Miten olette päässeet alkoholista eroon?

Miten olette päässeet alkoholista eroon?

Käyttäjä Hiphei aloittanut aikaan 07.03.2017 klo 10:35 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Hiphei kirjoittanut 07.03.2017 klo 10:35

Eli siinäpä se kysymys jo tulikin. Miten olette päässeet eroon alkoholista,kertokaa kokemuksia.
Olen 38 vuotias nainen ja masentunut. Alkoholi ei ole enää iso ongelma. Joskus tuli juotua viikonloppuisin isoja määriä ja joskus viikollakin. Minulla on tytär ja asumme kahdestaan,joten se on rajoittanut juomistani ja olen juonut silloin kun tyttöni on ollut isällään. Nykyään juon n.kerran kuukaudessa, mutta aina kun juon,sen jälkeen olen enemmän masentunut ja tuntuu, että olo ei helpotu millään,mikään ei huvita ,menee ihan parikin viikkoa ennenkuin olo tasoittuu. Nytkin viikonloppuna olin ystävän luona toisella paikkakunnalla ja lähdimme juhlimaan. Nyt on sitten ihan kauhea olo,voisin vain nukkua!! En tiedä, miten pääsisin eroon juomisesta, tuntuu,että itsekuria sen suhteen ei ole. Pitäisikö ottaa antabus käyttöön(kuusi vuotta sitten söin sitä) vai miten tän sais loppumaan. Onko neuvoja? Tiedän, että jos lopettaisin alkoholin käytön kokonaan, olonikin kohenisi ja saattaisin parantua tästä masennuksesta ja pääsisin jopa työelämään.

Käyttäjä xTrikimees kirjoittanut 07.03.2017 klo 11:49

Vertaistuki olisi sinulle varmasti tarpeen. Itselläni ei ole sellaisesta kokemusta, mutta varmasti muiden ihmisten tuki ja rohkaisu voisi olla hyväksi. Tällaisia ryhmiä löytyy Suomesta useita, kannattaa olla heihin yhteydessä ja kertoa, että haluat olla juomatta. He auttavat eteenpäin.

Yksi tällainen ryhmä on Suomen päihderiippuvaiset ry: https://www.paihderiippuvaiset.fi

Käyttäjä xTrikimees kirjoittanut 08.03.2017 klo 08:29

Jatkan tähän vielä, että mikään rapajuoppo ei tarvitse olla tarvitakseen apua juomisen lopettamiseen. Olet ymmärtänyt, että juominen estää sinua tekemästä jotain, joten sinun on hyvä pyrkiä siitä eroon. Olen ihan varma, että em. ryhmässä ymmärretään tilannettasi ja halutaan auttaa.