni laittanut muurin ympärilleni ja tuolla tavalla sydäntäni suojelen?
Tuossa sitten viime kesänä vihdoin avasin sydämeni yhdelle miehelle. Muutimme yhdessä uuteen isoon kaupunkiin kun molemmat sai uuden työpaikan. Kaikki oli hetken aikaa hyvin kunnes mies muuttui sairaalloisen mustasukkaiseksi. En saanut tehdä mitään yksin enkä voinut mennä minnekään jos hän ei tarkkaan tiennyt missä menen. Jos jossain olin yksin niin hän soitteli moneen kertaan ja kyseli missä olen ja mitä teen. Mies myös alkas määräilemään, että kenen kanssa saan olla tekemisissä ja kenen kanssa en. Sitten mies alkas jopa kyttäilemään mun puhelinta ja s-posteja yms. En saanut ollenkaan pitää yhteyttä vanhoihin hyviin miespuolisiin ystäviin. Jouduin vaihtamaan puhelinnronkin ettei vain kukaan ex-poikaystävä soittais tms. Miehestä tuli aivan mahdoton. Kun kerran sitten eräs miespuolinen ystäväni soitti niin poikaystäväni sai ihan kauheen raivarin. Hän haukkui minut huoraksi ja alkas väittämään, että oon pettäny sitä jne. jne. Mies myös alkas uhkailemaan mua ja meinasin saada turpaani. Aloin pelkäämään miestä kovasti ja jouduinkin salaa muuttamaan sitten pois yhteisestä asunnosta. Sen jälkeen sitten monta kuukautta olinkin ihan paniikissa jos törmään häneen tai jotain. Mies häiriköi joka päivä tekstareilla ja puheluilla muutaman kuukauden ajan kunnes sit vihdoin jätti rauhaan.
Tuon kaiken keskellä sitten menetin työpaikkanikin ja tuntui, että kaikki kaatuu päälle. Olin vieraassa kaupungissa ihan yksin ilman ystäviä, työtä ja rahaa. Onneksi minulla kuitenkin vielä oli urheilu…. Kunnes sitten hajosi selkä enkä päässyt tekemään yhtään mitään. Minulta oli siis viety ihan kaikki ☹️
Jälleen kerran sitten muutin takaisin kotikaupunkiin ja keräilin itseni palasia kasaan. Taisi mennä 8 kk ennen kuin selkä oli kunnossa ja pääsin taas pitkästä aikaa urheilemaan. Toki olin jotain kävelylenkkejä yms. tehnyt koko ajan, mutta en ollu päässy rakkaan harrastuksen pariin moniin kuukausiin.
Tuossa sitten keväällä sain uuden työpaikan ja asiat alkas luistamaan. Selkä oli kunnossa, raha-asiat oli kunnossa ja tuntui siltä, että nyt kaikki lähtee taas kulkemaan ylöspäin. Sitten törmäsinkin nykyiseen poikaystävääni ja tuntui kuin olisin leijallut ilmassa. Me rakastuttiin ensi näkemällä ja tuntui vihdoin taas siltä kuin silloin 6 vuotta sitten kun luulin löytäneeni sen oikean. Tuntui siltä, että kaikella on tainnu olla tarkotus, jotta pääsin tähän hetkeen. Olin todella onnellinen 🙂
MUTTA…. nyt jälleen määräaikainen työsuhde päättyi ja kroppa on kenkkuillut. Jälleen olen samassa pisteessä… paitsi… nyt minulla on ihana mies vierellä, mutta miksi en osaa nauttia siitä ja repiä siitä iloa? Miksi olen onneton ja ahdistunut jälleen kerran?? Miksi olen tyytymätön itseeni ja miksi en enää saa urheilusta tai mistään samaa energiaa kuin ennen?
Tiedän, että miehessä ei ole mitään vikaa ja hän ei ole tehnyt mitään mistä tämä olotila johtuisi. Miksi tunnen näin ja miksi ajan häntä pois vaikken tahdo? Mistä johtuu tämä ahdistuneisuus joka AINA palaa takaisin kun asiat ois hyvin?
Olen miettinyt, että olisiko kaiken takana tosiaan se, että olen niin pahasti miehiin pettynyt ja suojelen vain itseäni? Vai onko syynä se, että mun itseluottamus ja usko itseeni on totaalisesti kadonnut? Jos en rakasta itseäni niin en voi rakastaa ketään muutakaan enkä voi antaa kenenkään rakastaa mua? Vai mistä on kysymys?
MITÄ VOIN TEHDÄ??? En halua päästää nykyisestä poikaystävästä irti, sillä hän teki minut onnellisemmaksi kuin kukaan moneen moneen vuoteen. Hänen kanssaan tunsin taas eläväni. Haluan sen tunteen takaisin, mutta Miten?