Miten olette päässeet alkoholista eroon?
Eli siinäpä se kysymys jo tulikin. Miten olette päässeet eroon alkoholista,kertokaa kokemuksia.
Olen 38 vuotias nainen ja masentunut. Alkoholi ei ole enää iso ongelma. Joskus tuli juotua viikonloppuisin isoja määriä ja joskus viikollakin. Minulla on tytär ja asumme kahdestaan,joten se on rajoittanut juomistani ja olen juonut silloin kun tyttöni on ollut isällään. Nykyään juon n.kerran kuukaudessa, mutta aina kun juon,sen jälkeen olen enemmän masentunut ja tuntuu, että olo ei helpotu millään,mikään ei huvita ,menee ihan parikin viikkoa ennenkuin olo tasoittuu. Nytkin viikonloppuna olin ystävän luona toisella paikkakunnalla ja lähdimme juhlimaan. Nyt on sitten ihan kauhea olo,voisin vain nukkua!! En tiedä, miten pääsisin eroon juomisesta, tuntuu,että itsekuria sen suhteen ei ole. Pitäisikö ottaa antabus käyttöön(kuusi vuotta sitten söin sitä) vai miten tän sais loppumaan. Onko neuvoja? Tiedän, että jos lopettaisin alkoholin käytön kokonaan, olonikin kohenisi ja saattaisin parantua tästä masennuksesta ja pääsisin jopa työelämään.